Gå til innhold

Kvinner: hvorfor ønsker dere at mannen skal være uærlig med dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kvinner vil selvsagt ha ærlighet. Men det er jo stor forskjell på hvordan man gir en tilbakemelding på om hvordan partneren ser ut i den kjolen/buksen mm.   Om han ikke synes det er pent, og hun spør, kan han jo si at det ikke faller helt inn i det han synes er så pent, eller at han synes hun er mye penere i ....., eller jeg er ikke så begeistret for sånne typer klær. 

Endret av exictence
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

En gjenganger jeg opplever, både blant venninner og på KG, er dette fenomenet: hvis en kvinne spør partneren hva de syns om noe utseenderelatert, f.eks. «ser jeg stygg ut i denne kjolen?» eller «syns du jeg har lagt på meg?», blir de fornærmet og såret hvis mannen svarer ærlig og har noe negativt å si. Mange vil heller serveres en falsk «du ser så fin ut» enn å måtte håndtere realiteten av at mannen deres faktisk har kritikk å komme med. Dette slår meg som helsprøtt. Hvorfor spørre om en mening hvis du ikke ønsker et ærlig svar? Og hvorfor ønske at partneren din skal være uærlig med deg? Og hvordan kan du tro på komplimenter fra han når du vet han føler et press for å si noe fint? Jeg tror flere hadde unngått plutselige brudd, utroskap og skilsmisser hvis man faktisk klarte å møte konstruktiv kritikk fra partner og at begge kunne være ærlige om preferansene sine. Vi er det i mitt forhold, og jeg syns det er kjempeviktig. For ordens skyld: jeg snakker ikke om partnere som slenger ut uønsket kritikk hele tiden, det er en annen diskusjon. 

Anonymkode: 473ec...d4a

Hvorfor spør du bare kvinner og ikke menn?

De spør om pikken deres er liten og blir fornærmet om man er ærlig å sier ja. De spør om du har hatt større,. du er ærlig å sier ja... Blir jo et mas uten like om man svarer ærlig på slike spørsmål. Er for øvrig enig i at stiller man spørsmålet må man tåle svaret.

Anonymkode: 67511...dcb

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
BeeKind skrev (10 timer siden):

Fordi det man ber om er bekreftelse og støtte, ikke en vurdering. Det vi egentlig mener når vi spør er «liker du meg fortsatt, er jeg god nok for deg i dette, strekker jeg til? Jeg er usikker og trenger kontakt og oppmuntring nå»

Du er din egen lykkes smed. 

Skrevet

Regner med det blir en del pick me-svar her.

av og til føler kvinner seg usikre og vil ha bekreftelse. Enkelt og greit.

Anonymkode: b8ac2...e29

Skrevet

Det er vel fordi det er enklere å være sammen med en sosialt smidig og verdensvant type enn å være sammen med en umoden eller autistisk type på de fleste områder, ikke bare når det gjelder disse tingene, 

Anonymkode: 6aec3...7bd

Damer i ett nøtteskall, synes dette var ett nyttig innlegg.

Djeeez. 

I damers verden er man altså sosialt smidig dersom man lyver.

Anonymkode: a85c5...088

• Nyttig 1
Skrevet
exictence skrev (36 minutter siden):

Kvinner vil selvsagt ha ærlighet. Men det er jo stor forskjell på hvordan man gir en tilbakemelding på om hvordan partneren ser ut i den kjolen/buksen mm.   Om han ikke synes det er pent, og hun spør, kan han jo si at det ikke faller helt inn i det han synes er så pent, eller at han synes hun er mye penere i ....., eller jeg er ikke så begeistret for sånne typer klær. 

Du ser jo selv i denne tråden at de fleste damer synes at ærlighet ikke er det rette svaret her, så hvorfor skriver du at kvinner vil ha ærlighet?

De fleste med ok sosial intelligens forstår så klart at man sier i fra med takt & tone, så hva vil du fram til her?

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Damer i ett nøtteskall, synes dette var ett nyttig innlegg.

Djeeez. 

I damers verden er man altså sosialt smidig dersom man lyver.

Dette er jo nyttig å vite ved utroskap.

Anonymkode: 3cebb...909

• Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor må du be om bekreftelse?

Får du ikke det på soverommet?

Anonymkode: 0ef46...f07

Hvilken bekreftelse gir sex??  

Anonymkode: eb6b1...9af

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Regner med det blir en del pick me-svar her.

av og til føler kvinner seg usikre og vil ha bekreftelse. Enkelt og greit.

Anonymkode: b8ac2...e29

Av og til??? Alltid

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Sex kan gjøre det.

Anonymkode: 4ef51...71a

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men nå spesifiserte jeg i teksten at jeg ikke snakker om det du kaller hakking… som sagt er det en annen diskusjon.

Er du sikker?

Hvis jeg hadde spurt mannen min "kan jeg gå i denne kjolen" og han hadde svart "ikke med den magen du har", så hadde jeg blitt lei meg. Den er unødvendig liksom

Hadde han derimot ærlig svart "Jeg synes du kler den ista enda bedre", "den er kanskje litt kort til en jobbmiddag?" eller "du får kanskje litt mage, men du kan helt fint gå i den, synes den er kjempesøt", så svarer han på spørsmålet og frykten min uten å tråkke på meg. Men jeg tror det færreste reagerer på den type svar

Anonymkode: 1147a...eff

• Nyttig 2
Skrevet

Du ser jo selv i denne tråden at de fleste damer synes at ærlighet ikke er det rette svaret her, så hvorfor skriver du at kvinner vil ha ærlighet?

De fleste med ok sosial intelligens forstår så klart at man sier i fra med takt & tone, så hva vil du fram til her?

Nei, jeg ser ikke  et eneste svar fra damer at de ikke liker ærlighet, men at det er mange måter å si det på.

Derfor skriver jeg det.

Skrevet
Blåttvann skrev (10 timer siden):

Hvorfor mener du det? Slike spørsmål som TS tar opp er jo så utrolig idiotiske og teite. Ønsker man et komplement så si det da. "Kan du si noe fint til meg nå?".

Hadde jeg hatt en partner som spurte om de var fine i et gitt antrekk eller spurt om de hadde blitt feite så hadde jeg svart ærlig. Orker ikke gå rundt grøten. Pluss at det hele uansett blir et slags skuespill når man stiller ledende spørsmål om noe partner ikke kan gi deg et ærlig svar på. Det blir falskt og uekte når man fremprovoserer et kompliment som ikke er sannferdig.

Jeg er flink til å rose partner når jeg har noe fint å si, så hva med å heller finne seg en partner som sier fine ting uoppfordret dersom man trenger konstante tilbakemeldinger på alt hele tiden? Så slitsomt for begge med masse ledende spørsmål. Den ene krever noe fra partner som partner ikke hadde tenkt å gi og den andre må lyve for husfredens skyld. Nei takk.

For ordens skyld så spør jeg aldri om jeg ‘ser feit ut’ eller lignende til partner selv da jeg ikke har bekreftelsesbehovet. Men om partner spurte meg om sånt så hadde mitt første instinkt vært å forsøke å bygge opp personen jeg er glad i. Ja, jeg mener at om det sitter så langt inne / man ikke ‘gidder’ å si ‘jeg synes du ser kjempefin ut’ til noen du er glad i så er man emosjonelt avstumpa. Og mest sannsynlig gir man for lite ros i hverdagen som gjør at partner føler seg usikker eller bare vil høre noen bekreftende ord innimellom.  

Med partnere som enkelte her inne, hva skal en med fiender. 

Anonymkode: 95a40...4d8

• Liker 1
Skrevet

For ordens skyld så spør jeg aldri om jeg ‘ser feit ut’ eller lignende til partner selv da jeg ikke har bekreftelsesbehovet. Men om partner spurte meg om sånt så hadde mitt første instinkt vært å forsøke å bygge opp personen jeg er glad i. Ja, jeg mener at om det sitter så langt inne / man ikke ‘gidder’ å si ‘jeg synes du ser kjempefin ut’ til noen du er glad i så er man emosjonelt avstumpa. Og mest sannsynlig gir man for lite ros i hverdagen som gjør at partner føler seg usikker eller bare vil høre noen bekreftende ord innimellom.  

Med partnere som enkelte her inne, hva skal en med fiender. 

Anonymkode: 95a40...4d8

Som sagt sier jeg det hvis jeg har noe hyggelig å si. Hadde partner spurt om jeg kunne lyve til han kunne vi ikke vært sammen, jeg driver ikke med leker og er for ærlig.

Heldigvis er vi mennesker ulike og kan finne noen vi passer med.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tenner han på deg?

Anonymkode: 0ef46...f07

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvorfor spørre om en mening hvis du ikke ønsker et ærlig svar?

Man ønsker ett ærlig svar levert med inteligens!

De fleste mennesker gjør dette.

Det er en enorm forskjell på "Den gjør deg feit" (Hvilket strengt tatt kan brukes selv på tynne mennesker) til "den er ikke flaterende!" Når du så spør hvorfor, er det bedre å si "den fremhever ikke bysten" isteden for at "den gir deg mage".

Enhver mann i et forhold vet hva en kvinne verdsetter med seg selv, det er ikke mirakuløst å masere selvfølelsen deres, spesielt når du skal gi dem ærlig tilbakemelding...

En av våre store skøytehelter indoktrinerte  treneren til å fokusere på hva han gjorde bra, for det hjalp med å bygge han opp. Han VISTE hva som var galt, men når du strekker deg etter noe bedre er det enklere å motivere seg selv. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

I relasjonen til noen mennesker : ALT!! 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.11.2025 den 21.48):

En gjenganger jeg opplever, både blant venninner og på KG, er dette fenomenet: hvis en kvinne spør partneren hva de syns om noe utseenderelatert, f.eks. «ser jeg stygg ut i denne kjolen?» eller «syns du jeg har lagt på meg?», blir de fornærmet og såret hvis mannen svarer ærlig og har noe negativt å si. Mange vil heller serveres en falsk «du ser så fin ut» enn å måtte håndtere realiteten av at mannen deres faktisk har kritikk å komme med. Dette slår meg som helsprøtt. Hvorfor spørre om en mening hvis du ikke ønsker et ærlig svar? Og hvorfor ønske at partneren din skal være uærlig med deg? Og hvordan kan du tro på komplimenter fra han når du vet han føler et press for å si noe fint? Jeg tror flere hadde unngått plutselige brudd, utroskap og skilsmisser hvis man faktisk klarte å møte konstruktiv kritikk fra partner og at begge kunne være ærlige om preferansene sine. Vi er det i mitt forhold, og jeg syns det er kjempeviktig. For ordens skyld: jeg snakker ikke om partnere som slenger ut uønsket kritikk hele tiden, det er en annen diskusjon. 

Helt enig med deg. Særlig siden menn må jo takle ærlige meninger fra kvinner hele tida! Men hvis mannen skulle våge å være ærlig, ja da blir det baluba 🙈 Hilsen dame. 

Anonymkode: 12f65...dee

Skrevet
DesmondMiles skrev (21 timer siden):

Du er din egen lykkes smed. 

Da kan man like gjerne være alene. Hva skal man med en partner dersom denne ikke gjør hverdagen bedre enn den er som singel? 

Anonymkode: 9969a...fd0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.11.2025 den 9.53):

Dette er jo nyttig å vite ved utroskap.

Anonymkode: 3cebb...909

Igjen, det er jo derfor man behøver noen som er sosialt smidig. En sosialt smidig kvinne vil alltid vite om mannen er utro. Hun behøver ikke «bevis» for å kunne tro på det, og mange ganger ikke ville tro på det likevel.

Sosial smidighet er en fordel for mange. 

Anonymkode: 6aec3...7bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...