Gå til innhold

Hvordan fortelle partnereren at jeg ikke tenner på henne sexuelt lenger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan gi meg noen råd om best mulig måte å gå frem på hvordan jeg forteller henne at jeg ikke lenger tenner på henne seksuelt? Fristen for sex er der ikke og hun begynner å mase skikkelig på at hun trenger sex.

Problemet er at følelser og kjemi har avtatt med årene for min del og jeg føler jeg bor med en god venn uten noen sexuell tiltrekning.

Hun er verdens herligste kvinne så jeg ønsker ikke å såre henne, så hvordan sier jeg dette på best mulig måte?

Anonymkode: 4680d...595

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du slår opp.

Anonymkode: 971a5...4c6

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du må ut av forholdet for dette dreper dere begge fra innsiden. 

Anonymkode: 72002...0fa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Noen som kan gi meg noen råd om best mulig måte å gå frem på hvordan jeg forteller henne at jeg ikke lenger tenner på henne seksuelt? Fristen for sex er der ikke og hun begynner å mase skikkelig på at hun trenger sex.

Problemet er at følelser og kjemi har avtatt med årene for min del og jeg føler jeg bor med en god venn uten noen sexuell tiltrekning.

Hun er verdens herligste kvinne så jeg ønsker ikke å såre henne, så hvordan sier jeg dette på best mulig måte?

Du er feil kjønn. Dersom du hadde vært en kvinne kunne du gjemt deg bort bak travel hverdag og at mannen ikke har gjort nok for deg i det siste. Du hadde ikke trengt å si at manglende tenning var årsaken. Men siden du mann er du egentlig sjanseløs i situasjonen du har havnet i. 

Anonymkode: 2e877...54a

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at problemet ligger hos henne? 
Er det andre ting som tenner deg? Eller er du blitt en litt eldre mann med generelt lite sexlyst som legger ansvaret for det på henne?

Anonymkode: 316ce...500

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Da gjør du det slutt. Ingen grunn til å nevne at du ikke tenner på henne lenger. 

Anonymkode: 84de1...dff

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere må kommunisere og du må prøve finne ut hva det er du trenger for å få det til å fungere. Sexolog eventuelt.

Skal du bare gi opp og hoppe fra kvinne til kvinne fordi du mister piffen, eller ønsker du å etablere et liv med henne og prøve få det til å funke også seksuelt? Er jo opp til deg.

Anonymkode: 297d5...41c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du er mann kan du jo starte med at du ber folk på et forum om råd. Tenker resten ordner seg selv. 

Anonymkode: 14f14...49d

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye har hun lagt på seg? 

Anonymkode: 72dfc...f03

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du  skriver ikkje noe om hvor mange år dere har vert saman. ?

Det er heilt vanleg at både følelser og sexbehov avtar med årene, og kan forsikre deg om at livslangt samliv handdler om langt mer en sex.

Du bor saman verdens herligste kvinne, og ønsker ikkje å såre henne, og høres ut som dere framleis fungerer  godt saman, og har mange felles interesser.  Det koster vel ikkje så mye å fortelle han at sexbehovet ditt har endert seg, og er ikkje slik det engang var.  Når sexen og følelsene har avtatt lever dere utmerket saman som venner, og  det er i kriser en ser hvor ein har sitt

Det forunderer meg noen av de øvrige kommentarene her som anbefaler deg å kome deg utav av forholdet.  

Anonymkode: 9fc30...2a8

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Alder er vesentlig her.

kan være hormonene dine som er litt ute og kjøre. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du sier at tiltrekningen har avtatt over flere år...

Da er spørsmålet du bør spørre deg selv: Hva har du og dere gjort for å opprettholde kjæresteforholdet??

Du skriver selv at du er sammen med "verdens herligste kvinne", dvs. det er ikke hun som har endret seg. Da er det enten du som har endret deg, eller dere sammen har latt kjæresteforholdet bli glemt i hverdagen.

Det naturlige, når du skriver at du er sammen med verdens herligste kvinne som du ikke ønsker å såre - det er å faktisk ta vare på det forholdet du har. For det høres ut som om dere to egentlig har mye godt sammen.

Da blir neste spørsmål i flertall:

- Ønsker du egentlig å fortsette dette forholdet?

- Er du villig til å gjøre den jobben du og dere sammen må gjøre for å finne tilbake til hverandre som kjærester som tenner på hverandre?

- Eller er du egentlig emosjonelt ferdig med forholdet og ønsker å avslutte forholdet? (Er svaret ja på dette, da tenker jeg du bør være ærlig nok og fortelle at du er ferdig med forholdet og vil avslutte det, ikke kast det over på henne med at hun ikke tenner deg lenger!)

Først må du klargjøre hva du selv egentlig ønsker deg, hva du er villig til å gjøre for å ev. beholde forholdet - eller ikke?

Anonymkode: ba406...d6c

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor mye har hun lagt på seg? 

Anonymkode: 72dfc...f03

Menn er tjukkere enn damer i snitt. Menns egen overvekt skaper elendig sex.

Anonymkode: 41c64...7a5

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Spørsmålet er: hva er det du egentlig ønsker å oppnå ved å fortelle dette "på best mulig måte"? Ønsker du å bruke dette som brekkstang til å avslutte forholdet? Eller ser du for deg at å fortelle dette vil gjøre at hun ikke "maser" mer om sex?

Hvis det er førstnevnte, anbefaler jeg å heller bare si at du føler dere er mer som venner uten å spesifisere dette at du ikke tenner på henne lenger. Og at du ønsker å avslutte forholdet. Det vil bli vondt for begge parter, men det er iallefall en mye mer skånsom måte å gjøre det slutt på enn å si at det er fordi du ikke tenner på henne lenger.

Hvis det derimot er fordi du ønsker å avslutte et sexliv med henne permanent, og likevel ønske å bli værende i forholdet, så er det mye vanskeligere. For ja, sexlivet mellom dere vil neppe kunne bli fikset igjen noensinne hvis du dumper ut med at du ikke vil ha sex med henne fordi du ikke tenner på henne lenger. Dette er noe man egentlig kun sier hvis man skal gjøre det slutt, og vet med sikkerhet at man aldri, aldri vil ønske å ha sex med denne personen igjen. Og da kommer jo også ørten problemstillinger inn i bildet: er det sexlysten din totalt som mangler, eller kunne du faktisk tenke deg å ha sex med andre? Vil du være villig til å la henne ha sex med andre, når du selv ikke ønsker et sexliv med henne, med den risikoen at hun kanskje vil finne noen hun forelsker seg i som faktisk tenner på henne og kan gi henne "hele pakka", og heller vil leve sammen med denne mannen?

Et langt samliv vil aldri ha boblende, sprudlende forelskelsesfølelser hele tiden. Slikt må vedlikeholdes. Spørsmålet er om du ønsker å jobbe for forholdet og den seksuelle delen, eller om du egentlig er ferdig men bare blir værende fordi du trives slik ting er nå, og du får andre behov dekket av denne "verdens herligste kvinne" som du bor sammen med. Men en avgjørelse må du uansett ta. Bli værende og jobbe for å friske opp det seksuelle, eller gjøre det slutt og la henne finne noen som ønsker et sexliv med henne. Og det ansvaret gjelder alle, både kvinner og menn, som er i et forhold hvor de ikke vil ha sex med partneren sin lenger.

Anonymkode: 26a79...648

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...