AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:45 #21 Skrevet søndag kl. 21:45 Nei jeg foretrekker ærlige svar. Og tar meg ikke nær av det. Spør jeg forventer jeg ærlig. Og vet han er det da det er flere ganger han har sagt syns den andre satt bedre eller var penere f.eks. Men heldigvis er vi begge to ikke redd for å si det vi mener. Uten at det blir frekt eller stygt ment. Anonymkode: 80f71...458 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:51 #22 Skrevet søndag kl. 21:51 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ser du ironien her, i at du ikke taklet det ærlige svaret? Anonymkode: 6aec3...7bd Det jeg reagerte på var selvfølgelig at du slang ut diagnoser som skjellsord, det er ikke innafor etter min mening. Spørsmålene mine lurer jeg oppriktig på. Anonymkode: 473ec...d4a
Pippi Lotta Skrevet søndag kl. 21:56 #23 Skrevet søndag kl. 21:56 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Men hvorfor ikke da si nettopp «liker du meg fortsatt, er jeg god nok for deg i dette, strekker jeg til? Jeg er usikker og trenger kontakt og oppmuntring nå» hvis det er det du ønsker svar på? Er ikke rart menn er forvirret etter min mening. Bør man ikke kunne være såpass sårbar i et forhold? Anonymkode: 473ec...d4a Altså du lo av hun som prøvde å forklare at det er enklere å være med sosialt smidige og erfarne menn, men grunnen til at det er enklere er jo nettopp at man ikke må forklare alt.... Folk som altid må vere "ærlige" er ofte veldig slitsome, min erfaring er at de somregel bare ikke ønsker (eller kansje greier) å ta hensyn til andre meneskers følelser. Det er bra å kunne si ting som de er når det er nødvendig, men må man si akurat hva man tenker om absolut alt så er det ikke posetivt. 5 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:00 #24 Skrevet søndag kl. 22:00 Denne er kjempeenkel. Jeg ønsker ærlig tilbakemelding, men sagt på en skånsom måte. Den kan ikke være vanskelig å forstå forskjellen. Om kjolen er lite flatterende på meg, si det sånn. Likedan som når mannen spør om han har blitt feit… jeg sier ikke «ja du har blitt feit», men «du har jo lagt deg ut litt da… men jeg synes fortsatt du er kjekk». Er dette noe å ikke forstå eller kvinne-kverulere på også nå? Anonymkode: 77a19...8a4 4 6
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:32 #25 Skrevet søndag kl. 23:32 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det jeg reagerte på var selvfølgelig at du slang ut diagnoser som skjellsord, det er ikke innafor etter min mening. Spørsmålene mine lurer jeg oppriktig på. Anonymkode: 473ec...d4a Igjen, du demonstrerer perfekt hvorfor man tar avstand. At du ikke skjønner dette selv er del av bildet. Anonymkode: 6aec3...7bd 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:32 #26 Skrevet søndag kl. 23:32 Pippi Lotta skrev (1 time siden): Altså du lo av hun som prøvde å forklare at det er enklere å være med sosialt smidige og erfarne menn, men grunnen til at det er enklere er jo nettopp at man ikke må forklare alt.... Folk som altid må vere "ærlige" er ofte veldig slitsome, min erfaring er at de somregel bare ikke ønsker (eller kansje greier) å ta hensyn til andre meneskers følelser. Det er bra å kunne si ting som de er når det er nødvendig, men må man si akurat hva man tenker om absolut alt så er det ikke posetivt. Takk Anonymkode: 6aec3...7bd 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:33 #27 Skrevet søndag kl. 23:33 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den kan ikke være vanskelig å forstå forskjellen. Velkommen til kvinneguiden, du må være ny her Anonymkode: 6aec3...7bd 1
knooters Skrevet mandag kl. 01:02 #28 Skrevet mandag kl. 01:02 For en oppkonstruert problemstilling. Sannsynligvis klarer den som spør å finne fasiten selv, så hvis spørsmålet kommer går det an å si "kjære, du ser fin ut" med god samvittighet. Jeg kan ikke huske en eneste gang noen har spurt meg om noe sånt ikledd noe helt håpløst. Ei heller noen gang hvor jeg har kunnet svare med å be vedkommende om å bytte til et spesifikt annet plagg. Som regel har de funnet noe som funker, og vil bare ha en bekreftelse på at den magefølelsen er riktig. 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 01:30 #29 Skrevet mandag kl. 01:30 Jeg har aldri spurt en mann, om jeg er fin i et klesplagg, eller om jeg ser feit ut. Jeg har øyne selv, og vet da om jeg kler klesplagget, eller om jeg har lagt på meg. Anonymkode: 77676...02b 4 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 02:37 #30 Skrevet mandag kl. 02:37 Når man spør på den måten du her konstruerer sier det seg vel selv at man ønsker litt bekreftelse / støtte? Om det er et problem å gi dette så er man vel temmelig emosjonelt eller sosialt avstumpa. Og om man i tillegg (som nevnt her i tråden) mener at partner etterhvert går fra deg fordi partner faktisk mener du ikke lenger er tiltrekkende… så er det ikke i situasjoner hvor noen spør om de ‘ser feit ut i denne buksa’ dette temaet bør komme opp. Man snakker da sammen ellers og tar opp ting på en smidigere måte med hverandre? Anonymkode: 95a40...4d8 1 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 04:56 #31 Skrevet mandag kl. 04:56 BeeKind skrev (7 timer siden): De fleste kvinner trenger mer bekreftelse og kontakt enn bare sex for å føle seg trygge og elsket. Emosjonell intimitet er minst like viktig. Du lurer på om han synes du er fin? Og da holder ikke det du får vite i praksis på soverommet? Du må ha ord fra ham, i en presset situasjon, som kan være hvit løgn for å slippe billig unna? Anonymkode: 0ef46...f07
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 04:59 #32 Skrevet mandag kl. 04:59 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Likedan som når mannen spør om han har blitt feit… jeg sier ikke «ja du har blitt feit», men «du har jo lagt deg ut litt da… men jeg synes fortsatt du er kjekk». «Det er helt vanlig å legge litt på seg når man er gravid» Anonymkode: 0ef46...f07
Blåttvann Skrevet mandag kl. 05:03 #33 Skrevet mandag kl. 05:03 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis hun spør deg om hun "ser feit ut i denne buksa", eller tilsvarende, finnes det bare ett korrekt svar: Et bredt glis, et klaps på rævva, og beskjed om å ikke prøve å skylde på buksa. Anonymkode: 0ef46...f07 Enig! Eller et "ja" sagt med et glis. 1
Blåttvann Skrevet mandag kl. 05:13 #34 Skrevet mandag kl. 05:13 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når man spør på den måten du her konstruerer sier det seg vel selv at man ønsker litt bekreftelse / støtte? Om det er et problem å gi dette så er man vel temmelig emosjonelt eller sosialt avstumpa. Og om man i tillegg (som nevnt her i tråden) mener at partner etterhvert går fra deg fordi partner faktisk mener du ikke lenger er tiltrekkende… så er det ikke i situasjoner hvor noen spør om de ‘ser feit ut i denne buksa’ dette temaet bør komme opp. Man snakker da sammen ellers og tar opp ting på en smidigere måte med hverandre? Anonymkode: 95a40...4d8 Hvorfor mener du det? Slike spørsmål som TS tar opp er jo så utrolig idiotiske og teite. Ønsker man et komplement så si det da. "Kan du si noe fint til meg nå?". Hadde jeg hatt en partner som spurte om de var fine i et gitt antrekk eller spurt om de hadde blitt feite så hadde jeg svart ærlig. Orker ikke gå rundt grøten. Pluss at det hele uansett blir et slags skuespill når man stiller ledende spørsmål om noe partner ikke kan gi deg et ærlig svar på. Det blir falskt og uekte når man fremprovoserer et kompliment som ikke er sannferdig. Jeg er flink til å rose partner når jeg har noe fint å si, så hva med å heller finne seg en partner som sier fine ting uoppfordret dersom man trenger konstante tilbakemeldinger på alt hele tiden? Så slitsomt for begge med masse ledende spørsmål. Den ene krever noe fra partner som partner ikke hadde tenkt å gi og den andre må lyve for husfredens skyld. Nei takk. Endret mandag kl. 05:14 av Blåttvann
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 05:27 #35 Skrevet mandag kl. 05:27 Blåttvann skrev (11 minutter siden): Hvorfor mener du det? Slike spørsmål som TS tar opp er jo så utrolig idiotiske og teite. Ønsker man et komplement så si det da. "Kan du si noe fint til meg nå?". Hadde jeg hatt en partner som spurte om de var fine i et gitt antrekk eller spurt om de hadde blitt feite så hadde jeg svart ærlig. Orker ikke gå rundt grøten. Pluss at det hele uansett blir et slags skuespill når man stiller ledende spørsmål om noe partner ikke kan gi deg et ærlig svar på. Det blir falskt og uekte når man fremprovoserer et kompliment som ikke er sannferdig. Jeg er flink til å rose partner når jeg har noe fint å si, så hva med å heller finne seg en partner som sier fine ting uoppfordret dersom man trenger konstante tilbakemeldinger på alt hele tiden? Så slitsomt for begge med masse ledende spørsmål. Den ene krever noe fra partner som partner ikke hadde tenkt å gi og den andre må lyve for husfredens skyld. Nei takk. Eller så kunne man jo hatt et forhold der dette er noe man uoppfordret gir til hverandre? Og ikke engang nødvendigvis bare med ord, men f.eks med blikk og kroppsspråk? Og så kunne man kanskje til og med prøvd å holde seg litt attraktive for hverandre? Nei, hva er det jeg sier… noe så patriarkalsk og umoderne! Anonymkode: 0ef46...f07
Blåttvann Skrevet mandag kl. 05:29 #36 Skrevet mandag kl. 05:29 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eller så kunne man jo hatt et forhold der dette er noe man uoppfordret gir til hverandre? Og ikke engang nødvendigvis bare med ord, men f.eks med blikk og kroppsspråk? Og så kunne man kanskje til og med prøvd å holde seg litt attraktive for hverandre? Nei, hva er det jeg sier… noe så patriarkalsk og umoderne! Anonymkode: 0ef46...f07 Det er jo akkurat det jeg sier man burde.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 05:35 #37 Skrevet mandag kl. 05:35 Blåttvann skrev (2 minutter siden): Det er jo akkurat det jeg sier man burde. Joda, men da tenker jeg mer som en naturlig positiv ting i forholdet. Du vet, sånn som kan lede til hyppig sex og sånt? Og altså ikke som noe (sitat) «dersom man trenger konstante tilbakemeldinger på alt hele tiden»…? Men hoggtenna begynner jo selvsagt å vokse på enhver feminist bare uttrykket "hyppig sex" nevnes som noe ønskelig. Anonymkode: 0ef46...f07
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 05:35 #38 Skrevet mandag kl. 05:35 AnonymBruker skrev (8 timer siden): En gjenganger jeg opplever, både blant venninner og på KG, er dette fenomenet: hvis en kvinne spør partneren hva de syns om noe utseenderelatert, f.eks. «ser jeg stygg ut i denne kjolen?» eller «syns du jeg har lagt på meg?», blir de fornærmet og såret hvis mannen svarer ærlig og har noe negativt å si. Mange vil heller serveres en falsk «du ser så fin ut» enn å måtte håndtere realiteten av at mannen deres faktisk har kritikk å komme med. Dette slår meg som helsprøtt. Hvorfor spørre om en mening hvis du ikke ønsker et ærlig svar? Og hvorfor ønske at partneren din skal være uærlig med deg? Og hvordan kan du tro på komplimenter fra han når du vet han føler et press for å si noe fint? Jeg tror flere hadde unngått plutselige brudd, utroskap og skilsmisser hvis man faktisk klarte å møte konstruktiv kritikk fra partner og at begge kunne være ærlige om preferansene sine. Vi er det i mitt forhold, og jeg syns det er kjempeviktig. For ordens skyld: jeg snakker ikke om partnere som slenger ut uønsket kritikk hele tiden, det er en annen diskusjon. Anonymkode: 473ec...d4a Fordi det finnes alternativer til å lyve OG å være slem. "Ser jeg stygg ut i denne buksa?" "Jeg synes den svarte du hadde i sted var finere" eller "hva med den grønne kjolen din, den sitter så fint!". Da svarer du ikke "ja, du er stygg", og heller ikke "neinei, du ser nydelig ut og buksa er kjempekledelig!" Jeg ønsker gjerne en mening uten å bli tråkket ned og hetset. Mannen min er forøvrig autist, så jeg spør aldri spørsmål som krever smidighet for å potensielt unngå sårende kommentarer. Jeg sier ting som "hvilken av disse to er finest? Jeg spør altså ikke hva som evt er galt med den andre" eller "kan jeg gå sånn, eller skal jeg finne noe annet?" Anonymkode: 7a607...392 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 07:16 #39 Skrevet mandag kl. 07:16 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvorfor må du be om bekreftelse? Får du ikke det på soverommet? Anonymkode: 0ef46...f07 Hvorfor tror du at det at mannen vil ha sex med partner betyr noe mer en at han ønsker sex? Menn selv hevder jo stadig at sex ikke har noe med følelser å gjøre, og blir irriterte fordi mange kvinner har behov for en emosjonell forbindelse for å ha lyst på sex, i hvertfall i et fast forhold. Så det er ikke bekreftelse på noe som helst, egentlig. Anonymkode: 9969a...fd0 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 07:35 #40 Skrevet mandag kl. 07:35 Blåttvann skrev (2 timer siden): Hvorfor mener du det? Slike spørsmål som TS tar opp er jo så utrolig idiotiske og teite. Ønsker man et komplement så si det da. "Kan du si noe fint til meg nå?". Hadde jeg hatt en partner som spurte om de var fine i et gitt antrekk eller spurt om de hadde blitt feite så hadde jeg svart ærlig. Orker ikke gå rundt grøten. Pluss at det hele uansett blir et slags skuespill når man stiller ledende spørsmål om noe partner ikke kan gi deg et ærlig svar på. Det blir falskt og uekte når man fremprovoserer et kompliment som ikke er sannferdig. Jeg er flink til å rose partner når jeg har noe fint å si, så hva med å heller finne seg en partner som sier fine ting uoppfordret dersom man trenger konstante tilbakemeldinger på alt hele tiden? Så slitsomt for begge med masse ledende spørsmål. Den ene krever noe fra partner som partner ikke hadde tenkt å gi og den andre må lyve for husfredens skyld. Nei takk. Takk for en god måte å forklare dette på! Glad et par stykker faktisk skjønner hva jeg mener❤️ Virker også som mange tok seg personlig nær av denne tråden. Jeg lever i et stabilt, langvarig forhold med en sosialt flink mann, og vi er faktisk ærlige med hverandre på denne typen spørsmål. Vi er snille og hensynsfulle med hverandre og gir hverandre ofte komplimenter, men hvis jeg spør han om f.eks. en bukse sitter fint på meg, ønsker jeg et ærlig svar, ikke et fremprovosert kompliment eller en innpakket unnvikelse. hilsen TS. Anonymkode: 473ec...d4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå