AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Skrevet 22 timer siden Vi gleder oss mye, famile med store barn skal nå få en katt, voksen, omplassert fra en organisasjon. Mannen som ikke var den som til initiativ til katt skulle nok vise at han også var positiv og kom hjem med et transportbur så vi har bur å hente katten med. Men er dette godt nok for en voksen katt? https://www.biltema.no/fritid/kjaeledyr/katteutstyr/kattebur/transportbur-2000022552?gad_source=1&gad_campaignid=20567858629&gclid=CjwKCAiAlMHIBhAcEiwAZhZBUoz33ooYfBnQuo5cF9gsxI3yjcPctXGNW44eNKCy2eR-PxelIALd7BoCcbYQAvD_BwE Hva er lurt å ha inni buret, pledd, skinn, handduk? Noen tips til å gjøre overgangen best mulig for pus? Anonymkode: 631f6...952
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden Mine føler seg tryggere i små bur -slik som dette. Pleier ta et tykt badehandkle og brette og legge godt ned i bunnen og litt opp langs kantene. Er stabilt nok. Men også greit å vaske dersom de har et uhell. Fester de med sele i baksetet. Ideelt skal man sette de ned på gulvet, men det synes de er skummelt. Noen katter er redde - og har best av å ha ro og et eget rom i begynnelsen. Andre er av typen "hei verden!!", og vil snuse rundt i huset med en gang. Anonymkode: b4cd5...58a
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #3 Skrevet 22 timer siden Om katten er voksen, så er nok det buret i minste laget. Den skal ha mulighet for å kunne snu seg i det. Jeg pleier å legge håndkle i bunnen, eller pledd. Anonymkode: bdcf7...964
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #4 Skrevet 21 timer siden Tror jeg ville hatt hakket større bur, men koselig at mannen forbereder seg. Jeg pleier å legge håndklær i bunnen, brettet pent så det blir som et teppe. Gratulerer med pus, skikkelig herlige skapninger. Tipper dere får mye fine stunder med den når den blir litt husvarm. Bare la katten ta ting i sitt tempo, så går det seg nok raskest til ❤️ Anonymkode: 607b9...d57 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #5 Skrevet 21 timer siden Ville også ha kjøpt tisselaken fra apoteket i tilfelle uhell. Anonymkode: 929f1...a96 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #6 Skrevet 21 timer siden Det er litt mindre enn det minste buret mitt. Største pusen kan ikke snu seg i det, han må rygge ut, eller ta av toppen og løfte han ut. Men det går greit så lenge pusen din ikke blir mer enn 3-3,5 kg. Dere bør ha noe som kan kokvaskes eller kastes inni buret. Tisselaken og/eller håndduk. To av mine tisser aldri i bur, så har fleecepledd i burene dems. Minste tisser alltid, så hun har en håndduk til veterinæren, og en til veien hjem. Hvis vi må vente på venterom hos veterinær legger jeg jakke eller pledd over buret til mellomste, han blir skikkelig stressa av fremmede. Eldste blir skikkelig stressa om han ikke får se ut. Anonymkode: 81ae8...251
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #8 Skrevet 21 timer siden Mest sannsynlig så vil katten få med seg noe, med kjent lukt på, fra organisasjonen. Jeg har 2 katter som er adoptert fra Dyrebeskyttelsen og begge kattene fikk med seg små tepper som de hadde hatt på plassene sine hos Dyrebeskyttelsen. Disse teppene la jeg i buret da de ble hentet (de ble ikke hentet samtidig - 1 år i mellom - derfor buret, i entall). Om buret er stort nok er vanskelig å si. For den ene katten vår hadde det vært stort nok. For den andre katten vår ville det vært alt for lite (han er en lang og stor Bengalkatt). Dere må nesten måle etter hvor stor katten er, og hvor lang skal dere kjøre. Hva er behovet, både for plass og eventuelt snuing Anonymkode: dc9ea...2e9
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #9 Skrevet 21 timer siden Kjøp heller stoffbur fra rusta eller et annet større bur, den der blir for liten. Men ja tepper i bunnen av buret og gjerne teppe oppå. Anonymkode: 1082a...66b
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #10 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Om katten er voksen, så er nok det buret i minste laget. Den skal ha mulighet for å kunne snu seg i det. Jeg pleier å legge håndkle i bunnen, eller pledd. Anonymkode: bdcf7...964 Er dette stort nok, eller et annet fra samme butikk dere anbefaler? https://www.musti.no/ferplast-transportbur-atlas-20 Anonymkode: 631f6...952
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #11 Skrevet 20 timer siden Gratulerer med katt. Vi kjøpte det minste fra Europris. Det blei fort for lite. Har kjøpt et av de største fra Atlas. I tillegg har vi et stort sammenleggbart bur kjøpt på Musti, men det brukes kun til lange bilturer fordi han ikke liker å ligge i transportburet da. Anonymkode: a4e0b...cd5
Selkie Skrevet 20 timer siden #12 Skrevet 20 timer siden 47 minutter siden, RedBull91 said: Det kommer til å lukte i hele huset! Feil! Katter er mye rensligere og velduftende en både mann og barn. Om de lukter i huset er det spesielle grunner til det. F.eks ukastrert katt som vil markere, urinveisinfeksjon, eller markering ved stress, eller at eier bare generelt er sløv med husvask. Ikke vanlig! 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #13 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er dette stort nok, eller et annet fra samme butikk dere anbefaler? https://www.musti.no/ferplast-transportbur-atlas-20 Anonymkode: 631f6...952 Kommer an på hvor stor katten er også, men den størrelsen der er nok mer passende. ikke kjøp stoffbur, de er ikke sikre under bilturen og katten kan lett komme seg ut. Her snakker jeg av erfaring, den ene katten min greide fint å få opp stoffburet under kjøring. Anonymkode: bdcf7...964
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #14 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kommer an på hvor stor katten er også, men den størrelsen der er nok mer passende. ikke kjøp stoffbur, de er ikke sikre under bilturen og katten kan lett komme seg ut. Her snakker jeg av erfaring, den ene katten min greide fint å få opp stoffburet under kjøring. Anonymkode: bdcf7...964 Enig med dette. I tillegg er stoffbur verre hvis katten f.eks tisser på seg, blir bilsyk og kaster opp osv. Mye enklere å holde rent noe i hardplast. Har hatt mitt Atlas-bur i evigheter, like fint år etter år. Man kan sikkert vaske stoffbur, men tviler på at det holder seg like fint etter flere runder med vask. Det buret du linket til der så mer passelig ut ja, så fremt det er "normal-størrelse" på katten din Anonymkode: 607b9...d57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå