AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:12 #1 Skrevet søndag kl. 17:12 Dette året har vært svært krevende for min del med dødsfall av min siste gjenlevende foreldre hvor jeg måtte ta alt ansvar i forbindelse med begravelse og oppgjør. I tillegg har det vært alvorlige psykiske og fysiske utfordringer i min nære familie hvor jeg har måtte ta ansvar. Jeg har i tillegg to jobber og bor alene. Merker nå at jeg er veldig sliten og trekker meg bort fra de venner jeg har og ønsker å være mest alene. Har en kjæreste som jeg ikke har mye overskudd til å ha det hyggelig med. Jobbene er et ork og ledelsen hos min hovedkort viser ingen forståelse for at jeg har hatt en tøff tid. Når jeg har tatt ut en sykemelding ringer de og maser om at jeg trenges og må stille opp. Min tålmodighet er i ferd med å tømmes og har lite overskudd igjen. Har bare lyst til å rømme fra alt og få litt ferie og ro. Er dette noe jeg bør ta om med min fastlege og evt hvordan bør jeg gå frem? Anonymkode: 98880...f90 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:32 #2 Skrevet søndag kl. 17:32 Hvorfor har du to jobber? Jobber du mer enn 100 prosent? Klarer du ikke mer, så bør du ta det med fastlegen og drøfte sykemelding. Men da bør du også være tydelig ovenfor jobben at nå er du sykemeldt og at du kommer tilbake når du er klar. Presser de deg for mye, kan det ta lengre tid. Siste alternativet er å vurdere å bytte jobb. Anonymkode: 076ff...caf
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:37 #3 Skrevet søndag kl. 17:37 Hvor mange prosent tilsammen utgjør disse to jobbene? Sånn generelt får man ikke sykemelding for å ha overskudd til venner og kjæreste, men halvparten av de gravide her på KG går jo rett ut i sykemelding nesten med en gang for å ha overskudd til husarbeid og mann. Så du får nok sykemelding, du også. Anonymkode: da2e9...17b
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:42 #4 Skrevet søndag kl. 17:42 Hvilke grep og tiltak har du tatt utenom jobben for å ivareta deg selv, for å få nok og nødvendig ro og hvile og bygge deg opp igjen? Vanskelige perioder vil gå utvover overskudd sosialt liv og det meste annet i livet det er ikke gitt at jobben er det første som skal vike. Anonymkode: e4791...d06 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå