Sjiraffen Skrevet 31. mars 2006 #1 Skrevet 31. mars 2006 Nå begynner jeg å bli lei! Kjæresten min og jeg finner ALDRI på noe å gjøre sammen! Han har sine ting som han gjør med kamerater og jeg gjør mitt med mine venner... Greit nok det ... Men, vi har ingenting som vi gjør sammen! Jeg foreslår masse synes jeg, men han vil aldri bli med. Det er én og annen sjelden gang at jeg får med meg ham på å gå en liten tur... Men det hører til sjeldenhetene.... Noen som har noen forslag til ting man kan finne på sammen? Jeg er lei av å gå på kino hver gang jeg tar opp temaet liksom... Jeg vil finne på noe vi kan gjøre sammen - flere ganger! Som en felles interesse eller noe... HJELP!
Vela Skrevet 31. mars 2006 #2 Skrevet 31. mars 2006 Hva med å starte opp på et kurs sammen? dans/maling/vinkurs eller liknende?
Karro Skrevet 31. mars 2006 #3 Skrevet 31. mars 2006 (endret) Har det akkurat slik med kjæresten. Jeg er så utrolig lei av at enten er vi hver for oss med hver våre venner, eller så sitter vi hjemme med hver vår data eller foran tv. Foreslå noe nytt dere kan gjøre sammen. Gjerne noe ingen av dere gjør fra før. Det er uansett viktig å prate med han om hvordan du føler det. Endret 10. juni 2006 av Karro
Sjiraffen Skrevet 31. mars 2006 Forfatter #4 Skrevet 31. mars 2006 Jeg prøvde med salsakurs denne helgen da - kjempebillig (150 kroner for helga) og så er det bare 1,5 timer på lørdag og søndag. Ingen stor utskeielse verken økonomisk eller tidsmessig... Men det ville han ikke... Huff, er litt deppa i dag kjenner jeg ja.. Jeg har sagt akkurat hva jeg mener om at vi ikke finner på noe sammen (nok en gang), men han bare flira av at jeg var så lei meg og dro til kameratene sine. Var ikke noe vits å være hjemme med meg når jeg var så sur... Men jeg er ikke sur, jeg er lei meg! Jeg får prøve å vri hjernen og finne på noe annet. Men jeg hadde så lyst til å dra på salsakurs! Jaja... Kjekt å høre at det ikke bare er jeg som har en sånn treg kjæreste da. Begynner å lure på om det er noe hold i et forhold hvor man ikke gjør noe annet sammen enn å sitte i sofaen foran hver sin pc og spise/sove, som du nevner Karro.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2006 #6 Skrevet 31. mars 2006 Jeg må nesten le litt for meg selv når jeg leser dette.... for jeg har det på akkurat samme måten selv.... Vi er jo mye hjemme sammen, men an hoder på med date el andre ting og jeg med andre, vi gjør kansje ikke så mye sammen, som du sier. Jeg spør og sier at jeg vil vi skal finne på noe, gjøre noe i lag.... han sier men jeg er jo her, jeg er jo hjemme i lag med deg.... Han skjønner ikke at jeg vil gjøre noe sammen med han liksom..... Vet ikke hvilket råd jeg skal gi deg..... Men nyt de stundene du virkelig får når dere gjør noe sammen!!!! Jeg gleder meg til våren, for da vet jeg at det blir turer og båtturer osv, noe vi begge setter stor pris på å ha sammen. Men høsten og vinetren har vært lang foran hver sin pc som det også er her i huset.....
Gjest gjesten Skrevet 1. april 2006 #7 Skrevet 1. april 2006 "Begynner å lure på om det er noe hold i et forhold hvor man ikke gjør noe annet sammen enn å sitte i sofaen foran hver sin pc og spise/sove, som du nevner Karro." Høres ganske kjedelig ut egentlig...
Gjest Miloine Skrevet 1. april 2006 #8 Skrevet 1. april 2006 hmmmm, høres kjedelig ut! Samboeren min og jeg finner på mye rart sammen, og veldig ofte når vi er hjemme spiller vi spill. Eks. T.P eller Scrabble o.l. istedenfor å bare glo på tv.
Karro Skrevet 1. april 2006 #9 Skrevet 1. april 2006 "Begynner å lure på om det er noe hold i et forhold hvor man ikke gjør noe annet sammen enn å sitte i sofaen foran hver sin pc og spise/sove, som du nevner Karro." Høres ganske kjedelig ut egentlig... ← Vi gjør jo andre ting enn dette ilag også, men han er ikke så lett å få med. Han er rett og slett en av dem som liker seg best foran dataen (og det finnes en del av dem). Men han er tvers igjenom god og herlig, og han har så mange kvaliteter som jeg setter så stor pris på. Dessuten liker jeg meg i hans selskap, han er den første personen jeg faktisk nyter stillheten sammen med. Og det er jo noe som går i perioder dette med aktiviteter og sånn. Og når våren nå er kommet for fullt og sommeren står for dør, da bllir det nok ikke like mye innesitting lenger.
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2006 #10 Skrevet 1. april 2006 Har en av dere eller begge motorsykkellappen? Hvis ikke kan jo en av dere eller begge ta den. Mange fine turer og opplevelser sammen. Enten dagsturer med grillmat, eller lengre overnattingsturer. Ellers tror jeg at du må spørre han hva han vil. Det beste utgangspunktet er jo hvis begge to har det kjekt.
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2006 #11 Skrevet 1. april 2006 Vi snakker sammen, lager mat sammen, spiller spill, går ut med felles venner, ser på film, pusser opp, planlegger ferier, sløver, vasker huset, hjelper hverandre med ting og tang og går turer. Ellers er vi glad i å reise på helgeturer eller langweekender når anledningen byr seg. Er det fint vær prøver vi å finne på noe utendørs.
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2006 #12 Skrevet 1. april 2006 Vi har lett for å bli litt passive; særlig om vinteren er det ikke så ofte vi kommer oss langt vekk fra huset... Men ting vi gjør: Lager mat/spiser sammen, går tur/på ski når det er fint vær og noen ganger ellers, hjelper hverandre (som noen nevnte over her) med småtterier og litt større ting, handler, ser film (ganske ofte), snakker sammen om det meste, har besøk av felles venner. Om sommern fisker vi sammen også, og gjør ting i hagen. Nå som økonomien er ok håper jeg vi kommer til å planlegge ferie også... Noen ganger kan det bli en litt lang sammenhengende periode hvor vi ikke gjør "noe" sammen, andre perioder gjør vi nokså mye. Det viktigste synes jeg er at den andre parten (evt jeg) ikke er så vanskelig å be. Det er etter min mening ganke viktig å gjøre ting sammen, selv om det ikke trenger å være daglig.
Sjiraffen Skrevet 1. april 2006 Forfatter #13 Skrevet 1. april 2006 Jeg prøver så godt jeg kan å finne på ting. han er en motorsykkelgutt, så alt dreier seg om det. Jeg blir med på de få turene han inviterer meg med på - men jeg nyter det ikke like mye som han... Når sola titter fram om våren så er det første han tenker på "motorsykkeltur med gutta!", og alle mine forslag om å gå turer, gå på rollerblades, spille badminton, gå på café, bare ta en tur til byen - osv..., blir nedstemt. Når det gjelder vinteren så synes han det er kjedelig å gå på ski, så det har vi aldri gjort sammen, han liker ikke innaktiviteter som å spille spill (har spurt utallige ganger, med og uten andre venner)... Men som du sier Karro - han har veldig mange fine kvaliteter også - og jeg koser meg kjempemasse når vi først gjør noe sammen! Men det blir så sjeldent! Jeg er glad for at jeg sier fra hver gang jeg blir lei meg om dette (skulle vel egentlig bare mangle, men det er ikke alle som tør si ifra heller) - og han er blitt flinkere gjennom årene til mange forskjellige ting. Det virker som om det tar litt tid bare... Setter veldig pris på alle forslagene da! Han har for øvrig lovet dyrt og hellig at han skal bli med på neste salsakurs - og det vet han at han ikke kan gå tilbake på Hurra! Så blir neste utfordring å finne på flere aktiviteter som vi kan gjøre sammen.
Englepus Skrevet 2. april 2006 #14 Skrevet 2. april 2006 Kanskje dere skulle blitt flinkere til å inngå kompromiss? At han er med på ting han ikke er så veldig gira på for din skyld og du gjør det samme for han. For ting man aldri har prøvd før som ikke høres artige ut kan godt vise seg å være det når man først prøver.
Sjiraffen Skrevet 2. april 2006 Forfatter #15 Skrevet 2. april 2006 Joda, helt enig. Men det er ikke jeg som er vanskelig å be.. Jeg blir med uansett - for det er sant at ting som regel blir veldig gøy!
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #16 Skrevet 2. april 2006 Kanskje dere skulle blitt flinkere til å inngå kompromiss? At han er med på ting han ikke er så veldig gira på for din skyld og du gjør det samme for han. For ting man aldri har prøvd før som ikke høres artige ut kan godt vise seg å være det når man først prøver. ← Enig i dette:-) Jeg kjenner noen par hvor den ene har vært veldig motvillig til å bli med på ting den andre foreslår. Det funker sjelden i lengden. Man bør skjønne (etter hvert) at man kan gjøre ting man ikke ville tenkt på selv i utgangspunktet, i hvert fall ting som er overkommelige (trenger jo ikke være en femtimers joggetur).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå