AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:01 #21 Skrevet mandag kl. 10:01 Opplever at Tise er bedre på barneklær. Men styrer unna de som legger ved dårlig/ikke eksisterende info og lite bilder. Anonymkode: e61aa...8f4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:02 #22 Skrevet mandag kl. 10:02 Kjøp heller billig dress ny, alt man får i dag er uansett av tilstrekkelig god kvalitet. Til sitt bruk får ikke et barnehagebarn utbytte av en "teknisk" dress med pusteegenskap på 20.000 uansett. Du skal være toppidrettsutøver for å ha noe som helst behov for det. Anonymkode: 7e99e...cad 3 1
Tipaa Skrevet mandag kl. 10:03 #23 Skrevet mandag kl. 10:03 Kjøpte en dress på Finn til 200kr, ingen hull eller slitasje, bare litt ødelagt på refleksen på ene armen. Med porto og fiks ferdig så kom det på 330 ca. Fortsatt 1/3 av nypris omtrent. Helt ok pris 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:05 #24 Skrevet mandag kl. 10:05 Tipaa skrev (1 minutt siden): Kjøpte en dress på Finn til 200kr, ingen hull eller slitasje, bare litt ødelagt på refleksen på ene armen. Med porto og fiks ferdig så kom det på 330 ca. Fortsatt 1/3 av nypris omtrent. Helt ok pris Ja selvfølgelig er det mulig å gjøre noen kupp innimellom, men for en som får et kupp er det 100 andre som ikke får det. Anonymkode: 7e99e...cad 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:15 #25 Skrevet mandag kl. 10:15 Utetøy kjøper jeg alltid nytt på salg, helst året før. Innetøy kjøper jeg i fysiske gjenbruksbutikker så jeg kan vurdere kvaliteten på tøyet først. Sko kjøper jeg nye i butikk ved behov. Ser meg til salgshylla. Anonymkode: d7b52...472
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:22 #26 Skrevet mandag kl. 10:22 Det er mange gnitne og gjerrige folk i dette landet. Kan de svindle seg til 150kr mer ved å lyve om plaggets tilstand så gjør de det. Og på den andre siden sitter de som tror de skal spare en formue og aldri er villig til å betale for kvalitet, skal prute osv. Jeg kjøper kun nytt , både sko, yttertøy og annet. Hadde aldri giddet å betale nesten full pris for noe som er slitt og delvis ødelagt og jeg stoler ikke på at varene er i så god stand som selger påstår. Jeg gir bort alt av barnas tøy de har vokst ut av til bekjente eller til veldedighet. Orker ikke styre med bruktsalg på nett der folk skal prute og klage på alt mulig. Da er fysiske bruktbutikker et mye bedre valg. Anonymkode: 4f35a...f24 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:26 #27 Skrevet mandag kl. 10:26 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er mange gnitne og gjerrige folk i dette landet. Kan de svindle seg til 150kr mer ved å lyve om plaggets tilstand så gjør de det. Og på den andre siden sitter de som tror de skal spare en formue og aldri er villig til å betale for kvalitet, skal prute osv. Jeg kjøper kun nytt , både sko, yttertøy og annet. Hadde aldri giddet å betale nesten full pris for noe som er slitt og delvis ødelagt og jeg stoler ikke på at varene er i så god stand som selger påstår. Jeg gir bort alt av barnas tøy de har vokst ut av til bekjente eller til veldedighet. Orker ikke styre med bruktsalg på nett der folk skal prute og klage på alt mulig. Da er fysiske bruktbutikker et mye bedre valg. Anonymkode: 4f35a...f24 Godt noen tenker som de gogså, da blir det litt lettere for oss som fokuserer mer på økonomi. Man trenger ikke være verken gniten, gjerrig eller betale nesten full pris for ødelagt tøy likevel 😊 Anonymkode: 7a24b...7cf 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:38 #28 Skrevet mandag kl. 10:38 Kom nettopp over en "pent brukt" vinterdress, den var bare lappet to steder pga hull😅😅😅 Anonymkode: 7e99e...cad 1
Uanonym bruker Skrevet mandag kl. 10:43 #29 Skrevet mandag kl. 10:43 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner ikke helt hva du mener om å bli lurt? Det er mange som ikke gidder å bruke tid på å finne ut av porto og fikse det på egen hånd og det er også noe man i så fall må spørre om og finne ut av. Jeg går videre og leter masse, men som jeg sier, det er tidkrevende og akkurat tid har jeg for lite av nå så når jeg ender opp med å ikke betale noe særlig mer for nye klær og attpåtil sparer masse tid er det vanskelig å motivere seg til å bruke tid på bruktkjøp. Enig i at det er litt lettere med inneklær, men det er stort sett klespakker man får kjøpt til en bra pris og da inkluderer det ofte masse ting jeg ikke trenger. Ser jeg etter et par bodyer eller pysjer blir det fort ganske dyrt å kjøpe på Finn (med mindre det er noen i området jeg bor i som selger). Anonymkode: a6def...abd Det er jo nettopp det man slipper å finne utav hvis man bruker fiks ferdig. Hvis man ikke bruker det, må man stole på selgeren, for da må man overføre pengene til dem før de sender varen (= fare for å bli lurt dersom selger bare tar pengene og aldri sender varen). Uten fiks ferdig må man også finne ut av porto selv, få kjøpers adresse, fysisk gå på et postkontor/post i butikk og poste varen osv. Så uten fiks ferdig er det større risiko for kjøper, og mer jobb for selger. Det enkleste er så klart å bare dra og hente varen selv, men det krever jo at den befinner seg hos en person i nærheten. 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:04 #30 Skrevet mandag kl. 11:04 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bare jeg som synes det er helt håpløst å kjøpe klær til barna på Finn? Nå ser jeg etter vinterdress til sønnen min. Den jeg har sett meg ut koster 600 kroner ny. Mange selger den for 350-400 kroner på finn, men med mindre jeg finner den nærheten må jeg ut med mye ekstra i porto og Finn sitt "servicegebyr". Vi snakker fort 80/150 kroner ekstra og da nærmer jeg meg nypris. I tillegg er mange av dressene både hullete og flekkete, og mangler stropp eller knapp, til tross for at selger har markert det som "i god stand". Jeg tenker at brukte ting man selger helst skal ligge ute til halv pris, er det hull/flekker bør det være enda billigere. Det er tross alt uansett brukt, du har ikke garanti på klærne lenger og man må ut med porto i tillegg. Jeg ønsker å kjøpe mest mulig brukt, men jeg bruker ekstremt mye tid på å saumfare Finn og ender ofte opp med å kjøpe nytt. Jeg synes håpløs prissetting og manglende forståelse for tilstand ødelegger på Finn. Det legges ut vanvittig mye hver dag, men det er vanskelig lete gjennom kaoset. Anonymkode: a6def...abd Jeg har kjøpt en del på Tise, der er frakten mye billigere og man slipper å møte kjøper så sant man ikke bor i nærheten og denne avtales direkte 😊. Veldig fornøyd med det. Nå har jeg kjøpt en del ullpakker ganske billig der. Anonymkode: e2806...a54
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:25 #31 Skrevet mandag kl. 11:25 Jeg har kjøpt nesten alt av ytterklær til barnet på finn. Hele, pene klær med masse bruk igjen. Ser man nøye på bildene (det må være mange bilder) og er selektiv, så kan man gjøre noen kupp. Jeg synes fiks ferdig er helt genialt, og foretrekker det. Jeg kjøper oftere inneklær nytt faktisk. På finn.no er det ofte store klespakker med masse ræl jeg aldri kommer til å bruke. Når jeg bare er på jakt etter 1-2 plagg. Så da er det enklere å dra på butikken og kjøpe den ene buksa. Anonymkode: 316ca...862
Sokk1 Skrevet mandag kl. 18:01 #32 Skrevet mandag kl. 18:01 Jeg har gjort masse gode bruktkjøp på både Finn og Tise. Men jeg legger som regel inn et autosøk på det jeg vil ha, så jeg får opp nye annonser med en gang. I tillegg bruker jeg Finn mye til klær som koster en god del mer enn 600kr nytt, slik at jeg ikke er avhengig av at det er ekstremt billig for at det skal lønne seg. Det sagt, så har jeg kjøpt yttertøy merker som Reima, kattnakken og PoP til 2-300kr flere ganger.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:12 #33 Skrevet mandag kl. 18:12 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg prøver ofte å prute, men mange svarer aldri og lar budene gå ut etter 24 eller 48 timer. Synes det er unødvendig og frekt å holde på sånn, er bare å avslå om man synes budet er for lavt. Det handler for meg mest om den totale tiden jeg bruker på det når jeg vet at det tar to klikk å få en helt ny vare hjem. Noen ting har litt større verdi, feks sånne vognbager som sikkert er av et kjent merke og knapt nok brukt, men slitte vinterdresser ser jeg ikke noe poeng å prøve å tyne ut mest mulig av. Jeg registrerer at de ofte ikke blir solgt (legger som regel til som favoritt og ser at de blir liggende selv etter at prisen settes ned). Jeg har selvsagt også lagt ut ting som jeg har endret pris på eller solgt billigere, men jeg bruker tid i forkant på å sjekke ut nypris og hva andre folk legger ut for. Anonymkode: a6def...abd Jeg oppfatter faktisk skambud som enda frekkere enn å ikke svare. Jeg har lagt noe ut til en pris da er det det jeg ser for meg. Ikke halvparten av det igjen Anonymkode: a978c...ec2 1 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:05 #34 Skrevet mandag kl. 19:05 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg oppfatter faktisk skambud som enda frekkere enn å ikke svare. Jeg har lagt noe ut til en pris da er det det jeg ser for meg. Ikke halvparten av det igjen Anonymkode: a978c...ec2 Til syvende og sist er det markedet som bestemmer hva du får for varen og ikke du. Anonymkode: 7e99e...cad 2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:29 #35 Skrevet mandag kl. 19:29 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Til syvende og sist er det markedet som bestemmer hva du får for varen og ikke du. Anonymkode: 7e99e...cad Ja klart det. Men jeg må jo ikke svare på skambud Anonymkode: a978c...ec2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:31 #36 Skrevet mandag kl. 19:31 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du også prøvde deg med høye priser om du skulle ha 1400 for den bagen Anonymkode: 9c235...888 Ja det er jo det jeg sier. Folk prøver seg, jeg også. Men det er lov å prute. Anonymkode: 6230d...ef1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:33 #37 Skrevet mandag kl. 19:33 De gode kjøpene er ikke enn brukt billig-dress til 600kr ny. De gode kjøpene er litt dyrere dresser. Mange av de holder seg også bedre. Vi har kjøpt dresser fra Isbjørn of Sweden til mellom 500-1000kr de siste 4 årene, og de ser knapt brukt ut for de er så slitesterke. Selger dem videre året etterpå til 4-600kr, så sånn blir det veldig billige kvalitetsdresser hvert år. Anonymkode: dc1f3...89d
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:37 #38 Skrevet mandag kl. 19:37 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Da er du flinkere til å lete enn meg 😅 Anonymkode: a6def...abd Juster prisen så den er på f.eks maks 300 kr. Så trykker du deg inn på "foreldre og barn" - "yttertøy" osv og velger riktig størrelse. Det er bedre enn å skrive i søkefeltet. Mange har skrivefeil eller skriver noe annet enn det plagget egentlig heter. Jeg har også kjøpt mye billig på finn. Pleier å vente til det er halv pris på frakt. Pleier å være det rett før skolestart, før jul osv. Ellers er det jo mange bra bruktbutikker rundt om kring. Er det noe veldig spesifikt jeg trenger, har jeg god erfaring med å spørre etter det på kjøp/salg-grupper på facebook. Anonymkode: 6230d...ef1
Apekatten Skrevet mandag kl. 19:41 #39 Skrevet mandag kl. 19:41 Jeg har kjøpt enormt mye barneklær på Finn, men opplever at man må lete mye og helst nesten hver dag for å finne gode kupp.
Seff Skrevet mandag kl. 19:49 #40 Skrevet mandag kl. 19:49 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du også prøvde deg med høye priser om du skulle ha 1400 for den bagen Anonymkode: 9c235...888 Hun har jo ikke sagt noe annet, har hun vel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå