AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:25 #1 Skrevet søndag kl. 16:25 Jeg skal ha uttak og innsett nå om ikke så lenge. Vi har har nå hatt fire forsøk hvor embryoet ikke har festet seg (og en MA før det). Jeg kjenner meg ganske desperat nå. Selv om jeg vet at det kan være tilfeldig, vil jeg forsøke å tilrettelegge så godt som mulig for at det skal feste seg i hvert fall, og lurer derfor på hvordan jeg rett og slett skal få det til. Jeg har ikke en fysisk krevende jobb, men jeg har en veldig stressende jobb (mye negativt stress) som ofte krever at jeg jobber lange dager. Jeg skulle derfor gjerne hatt "fri" fra jobben, bare for å ligge med beina høyt, slippe stress og lange dager, og bare fokusert på å ta best mulig vare på meg selv. Jeg antar at jeg ikke kan få sykemelding for dette? Og hvis jeg ikke kan sykemelding kan jeg vel heller ikke bruke egenmelding? Hvordan er det med velferdspermisjon for noe slikt? Jeg har bare noen få feriedager igjen, og disse har jeg planlagt å bruke i til jul da vi skal besøke min familie som bor veldig langt unna. Jeg skjønner at jeg potensielt må kutte ned tiden med familien en god del, men jeg har gamle foreldre og det sitter derfor langt inne siden jeg gjerne vil bruke tid med dem. Noen som har erfaringer, tips og råd? Tar også i mot alle gode råd for få embryoet til å feste seg, og skape ro i en hektisk hverdag. Anonymkode: 44c3d...234
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:33 #2 Skrevet søndag kl. 16:33 Du kan be om fri uten lønn. Anonymkode: e6f82...600 5 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:38 #3 Skrevet søndag kl. 16:38 Søk permisjon uten lønn Anonymkode: b41e0...5fa 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:41 #4 Skrevet søndag kl. 16:41 Her er det nok kun å søke permisjon uten lønn som er aktuelt. Krysser fingrene for deg! Anonymkode: bc6e3...e00 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:45 #5 Skrevet søndag kl. 16:45 Dette tar du med fastlegen din, ikke synsere på kvinneguiden 😁 Anonymkode: 8e30b...d62 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:49 #6 Skrevet søndag kl. 16:49 I min verden er det en selvfølge at man skal få sykmelding for å ta det rolig hvis det øker sjansene for at en krevende medisinsk behandling skal lykkes. Men jeg regner kanskje med at stress må være en kjent risikofaktor for at sykehuset skal innvilge det. Jeg mener å huske at dette var noe mitt sykehus var opptatt av, at man ikke måtte gå på jobb om det var veldig belastende. Min jobb er ikke det, så det ble ikke aktuelt for meg. Anonymkode: 00ac6...bc9 1
Dame1993 Skrevet søndag kl. 17:01 #7 Skrevet søndag kl. 17:01 Ingen tips, men noen varme tanker fra en som snart blir henvist til ivf: jeg håper virkelig det sitter for dere denne gangen!❤️ Håper det løser seg slik at du får ro etter neste innsett! Jeg har naturlig nok googla litt om ivf, og har fått inntrykk av at det ikke er uvanlig å få sykemelding under ivf-behandling? Jeg har en litt fysisk tung og ganske stressende jobb og tenker en del på det i forbindelse med ivf. Men mulig jeg har misforstått? Ville tatt det opp med legen om det er aktuelt med sykemelding for deg i dagene etter neste innsett😊 Ønsker dere all mulig lykke!❤️❤️ 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:05 #8 Skrevet søndag kl. 17:05 Dette er jo medisinsk behandling, det kan man få sykmelding for! Anonymkode: d824d...67d 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:06 #9 Skrevet søndag kl. 17:06 Det øker ikke sannsynligheten for å lykkes. Det er ikke det at det ikke fester seg. Det er ikke levedyktig. Anonymkode: f48a2...a22 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:52 #10 Skrevet søndag kl. 18:52 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette tar du med fastlegen din, ikke synsere på kvinneguiden 😁 Anonymkode: 8e30b...d62 Takk! Jeg går privat og fastlegen har ikke vært innvolvert i denne prosessen - selv om det nå har pågått i tre år. Føles ikke naturlig å ta det med fastlegen nå, men der er kanskje rette å gjøre? Anonymkode: 44c3d...234
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:53 #11 Skrevet søndag kl. 18:53 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her er det nok kun å søke permisjon uten lønn som er aktuelt. Krysser fingrene for deg! Anonymkode: bc6e3...e00 Kan man søke om pernisjon uten lønn en uke? Trodde det var reservert for lengere perioder. Anonymkode: 44c3d...234
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:57 #12 Skrevet søndag kl. 18:57 Dame1993 skrev (1 time siden): Ingen tips, men noen varme tanker fra en som snart blir henvist til ivf: jeg håper virkelig det sitter for dere denne gangen!❤️ Håper det løser seg slik at du får ro etter neste innsett! Jeg har naturlig nok googla litt om ivf, og har fått inntrykk av at det ikke er uvanlig å få sykemelding under ivf-behandling? Jeg har en litt fysisk tung og ganske stressende jobb og tenker en del på det i forbindelse med ivf. Men mulig jeg har misforstått? Ville tatt det opp med legen om det er aktuelt med sykemelding for deg i dagene etter neste innsett😊 Ønsker dere all mulig lykke!❤️❤️ Jeg har fått beskjed at det kun er dagene for innsett og uttak som det gis sykmemeldig for. Da jeg hadde en MA fikk jeg tre dagers sykemelding mener jeg. Usikker på hva man skal gjøre hvis man ikke er i form etter uttak for eksempel, for man kan vel heller ikke bruke egenmelding dagen etter en sykemeldig. Skal ringe klinikken og høre i morgen. Dette kan jo ikke være et nytt spørsmål for dem i hvert fall 🙏 Anonymkode: 44c3d...234
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:07 #13 Skrevet søndag kl. 19:07 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det øker ikke sannsynligheten for å lykkes. Det er ikke det at det ikke fester seg. Det er ikke levedyktig. Anonymkode: f48a2...a22 At det ikke fester seg handler ikke bare om selve embryoet. Nå har jeg gått fire ganger direkte fra innsett til en hektisk og stessende arbeidshverdag, og det har ikke festet seg, så jeg ville gjerne forsøk noe annet for å se om det kunne festet seg ved mer rolige tilverelser🙏 Det er så belastende å gå igjennom, og føler tiden renner ut, så vil så inderlig at det skal klaffe ❤️ Anonymkode: 44c3d...234 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:10 #14 Skrevet søndag kl. 19:10 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå har jeg gått fire ganger direkte fra innsett til en hektisk og stessende arbeidshverdag, og det har ikke festet seg, så jeg ville gjerne forsøk noe annet for å se om det kunne festet seg ved mer rolige tilverelser Anonymkode: 44c3d...234 Familien vil forstå hvorfor du prioriterer feriedager på annen måte denne julen. Anonymkode: cc68f...884 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:15 #15 Skrevet søndag kl. 19:15 Jeg hadde 7 innsett før det endelig gikk for oss. Gikk privat hele veien. Ved innsett nummer 5 og 6 ble jeg sykmeldt av fastlegen 100 % i de 10 dagene mellom innsett og testing. Ikke pga noe fysisk eller at det nødvendigvis hjalp på sjansene, men fordi jeg var helt på felgen psykisk. Legen, som ikke er kjent for å gi ut sykmeldinger lett, sykmeldte meg pga psykisk overbelastning Vet faktisk ikke hva grunnen i sykmeldingen var, men det var noe psykisk. Nå ble jeg gravid på et seinere innsett uten sykmelding, men da var jeg på et bedre sted psykisk, og klarte meg uten. Snakk med fastlegen! Anonymkode: 4dfad...240 1
Dame1993 Skrevet søndag kl. 20:37 #16 Skrevet søndag kl. 20:37 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har fått beskjed at det kun er dagene for innsett og uttak som det gis sykmemeldig for. Da jeg hadde en MA fikk jeg tre dagers sykemelding mener jeg. Usikker på hva man skal gjøre hvis man ikke er i form etter uttak for eksempel, for man kan vel heller ikke bruke egenmelding dagen etter en sykemeldig. Skal ringe klinikken og høre i morgen. Dette kan jo ikke være et nytt spørsmål for dem i hvert fall 🙏 Anonymkode: 44c3d...234 Da jeg nok misforstått angående sykemeldinger. Da må jeg sørge for å spare opp litt feriedager slik at jeg kan ta noen dager ferie etter innsett. Nei, det er vel ikke første gangen de får det spørsmålet
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:44 #17 Skrevet søndag kl. 20:44 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk! Jeg går privat og fastlegen har ikke vært innvolvert i denne prosessen - selv om det nå har pågått i tre år. Føles ikke naturlig å ta det med fastlegen nå, men der er kanskje rette å gjøre? Anonymkode: 44c3d...234 Jøss, det høres litt spesielt ut at fastlege ikke en gang er informert. Men ja, jeg ville selvfølgelig involvert hen - og du har nok krav på sykemelding. Anonymkode: 8e30b...d62
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:52 #18 Skrevet søndag kl. 21:52 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan man søke om pernisjon uten lønn en uke? Trodde det var reservert for lengere perioder. Anonymkode: 44c3d...234 Det kan man ja. Snakk med arbeidsgiver så løser det seg kanskje. Anonymkode: bc6e3...e00
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:38 #19 Skrevet mandag kl. 19:38 Hadde brukt egenmelding og sagt at jeg hadde feber. Verre er det ikke ❤️ Masse lykke til ❤️ Anonymkode: 73a78...6b1 2 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:46 #20 Skrevet mandag kl. 19:46 AnonymBruker skrev (På 9.11.2025 den 20.15): Jeg hadde 7 innsett før det endelig gikk for oss. Gikk privat hele veien. Ved innsett nummer 5 og 6 ble jeg sykmeldt av fastlegen 100 % i de 10 dagene mellom innsett og testing. Ikke pga noe fysisk eller at det nødvendigvis hjalp på sjansene, men fordi jeg var helt på felgen psykisk. Legen, som ikke er kjent for å gi ut sykmeldinger lett, sykmeldte meg pga psykisk overbelastning Vet faktisk ikke hva grunnen i sykmeldingen var, men det var noe psykisk. Nå ble jeg gravid på et seinere innsett uten sykmelding, men da var jeg på et bedre sted psykisk, og klarte meg uten. Snakk med fastlegen! Anonymkode: 4dfad...240 Tusen takk for godt råd! Anonymkode: 44c3d...234
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå