AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Skrevet 6 timer siden Gi eksempler på disse. Anonymkode: 2286a...5ea
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Gi eksempler på disse. Anonymkode: 2286a...5ea advokat eller doktor Anonymkode: 78210...159 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden Ingeniør/sivilingeniør AnonymBruker skrev (1 minutt siden): advokat eller doktor Anonymkode: 78210...159 Doktor i hva? Anonymkode: 8d013...1a0 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Skrevet 6 timer siden Tredjeåret på rakett-ingeniør. Anonymkode: d7306...be1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Skrevet 6 timer siden Fysikk, kjemi, it, matematikk. Realfag/naturvitenskap. Historie, arkitekt, komparativ politikk Anonymkode: bf47c...8cf 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Skrevet 6 timer siden Medisinstudiet og advokat. I den andre enden finner man kanskje sykepleier/ helsefagarbeider som jeg er selv? Anonymkode: ffb40...244 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Skrevet 6 timer siden Nevøen min er smart. Han er nettopp ferdig siv.ing. i matte og fysikk, syntes det var et enkelt studium 🙃 Anonymkode: 28bb5...608
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Skrevet 6 timer siden Min erfaring er at medisin er mer pugging enn å være smart.. Så byttet til kybernetikksivilingeniør og har ikke angret siden. Anonymkode: ba3ee...d3a
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Skrevet 6 timer siden Medisin, juss, psykologi, ingeniør/realfag og lignende studier Anonymkode: 3168f...7e0
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Skrevet 6 timer siden De fleste høyere utdannelser på master eller doktornivå. Anonymkode: 3d090...6b1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Skrevet 6 timer siden Hva som krever at du er smart og hva som er pugging og disiplin kan være vanskelig å skille. Hva man legger i å være smart er også ulikt. Noen kan ta teoretiske fag som fysikk raskt, men slite med litteraturanalyse eller historie. Jeg har sju års studium i humanistiske og samfunnsvitenskaplige fag. Datteren min studerer medisin og det er et HELT annet arbeidstrøkk og arbeidsmengde med pugging enn hva jeg selv hadde. Anonymkode: 310d5...54d
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #15 Skrevet 6 timer siden Smart er jo relativt og interesseavhengig. Jeg tror mange på de avanserte realfagene og de mer "matematiske" språkfagene (slavisk f.eks) har høy iq. Anonymkode: 2d04d...566
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Skrevet 6 timer siden Kommer an på hva du mener med "smart", men antar du mener IQ? I stor grad kan mangel på "smarthet" kompenseres med hardt og systematisk arbeid. Det hjelper også at det du studerer, eller jobber med, er noe du virkelig brenner for og er interessert i. Det å velge et studie som du finner spennende og interessant gjør det mye lettere å gjennomføre enn om du velger noe du ikke synes er så spennende, bare fordi studiet gir status eller muligheter for god lønn. Derfor ville jeg først og fremst valgt ut i fra interesser og ikke ut i fra jobbmuligheter. Anonymkode: 4b9f2...199 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Skrevet 5 timer siden Jeg har bachelorgrad i jus, og syntes ikke det var så vanskelig. Og jeg er ikke veldig smart. Anonymkode: 248f1...102
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har bachelorgrad i jus, og syntes ikke det var så vanskelig. Og jeg er ikke veldig smart. Anonymkode: 248f1...102 Har tatt enkeltemne i kulturminnerett som inngikk i graden min i kulturforvaltning. Da jobbet vi kun med å tolke lover og løse ulike tidligere scenarioer. Beste eksamen jeg har gjort. Var ikke vanskelig i det hele tatt. Historie derimot er mye vanskeligere, har grad i det også. Da må man forske på noe man ikke kommer til noe særlig løsning. Jeg opplevde det som mer synsing. Der tror jeg man må være smart dersom man vil ta master i historie. Juss virker mer rett fram Anonymkode: 5bbe8...6d4
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Skrevet 1 time siden Ingen. Noen studier krever at du jobber hardt for å komme inn på. Altså bare hardt arbeid, man trenger ikke være smart. Har du først kommet inn, vil du surfe gjennom til minst bestått i alle studier. Ingen liker å stryke studenter. Så lenge du klarer å stave navnet ditt riktig får du bestått. Anonymkode: 0250b...812
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Skrevet 1 time siden Jeg kom meg i sin tid igjennom et komprimert studie i grunnfag medisin og farmakologi. Spisset mot legemiddelindustrien/konsulent. Det var mye volum og trøkk på et kortere tidsrom. Strykprosenten var skyhøy, derav tatt ut av høyskole i samråd med legemiddelindustrien. Denne kunne benyttes som plattform til profesjon. Og jeg altså, jeg er ganske så tjukk i huet. Det synes jeg for så vidt fastlegen min er også. Både sosialt og akademisk. Anonymkode: 94215...164
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå