Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er begge i midten av 30 årene, bor ikke sammen, vært sammen i 4 år. På disse årene har han aldri gitt meg blomster eller gaver, selv ikke ved bursdag eller jul. Jeg gir han oppmerksomhet på hans bursdag. Han gjør aldri noe fint for meg. Han kjøper gaver til eksen fra deres felles barn osv. 

Han er ellers en veldig fin fyr som jeg har det fint sammen med, men jeg savner å bli satt litt ekstra pris på i blant. Hva bør jeg si til han?

Anonymkode: 858e5...11f

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi er begge i midten av 30 årene, bor ikke sammen, vært sammen i 4 år. På disse årene har han aldri gitt meg blomster eller gaver, selv ikke ved bursdag eller jul. Jeg gir han oppmerksomhet på hans bursdag. Han gjør aldri noe fint for meg. Han kjøper gaver til eksen fra deres felles barn osv. 

Han er ellers en veldig fin fyr som jeg har det fint sammen med, men jeg savner å bli satt litt ekstra pris på i blant. Hva bør jeg si til han?

Hvordan kan han her være en fin fyr som du sier? Hva gjør han konkret som er fint?

Endret av Natu
  • Liker 7
Skrevet

Hva med å si at du synes du burde få bursdagsgave og julegave? Synes ærlig talt at å gi bursdagsgave og julegave er minimumskrav i et forhold, med mindre noe annet er avtalt eller det er åpenbare årsaker (økonomi, sykdom osv) til at det ikke kan skje. 

Det er ikke en samtale du burde grue deg for å ha med han. Om du faktisk gruer deg til en slik samtale så har dere større problemer i forholdet enn at dette kun handler om hans gjerrighet og tafatthet. 

• Liker 6
Skrevet

For å ha et godt forhold bør dere kunne prate om forventninger, skuffelser, ønsker og behov. Og for å være på et helt minimumsnivå av ok kjæreste bør han finne ut av seg selv at han ønsker å gi deg gave til jul og bursdag. Eller deler han ikke vår kultur? Jeg hadde ikke følt meg verdsatt i et slikt forhold. Omtanke teller, gaven trenger jo ikke være stor.

Anonymkode: 8942a...5f0

Skrevet

Jeg ville nok bare sagt det som det er - at jeg føler meg tatt forgitt. 

Anonymkode: c550b...5a7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke forelsket.

Anonymkode: 7c148...d95

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke forelsket i deg. 

Anonymkode: 630e0...3a6

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvis han er en fin fyr så kan du snakke med han om dette og han tar det konstruktivt. Jeg ville rett og slett spurt hvorfor han ikke ga gaver til jul og bursdag. Og slengt på at jeg synes det er litt spesielt. 
Hvis han ikke ser noe galt i å fortsette å ta i mot gaver uten å kjøpe noe til deg  selv etter at han vet du har et problem med det, så må du jo gå i deg selv når det gjelder fyr-stempelet du har gitt han.

Endret av Nymerïa
Skrevet
Natu skrev (13 timer siden):

Hvordan kan han her være en fin fyr som du sier? Hva gjør han konkret som er fint?

Jeg slutter aldri å bli overrasket over hvor mange som tar opp noe som enten er veldig spesielt eller graverende med kjæresten, og så tilføyer at "men ellers er han en veldig fin fyr, altså". 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er han en fin fyr eller? Gjør han noe utenom å ligge med deg når det passer han?

Anonymkode: 65cbd...1d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut som han synes du er verdt noe heller. 

Anonymkode: afe39...e6c

• Liker 2
Skrevet

Hadde min kjæreste gitt gave til eksen, men ikke meg, hadde jeg spurt hvorfor han gir gave til eksen på hennes bursdag med ikke min?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du sagt at du setter pris på gaver? 

Jeg liker ikke gaver, og kommuniserte det tidlig til mannen. Så gaver er noe vi bare gjør helt unntaksvis - som fellesgave til jul. 

Kan være eksen har kommunisert forventning om gaver, også til barna. 

Anonymkode: 61c8c...755

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du sagt at du setter pris på gaver? 

Jeg liker ikke gaver, og kommuniserte det tidlig til mannen. Så gaver er noe vi bare gjør helt unntaksvis - som fellesgave til jul. 

Kan være eksen har kommunisert forventning om gaver, også til barna. 

Bare fordi du er sær, så er ikke alle andre det. Det er normalt å gi gave til kjæresten uten å måtte «kommunisere» det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Bare fordi du er sær, så er ikke alle andre det. Det er normalt å gi gave til kjæresten uten å måtte «kommunisere» det. 

Det er da ikke sært å bry seg om miljøet, og å selv kjøpe det man trenger 😂 Det er stadig flere som tar avstand fra gaver.

Og selv om man gir er det jo naturlig å snakke om forventninger. 

Men jeg forstår jo hvorfor jeg har hatt et harmonisk og godt ekteskap i 15 år, når jeg leser om alle med turbulente forhold som forventer at partneren er tankeleser. 

AnonymBruker
Skrevet

Min kjæreste hater å feire folk. Det er fordi han er autist og sliter med forventningene rundt det. Og han hater materialistiske ting, så han liker ikke å kjøpe masse ting som kan bli unødvendig også. Han kjøpte alltid gaver til eksen sin (mor til barn) men ville ikke kjøpe noe til meg. Det syntes jeg var sårt. Men vi snakket om alt sammen, mye og ofte. Så han vet hvor viktig høytider er for meg og derfor gjør han en innsats. Men gaver fra han er praktiske og har en viktig rolle. Ikke blomster eller smykker, men kan være verktøy eller kjøkkenkniver for eksempel. Ting jeg ikke har og trenger. Men opplevelser er noe annet han foretrekker å betale for, enn ting. Men jeg er ikke en "blomsterjente" heller så jeg er fornøyd. 

Men til det viktigste nesten - Har du snakket med han om det? Har du gjort det tydelig nok for ham? 

Anonymkode: f3d20...7d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor du har latt dette skure og gå i fire år?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...