AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Hei. Jeg har et skyhøyt studielån på godt over 1 mill kroner. Det blir ca 8,5 tusen kroner i mnd. Jeg har råd til å betale dette, men er det lurt med tanke på at man kan utsette det i 3 år om man vil? Om jeg velger å utsette vil jeg ikke bruke de pengene som skulle gått til nedbetaling, men sette de i et globalt indeksfond for å få avkastning. Da vil jeg jo trolig få rundt 10% avkastning i året, samtidig som rentene på lånet bare øker med 4-5% i året. Eller er jeg helt på bærtur nå? Anonymkode: 3c09a...028
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden Ja, det kan lønne seg økonomisk. Bare husk at det kan være greit å ha utsettelsene dersom du skulle stå uten jobb en periode. Flere at økonomiekspertene på sosiale medier som anbefaler å gjøre dette he en veldig solid økonomi i bunn, (Masse sparepenger, nedbetalt hus, mm.). Anonymkode: f5e78...ad8
Sniff76 Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden (endret) Fond svinger og kan like gjerne være rundt lånerenten i de 3 årene, slik at du ikke går i pluss og heller ikke har utsettelser på lager til regnværsdager (blir sykemeldt, renovere bolig osv) Endret 3 timer siden av Sniff76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå