Gå til innhold

Hvordan klare å slutte med søtsaker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
Jeg har i de senere år blitt altfor glad i søtsaker om kveldene men også altfor mye i helgene. 
hvordan klare å slutte med dette? Jeg hadde et par uker hvor jeg var flink å kun spise søtsaker i helgene; men nå har det sklidd helt ut igjen. 

Anonymkode: c6bb8...dc2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på det samme, er helt håpløs. Verre enn barna. 
Prøvde kromtabletter, men etter 2 mnd ingen endring. 
Prøver å erstatte godteri og sjokolade med bær eller en søt tekopp, og det funker iblant. 
Det skal sies at mitt søtsug kommer først når jeg setter meg foran tv, stort sett aldri ellers. Da må jeg liksom putte i meg noe. 

Anonymkode: 54765...4f1

Skrevet

Nå blir det hevdet at "Dave & Jons Dadlar Salted Caramel Peanuts" er mye sunnere enn mye annet vi tyr til for å stille søtsuget, men jeg aner ikke om det er riktig.

Det jeg vet, er at de er svært gode. Jeg kom over disse på Holdbart.no, (i sommer) til den nette pris av 12 kroner pakken. Jeg kjøpte ti pakker, som er fortært for lenge siden. Ser de koster rundt 35 kroner i butikken.

Skrevet
Gunstein123 skrev (3 minutter siden):

Nå blir det hevdet at "Dave & Jons Dadlar Salted Caramel Peanuts" er mye sunnere enn mye annet vi tyr til for å stille søtsuget, men jeg aner ikke om det er riktig.

Det jeg vet, er at de er svært gode. Jeg kom over disse på Holdbart.no, (i sommer) til den nette pris av 12 kroner pakken. Jeg kjøpte ti pakker, som er fortært for lenge siden. Ser de koster rundt 35 kroner i butikken.

De er veldig gode. Men de har ca samme kcaloriinnhold som annet godteri.

Men er jo også mye fiber og noe annen næring i dem da

Skrevet

Stabilisere blodsukkeret 💕 spis alltid protein og fett sammen med karbohydrater! Og få i deg nok næring gjennom dagen. Ikke tenk kutt, men legg til det sunne. Da blir du mett og har mindre plass til sukker og drit 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sliter med akkurat det samme, må ha noe søtt / chips hver dag, men jeg er sånn at jeg aldri har lyst på noe søtt når jeg er sulten. Da må jeg ha noe skikkelig mat. Men etter middagen, når jeg sitter i sofaen om kvelden, får jeg alltid lyst på noe. Hjelper heller ikke, å ikke ha noe i hus. Da går jeg bare til butikken og kjøper noe, uansett vær. Frister meg ikke med frukt, bær eller nøtter, de kan hjelpe en gang i blant bare. 

Anonymkode: 99a98...978

AnonymBruker
Skrevet

Første bud er jo å la være å kjøpe det. Må ikke ha sånt i huset til vanlig. Og hvis du tenker at du skal ha bare i helgene, så kjøp en begrenset mengde slik at du ikke spiser mer enn du skal/bør.

Anonymkode: 9dbfd...4f7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sliter med akkurat det samme, må ha noe søtt / chips hver dag, men jeg er sånn at jeg aldri har lyst på noe søtt når jeg er sulten. Da må jeg ha noe skikkelig mat. Men etter middagen, når jeg sitter i sofaen om kvelden, får jeg alltid lyst på noe. Hjelper heller ikke, å ikke ha noe i hus. Da går jeg bare til butikken og kjøper noe, uansett vær. Frister meg ikke med frukt, bær eller nøtter, de kan hjelpe en gang i blant bare. 

Anonymkode: 99a98...978

Det er noe dritt å bo for nærme butikken hvis man har så lav selvkontroll. Kanskje du skal vurdere å flytte til et sted hvor det er noen kilometer til nærmeste butikk.

Anonymkode: 9dbfd...4f7

AnonymBruker
Skrevet
BeeKind skrev (1 time siden):

Stabilisere blodsukkeret 💕 spis alltid protein og fett sammen med karbohydrater! Og få i deg nok næring gjennom dagen. Ikke tenk kutt, men legg til det sunne. Da blir du mett og har mindre plass til sukker og drit 

Støtter dette veldig, skulle anbefale det samme! For meg personlig så kommer søtsug ofte av at jeg ikke har spist nok vanlig mat i løpet av dagen, så det funka veldig godt for meg å passe på at jeg spiste nok, kanskje spesielt om det jeg spiste var proteinrikt

Anonymkode: cb649...655

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spis nok ordentlig mat. Og drikk nok vann. Drikker du mye sukkerfritt, så kutt ut det. Sukkerfritt trigget søtsug og sult hos meg. Gikk ned 10 kg bare av å slutte med Pepsi max. Det var en kraftig øyeåpner. 

Anonymkode: 57cf2...2a0

AnonymBruker
Skrevet

For meg er periodisk faste det eneste som funker for å holde cravings unna.
Stabiliserer blodsukkeret og insulinresponsen. 
Blir mett av lite og føler meg kjapt dårlig om jeg prøver å spise en sjokoladeplate.
Føler meg ikke bra etterpå... er vel slik det bør være :) 

Anonymkode: 6c6c9...436

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...