Gå til innhold

Hva kan jeg finne på som ikke koster penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Annet enn skogsturer og å se film. Det gjør jeg allerede hele tiden. Kjeder meg ihjel.

Anonymkode: 666a1...b06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå på biblioteket og låne bøker.

Anonymkode: f4541...7e4

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Geocaching. Der er massevis av mysterier, dvs at du må løse en oppgave først, og så får du koordinatene og kan gå ut og lete etterpå. Og du kan lage cacher selv også, veldig gøy.

Anonymkode: a5bb2...617

• Liker 2
Skrevet

Spille brettspill med venner. Lage mat sammen med venner. Passe andres dyr. Spille frisbeegolf. 

Anonymkode: 64c62...ec4

• Hjerte 1
Skrevet

Trolle på Kvinneguiden. 

Anonymkode: 203ee...3e4

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Dyrebeskyttelse og mange frivillige trenger hjelp. Både folk og dyr. Gir mye glede å hjelpe❤️

Anonymkode: e0733...54d

• Liker 1
Skrevet

Arbeid, sex, søve,skrive dikt.

Anonymkode: 8add2...5e0

Skrevet

Rimelige greier en kan gjøre i Oslo og omegn

Ting å gjøre som ikke koster penger, rimelige greier å gjøre i Oslo og omegn. En må kanskje betale en bussbillett, men med rabatt blir det ikke ruin. 

Båtturer

Tur med båtene til øyene i Oslofjorden. En kan dra til alle øyene. Bare henge på en benk, grille pølser, eller ta med matpakke, ta seg et bad og en dusj i stranddusjen der etterpå. Mangler badstu på Hovedøya. På en av de andre hyttene kan en overnatte, DNT-hytte, da må en ordne seg en standardnøkkel. Hytta heter Barbord.

En kan ta båt til byene som ligger på kanten av Østfold. Drøbak, Son. Fine byer med koselige kafeer. Ikke dyre billetter. 

Alle båtene går nå fra Aker Brygge ved "Fisketorget" der. Trenger ikke passere helt ut til Vippetangen.

Hvis en vil farte rundt i Østfold, er Østfoldbilletten helt super. En kan skaffe seg en app, men en kan også kjøpe hos konduktør, 45 kroner for et helt fylke, både på tog og buss. Dagsturer til en slikk og ingenting. Fredrikstad og Halden er helt supre byer. Sarpsborg også. Koselige kaffebarer.

De som er interessert i kunst på museer etc. kan stikke på masse museer i disse byene. Bibliotekene i disse byene er veldig koselige. På det ene biblioteket i Drøbak kan en sette seg ned for å hamre på pianoet uten at noen hører deg. Jeg gjorde det som barn, og har ikke gjort det siden, og jammen er det bra. Der kan en også spise matpakke.

Dagsbillett på Son Spa er maks 600 kroner. Ikke noe en kan unne seg ofte, men kanskje en iskald dag i desember?Det går både buss og tog ut der. Gå av på Sonsveien og ta bussen derfra. Kanskje lurt å koble sammen med en tur på kafe i byen. Dagstur.

Båten fra Moss til Horten er gratis. Jeg var ikke så imponert over Horten, men jeg var der bare en stille ettermiddag i august. Moss har mange koselige strender.

Markahytter

Tur til en hytte i marka: Mariholtet, Rustadsaga (kort vei fra Bøler T-bane (gå veien forbi kunstnerboligene, eller den bratte bakken fra Rustadsaga til Bøler) og Bogerud (5-10 minutter, gå bortover mot Skullerud, ta inn ved Rustad grenda, lang vei fra Ulsrud og Ellingsrud via Mariholtet 5-10 km), Ullevålseter (ikke så mange folk i ukedagene på noen av hyttene, mange som går tur solo, ro og fred i sjelen, ta med kaffe, te på termos), Skjennungstua (15 minutter ovenfor Ullevålseter, litt mer koselig og hyggelig hytte). Termos med kaffe er lov på disse hyttene, kanskje en bare unner seg en Farris, eller sitte ute uten noe tidlig høst. Kobberhaughytta er veldig koselig. Skullerudhytta er også trivelig. Kan gå kort fra Skullerud stasjon over parkeringsplassen, eller fra Rustadsaga.

Turer

En kan ta turen ut på Bygdøy, sykkel eller gåtur. Bade i kaldt vann.

Badstu

En kan ta badstu på noen hotell til 100 kroner. Billigere en badstuflåtene som jeg aldri har testet ut. Virker litt for dyrt og styrete. Det kan en gjøre på Runaway, og se på fly som letter fra badstuen, ta med shorts og/eller bikini, er en badstu for alle, men den er ofte tom, dusjrom både for menn og kvinner. Er i 4. etg., må gjennom et lite treningsrom. En kan også gjøre det i kjelleren på nabohotellet Clarion, men kjellern er litt mørk, etter min mening er Runaway litt triveligere, lysere. Ta Eidsvolltoget til Oslo Lufthavn, og så 420 bussen til Clarion hotell. Det er fire soner 1, 2 ø, 3 ø og 4 N, men med rabatt blir det ikke dyrt. Bussen går 24 og 54 hver time. Ikke ta ekspressen, den stopper ikke der. Det er ti minutters reisetid. Der kan en ofte sitte solo, i tidsrommet fra 10-15 når hotellets gjester har sjekket ut. Ta med eget håndkle, såpe, dusje i kaldt vann. Helle litt vann på steinene i starten, skifte ut luften i rommet, og dusje i kaldt vann etterpå, da får en svettet ut all gugge, ha eget håndkle å sitte på. Hos Clarion i kjelleren må en trykke på en knapp utenfor. Den på Runaway kan bli varm, sørge for at den står på ON, og lufte ut på jevnlig basis. Ønsker en ikke å dusje, heller en bare en first price-vannflaske over seg i dusjen.

Det visstnok også en badstu på Olympiatoppen, men jeg vet ikke om eksterne kan bruke den, noe å undersøke. Der må en be dem sette på badstuen, men det tar som regel ikke lang tid. Det overhørte jeg bare da jeg lånte toalettet der. Da kan en jo gjøre det etter en tur til Ullevålseter eller Skjennungstua.

Badstu (og trening drop in) på Stolt (Stovner senter) og Sats koster fra 250 til 100 kroner. På Tøyenbadet får en badstu-inngang uten svømming for honnør. Lite folk på dagen. Noen gir rabatt på Sats fordi en bare tar badstu, noen tar for en hel drop in. Bare spørre i resepsjonen. De koseligste badstuene på Sats er Lambertseter, Metro, Lillestrøm, Ringen, Sjølyst, Storo og nederst på Løkka. Alltid bruke noe tykt noe rundt håret som beskyttelse, bortkastet tid og penger å kjøpe varmebehandlede sprayer og produkter for håret. Ta alltid med deg egen såpe, shampoo, håndkle uansett hvor du er.

Tur til Sverige

Ta toget til Kongsvinger og bussen til Charlottenberg. Bussturen kostet 10 kroner i sommer (alle innlandsbussene kostet 10 kroner i sommer, følge med på tilbud), men nå koster den kanskje 40 kroner. Tar ca 20 minutter. Det er et stort kjøpesenter der, ofte med masse tilbud. Bussen går fra enden av perrongen til togene der det er en bussholdeplass. Fra samme perrong går toget til Sverige. Det er en bitteliten by i Eda kommune, en artig pizzasjappe og små dagligvarebutikker der.

Nå ut av KB her.

Anonymkode: 0694f...fb5

• Liker 6
Skrevet

Har du prøvd å onanere? Med mindre du betaler for hjelpemidler, så er det som regel gratis.

Anonymkode: 65310...402

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Annet enn skogsturer og å se film. Det gjør jeg allerede hele tiden. Kjeder meg ihjel.

Anonymkode: 666a1...b06

Telle-tråder og ordleker! :tommelopp2:

Anonymkode: 18edc...edc

Skrevet

Stolpejakt! 

Frivillig arbeid. 

Biblioteket har ofte gratis kurs, foredrag og div. Lån bøker. 

Anonymkode: 7daee...757

• Liker 1
Skrevet

Ta en joggetur ute eller lag te/ kakao og hør på musikk. 

Anonymkode: df5cd...1ec

Skrevet

Lær deg et språk, eller lær å tegne via youtube. :)  

Skrevet

Jeg er inne i en periode der jeg prøver å finne ting der jeg kan koble ut jobb og samtidig ikke slite meg ut. Jeg har begynt med disse tingene: 

• Duolingo, lærer meg spansk og sjakk
  • Daglige hjernetrim-oppgaver på LinkedIn
  • Strikking
  • Bunadssøm (går gjerne på kurs på Husfliden, har lært f.eks å flette hosebånd og sy svartsøm der)
  • Sudoku

I tillegg til trening og gå tur med hunden, det koster heller ikke noe :) 

Anonymkode: 49efd...2c1

Skrevet

Det kommer an på hvor du bor…

i Oslo er det gratis på museum enkelte dager i uken.

I enkelte kommuner er det helt gratis utleie av div. sportslig utstyr som skøyter, ski mm. 

Frivllig arbeid/gjøre noe hyggelig for andre.

Skrevet

Mange gode forslag her! Får lyst til å begynne med litt av hvert selv! :)

Det ble nevnt freesbeegolf her. Godt forslag. Om det er en bane i nærheten så ville jeg testet dette, ts! Det er riktignok ikke helt gratis for du trenger 2-3 disker, men bruk av bane er helt gratis. Og kjempegøy!

Anonymkode: 5ba1e...23f

Skrevet

Geocaching, stolpejakt, Pokemon Go, filmer, TV-serier, spill, lese bøker... 

Anonymkode: cc951...e35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...