AnonymBruker Skrevet mandag kl. 06:55 #41 Skrevet mandag kl. 06:55 Her ville jeg gitt beskjed om at forholdet er over, så informert familie og venner om situasjonen, og bedt de om hjelp til å fullføre oppussingen. Flaut for han som mann at andre får vite å se hva han har overlatt til deg. Økonomisk bør man ha eid boligen i ett år før man selger, kan du bo der frem til da? Hvis ikke ville jeg spurt familie og venner om hjelp. Det verste slike mennesker vet, er å bli avslørt. Kvitt deg med han. Anonymkode: cc913...f2b 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 07:50 #42 Skrevet mandag kl. 07:50 Tror kanskje han er ferdig med deg. Følelsene virker ikke til å være der lenger. Som å høre om typen min med eksen sin. Når han begynte å klikke så var det fordi han var helt fullstendig ferdig med henne følelsesmessig . Og det skjedde veldig fort. De var dessverre sammen alt for lenge og fikk flere barn. Så ikke gjør det! Anonymkode: 8e2a1...795 2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 07:58 #43 Skrevet mandag kl. 07:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis noen ikke har empati så er jo gjerne dette et karaktertrekk som har fulgt dem hele livet, så at du ikke har sett tegn før nå - høres rart ut. Anonymkode: 3eea8...4cb Noen er veldig gode til å late som om de har empati. De viser empati når det er til deres fordel, men de føler det ikke. Anonymkode: 110eb...37a 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:20 #44 Skrevet mandag kl. 08:20 Det her er klassisk feig-mann oppførsel fra en fyr som vil ut av forholdet, men ikke er modig nok til å slå opp. Så han er slem og oppfører seg som en drittsekk slik at du skal gjøre det. Da er bruddet din feil, og han kan spille offer og høste sympati. Dere som har kjøpt hus og greier. Stakkars han. Anonymkode: 80b23...e5a 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:51 #45 Skrevet mandag kl. 08:51 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis noen ikke har empati så er jo gjerne dette et karaktertrekk som har fulgt dem hele livet, så at du ikke har sett tegn før nå - høres rart ut. Virker mer som at han er veldig lei og/eller har mistet følelser for deg. Da kan man også virke som å være «uten empati», men man er bare så lei av hverandre at man klarer ikke lengre hente ut medfølelsen. Kanskje forholdet deres er over? Anonymkode: 3eea8...4cb Det er ikke så rart. Disse er gode på å spille empatiske. Anonymkode: 466b2...a25 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:26 #46 Skrevet mandag kl. 09:26 Ikke grei oppførsel, men kan det hende han har blitt utbrent med påfølgende depresjon eller lignende som gjør at han har endret seg? Anonymkode: 870ef...def
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:35 #47 Skrevet mandag kl. 09:35 Ehm, ikke la han (eller noen) behandle deg slik. Ha grenser. Får du ikke stygga på han? Æsj. Anonymkode: c5bae...55c 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:35 #48 Skrevet mandag kl. 09:35 Denne mannen er INGENTING verdt. Det forstår du vel? Anonymkode: 3b8fc...d1f 1
Maleficenta Skrevet mandag kl. 10:42 #49 Skrevet mandag kl. 10:42 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke grei oppførsel, men kan det hende han har blitt utbrent med påfølgende depresjon eller lignende som gjør at han har endret seg? Anonymkode: 870ef...def Yeah yeah yeah 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:44 #50 Skrevet mandag kl. 10:44 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Tror jeg? At han mangler empati og følelser. Vi har vært sammen i 4 år, å vi har hatt det veldig fint sammen. Kjøpte bolig sammen i sommer, å har brukt høsten på oppussing. Jeg har tidligere hatt 2 prolapser i ryggen, å jeg har slitasje. Jeg har stått på å malt ekstremt mye, skrudd gips-plater, pusset og sparklet. Han har sagt at det er ikke noe han vil gjør, for han blir stressa av det? Samtidlig har han skrytt veldig av hvor mye han har gipset å sparklet før.. Siste uka har ryggen min låst seg helt, har bedt han om å hjelpe til. Jeg sliter med å få til vinduene der det skal vær listefritt. Men han sier bare at det er fint, det ordner seg. Så sa jeg at ja, men jeg klarer det ikke lenger. Ryggen er helt kaputt. Da sier han at jaja, da får du bare vente til ryggen blir bra igjen. Vi har tømt hele stua for møbler. Har bare noen pinne-stoler. Jeg valgte å sette ene lene-stolen innpå kontoret hans, men den hadde han fjernet når jeg var på jobb. Den tok så mye plass på kontoret hans..Sa til han at jeg trenger en god plass å sitte jeg også. (Han sitter i en kontor-stol som er god, men den får ikke jeg sitte i). Så sier han bare «du får ta mer smertestillende da».. I går gikk jeg å la meg 21.30. Da blir han sur, for at jeg legger meg tidlig. Sa til han at det er ikke noe poeng for meg i å sitte våken på en pinne-stol, når du uansett ikke er interessert i å ha en samtale med meg. Da spretter han opp av kontor-stolen å brøler «ta å sett deg i den jævla stolen her da, så får jeg sitte på pinne-stol å få vondt i ryggen, men da får du i alle fall ikke hjelp».. I uka hadde jeg også bursdag. Tidligere har jeg fått bursdagsgave, gjerne en hilsen på Facebook også. (Ikke at det er så viktig) men i år fikk jeg ingenting. Var bare god morgen snuppa, å ett kyss på panna. Spurte han litt forsiktig om jeg ikke fikk gave i år, fikk da bare til svar at jeg har jo det jeg trenger.. Da skal det være sagt at tidligere har det vært svære gaver. (Mobil, AirPods, parfymer, pent undertøy..). Så føler at han har endret seg. Føler meg rett å slett alene. Anonymkode: 7f301...a82 Før har han vært kjærlig, eller? Jeg synes reaksjonen hans er så voldsom at jeg hadde lurt på om han hadde begynt å bli senil. Altså, han lar deg pusse opp alene, fordi han blir stresset. Og så sitter han å ruger i den eneste komfortable stolen i huset mens du skal slave rundt og nåde deg om du legger deg i sengen? Og om du skal få lov å sitte i den gode stolen, så skal du ihvertfall ikke få hjelp. Han er jo ikke helt normal han der. Enten så har han hjerneskade eller så tenker jeg at et dyr hadde vært mye mer alright for deg å bo med. En hund er i det minste glad i deg. Anonymkode: 1951c...515 4 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:10 #51 Skrevet mandag kl. 11:10 Takk for svar alle. Han hadde en periode med utbrenthet og depresjon i vår. Går i terapi for dette. Fikk bli med han på timen i dag, da nevte jeg dette med kontor-stolen. Behandleren ble sjokkert, han sa at «ja men det er jo så fult der inne fra før av».. Tok opp det med oppussing. Da dro han «utbrent-kortet». Han er utbrent så lenge han må gjøre noe han ikke vil. Men han er ikke utbrent så lenge det er til hans fordel. Planen er å gjøre det slutt om det ikke her endrer seg etter oppussingen. For jeg orker ikke å leve som det her. Jeg kunne like godt bodd alene. Anonymkode: 7f301...a82 3 9
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:23 #52 Skrevet mandag kl. 11:23 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Takk for svar alle. Han hadde en periode med utbrenthet og depresjon i vår. Går i terapi for dette. Fikk bli med han på timen i dag, da nevte jeg dette med kontor-stolen. Behandleren ble sjokkert, han sa at «ja men det er jo så fult der inne fra før av».. Tok opp det med oppussing. Da dro han «utbrent-kortet». Han er utbrent så lenge han må gjøre noe han ikke vil. Men han er ikke utbrent så lenge det er til hans fordel. Planen er å gjøre det slutt om det ikke her endrer seg etter oppussingen. For jeg orker ikke å leve som det her. Jeg kunne like godt bodd alene. Anonymkode: 7f301...a82 Jeg tror egentlig at du hadde hatt det bedre alene TS. Desverre. Det er ikke godt for selvbildet å bo md en som vil en så lite godt. Det enetse som er fint med det her, er at du redder en annen stakkar fra denne fyren. Ja man har det litt trangere økonomisk sett men du kan da styre deg selv. Jeg skaffet meg en katt jeg. Det er koslig altså. Plutselig kommer han å setter seg ved siden av meg og gir meg masasje og maler og koser. Mye bedre enn en sur og grinete mann som bjeffer ut sure komentarer.... Anonymkode: 1951c...515 9
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:32 #53 Skrevet mandag kl. 11:32 Leser du sier han er utbrent/deprimert og at han går i terapi, men det er ingen unnskyldning for å være direkte slem med deg.. Er jo heller ikke en ting/engangshendelse, han fortsetter jo og kommer bare med unnskyldninger virker det som. Man behandler ikke de man bryr seg om på den måten. Siden dette begynte når dere kjøpte sammen gir det meg inntrykk av at du er såpass «fanget» etter huskjøp at han begynner å vise sitt sanne ansikt. Hadde lignende begynnelse med min voldelige (mest psykisk, litt fysisk) eks.. Veldig snill, kjærlig, empatisk og omtenksom helt til vi flyttet sammen og så startet det litt etter litt helt til det ble uutholdelig. Skulle ønske jeg gikk når han begynte istedenfor å håpe på at ting ble bedre, vente og se det an osv.. Ble såpass ille at jeg mistet en stor del av meg selv og når jeg endelig klarte å flytte måtte jeg gjøre dette i hemmelighet og var livredd for at han skulle finne meg i flere år. Jeg ville flyttet og solgt huset, snakket med nærmeste familie/venner om dette for å informere de om hva som skjer og gått videre. De færreste endrer seg til det bedre, kanskje for en liten periode. Anonymkode: 808e1...cdd 6
Jann111 Skrevet mandag kl. 12:22 #54 Skrevet mandag kl. 12:22 Hva har han bidratt med i oppussingen? 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:23 #55 Skrevet mandag kl. 12:23 Nå skal vi ikke sette diagnoser på folk her inne, men bare så du har det i bakhodet, så er det veldig vanlig at narsissister er typ utbrent, deprimerte og/eller har angst. Det er slik de som faktisk har diagnosen narsissist blir oppdaget, de oppsøker behandling på grunn av andre ting de sliter med, som de ikke forstår er en bieffekt av å være narsissist. Uansett om han faktisk er narsissist eller ikke, så er det i praksis slik han opptrer overfor deg, og det er egentlig det eneste som er relevant her. Anonymkode: 05dfd...d3d 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:30 #56 Skrevet mandag kl. 12:30 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Dette er ikke bra, og det tror jeg du skjønner når du poster her. Det er synd når dere har kjøpt hus sammen, men det er bedre at du ser det nå enn etter å ha fått barn sammen for eksempel. Anonymkode: c5452...0a9 Han har kanskje en dårlig periode, at det er noe som plager ham. Å konkludere så drastisk for noe som skjer i en liten periode, synes jeg er å overdrive skikkelig! Anonymkode: 72e73...185
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:35 #57 Skrevet mandag kl. 12:35 Hjelpe meg for noen overreaksjoner her inne! Har vært sammen med mannen min i snart 30 år, og alt har ikke vært perfekt. Vi har hatt perioder hvor vi har irritert oss av hverandre. Jeg hadde en periode på flere mnd hvor alt min mann gjorde, var galt. Det var i en periode jeg var veldig stresset i forhold til ting på jobben, og klarte ikke være tilstede for mannen min, og følte at han styrte for mye. Jeg ble irritert for alt, og var krass og "fraværende". Han har også hatt slike episoder. Mange, når de har flyttet sammen, får en periode hvor de plutselig føler at alt blir overveldende. Vi er forskjellige. Å dømme mannen til TS ut fra dette, og be henne gjøre det slutt, nærmest dømme ham som mishandler osv pga dette, uten at TS har prøvd å snakke med ham for å forstå hva dette handler om, sier mye om at man ikke bør spørre om råd her inne! Anonymkode: 72e73...185 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:36 #58 Skrevet mandag kl. 12:36 AnonymBruker skrev (1 time siden): Leser du sier han er utbrent/deprimert og at han går i terapi, men det er ingen unnskyldning for å være direkte slem med deg.. Er jo heller ikke en ting/engangshendelse, han fortsetter jo og kommer bare med unnskyldninger virker det som. Man behandler ikke de man bryr seg om på den måten. Siden dette begynte når dere kjøpte sammen gir det meg inntrykk av at du er såpass «fanget» etter huskjøp at han begynner å vise sitt sanne ansikt. Hadde lignende begynnelse med min voldelige (mest psykisk, litt fysisk) eks.. Veldig snill, kjærlig, empatisk og omtenksom helt til vi flyttet sammen og så startet det litt etter litt helt til det ble uutholdelig. Skulle ønske jeg gikk når han begynte istedenfor å håpe på at ting ble bedre, vente og se det an osv.. Ble såpass ille at jeg mistet en stor del av meg selv og når jeg endelig klarte å flytte måtte jeg gjøre dette i hemmelighet og var livredd for at han skulle finne meg i flere år. Jeg ville flyttet og solgt huset, snakket med nærmeste familie/venner om dette for å informere de om hva som skjer og gått videre. De færreste endrer seg til det bedre, kanskje for en liten periode. Anonymkode: 808e1...cdd Ingen engangshendelse, men når en er i en dårlig periode, kan flere ting skje i den ene perioden. Anonymkode: 72e73...185
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:36 #59 Skrevet mandag kl. 12:36 Maleficenta skrev (1 time siden): Yeah yeah yeah Nei, for det kan det jo ikke være.... Det MÅ være at han er en ustabil kvinnemishandler? Hjelpes! Anonymkode: 72e73...185
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:21 #60 Skrevet mandag kl. 13:21 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Nei, for det kan det jo ikke være.... Det MÅ være at han er en ustabil kvinnemishandler? Hjelpes! Anonymkode: 72e73...185 Det er da søren meg ikke så normalt å ønske sin samboer så ille at hun ikke skal få legge seg i sengen å hvile seg i et hus uten møbler, etter å ha slavet i vei ALENE med opppussing en hel kveld fordi mannen blir "STRESSET" av å hjelpe til? Det er ikke normalt altså... Vil du ha en sånn mann så versegod. Anonymkode: 1951c...515 7 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå