AnonymBruker Skrevet 9. november #1 Skrevet 9. november I dag hadde mannen endelig fri, det er farsdag og vi skulle være sammen. Jobben ringte og han var ute av døren før vi andre rakk å tenke. Han har jobbet 90 timer på 8 dager, fri en dag så er det rett på jobb igjen. I dag ville jeg og barna være med han, vi hadde planer, men de bare forsvant. Selv om jeg vet han gjør det for at vi skal ha bedre råd, fordi jeg står i en vanskelig situasjon nå med sykdom. Så mener jeg at familieliv også er viktig, og jeg gledet meg å ha litt tid sammen i kveld uten barna når de er lagt. Det er overtid i morgen også, etter den dagen må han ha fri, men da er mine fridager over. Det gjorde så vondt at han ikke tenkte å i dag vil jeg være med familien min. Føler likevel det blir feil av meg å vise at jeg ble lei meg, jeg vet at han ikke mener vondt. Likevel vi her hjemme savner han. Vi trenger også at han er med oss. Hvordan håndterer dere overtidsjobbing, og at man aldri ser hverandre? Jeg overreagerer helt sikkert, for vet mange tenker jaja. Kan sikkert se han en annen gang. Anonymkode: 19070...98b 1
AnonymBruker Skrevet 9. november #2 Skrevet 9. november Har han særlig uavhengig stilling? Hvis ikke kan du jo bare tipse Arbeidstilsynet. Høres ut som han jobber mye mere enn tillatt. Men dette er jo noe dere må prate om som familie, han kan ikke pålegges så mye overtid hvis han ikke ønsker. Anonymkode: 0decc...663 1
IDGAF Skrevet 9. november #3 Skrevet 9. november Du er syk og står alene med ungene praktisk talt hele tiden? 😟 1
AnonymBruker Skrevet 9. november #4 Skrevet 9. november Har du sagt dette til mannen din, da? Visste han at du og ungene hadde lagt planer? Anonymkode: abbbb...4c6 1
AnonymBruker Skrevet 9. november #5 Skrevet 9. november Hva sier mannen din når du snakker med han om dette da? Anonymkode: 6c8bb...7ad 4
AnonymBruker Skrevet 9. november #6 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har han særlig uavhengig stilling? Hvis ikke kan du jo bare tipse Arbeidstilsynet. Høres ut som han jobber mye mere enn tillatt. Men dette er jo noe dere må prate om som familie, han kan ikke pålegges så mye overtid hvis han ikke ønsker. Anonymkode: 0decc...663 Nei har ikke det, de bryter loven ja. De får ikke pes for det for jeg vet det har blitt meldt inn av andre. Noen ganger er det beordring også. Han er et ja menneske å synes det er vanskelig å si nei til jobb. Ts Anonymkode: 19070...98b
AnonymBruker Skrevet 9. november #7 Skrevet 9. november IDGAF skrev (10 minutter siden): Du er syk og står alene med ungene praktisk talt hele tiden? 😟 Ja, det har blitt slik i det siste. Han bidrar så fort han er hjemme, men med arbeidsdager på over 10/12 timer så blir det ikke mye her hjemme. Ser barna savner han også. Min minste gråt litt når han dro i dag, tror ikke mannen har det helt topp på jobb. Han må lære seg å si nei. Ts Anonymkode: 19070...98b
IDGAF Skrevet 9. november #8 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det har blitt slik i det siste. Han bidrar så fort han er hjemme, men med arbeidsdager på over 10/12 timer så blir det ikke mye her hjemme. Ser barna savner han også. Min minste gråt litt når han dro i dag, tror ikke mannen har det helt topp på jobb. Han må lære seg å si nei. Ts Anonymkode: 19070...98b I alle dager, hva er planen hans her på lang sikt? Du må jo få rom og plass til å bli frisk!
AnonymBruker Skrevet 9. november #9 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har du sagt dette til mannen din, da? Visste han at du og ungene hadde lagt planer? Anonymkode: abbbb...4c6 Planene var lagt samme han i dag, men glemte de i det sekundet jobben ringte. Det er kanskje det som sårer mest kanskje? AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva sier mannen din når du snakker med han om dette da? Anonymkode: 6c8bb...7ad Vi må nok snakke litt mer om dette skjønner jeg nå, føler meg også utrolig teit som skal si nei i dag må du bli hjemme. Jeg vil jo at han skal ønske det av seg selv. Jeg skjønner også at det er lett å tenke penger, spesielt når jeg er på vei ut av arbeidslivet. Likevel livet vårt sammen er jo viktigere. Ts Anonymkode: 19070...98b
AnonymBruker Skrevet 9. november #10 Skrevet 9. november IDGAF skrev (2 minutter siden): I alle dager, hva er planen hans her på lang sikt? Du må jo få rom og plass til å bli frisk! Usikker på om han har så mange planer bortsett fra at han skal erstatte min inntekt jeg taper. Det får vi ikke til, det blir for mye hjemme for meg, og han blir totalt utslitt. Ts Anonymkode: 19070...98b
Rødvinsfilosofen Skrevet 9. november #11 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (6 timer siden): Usikker på om han har så mange planer bortsett fra at han skal erstatte min inntekt jeg taper. Det får vi ikke til, det blir for mye hjemme for meg, og han blir totalt utslitt. Ts Anonymkode: 19070...98b Høres ut som at dere har for store lån. Hvis du blir langtidssykemeldt eller varig ufør så har dere kanskje ikke råd til å leve slik dere gjør i dag? Tenker dere bør bytte bolig, hvis alternativet er at han jobber 10-12 timer i døgnet, kun drar hjem for å sove og bytte klær, mens du i praksis er alenemor, kokk og vaskedame. 2
AnonymBruker Skrevet 9. november #12 Skrevet 9. november IDGAF skrev (7 timer siden): Du er syk og står alene med ungene praktisk talt hele tiden? 😟 Ja bedre at begge foreldrene er hjemme og ingen jobber, det er kjempelurt når familieøkonomien har blitt drastisk redusert av at en er syk. Anonymkode: 1d2e0...712 5 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:39 #13 Skrevet søndag kl. 21:39 IDGAF skrev (6 timer siden): I alle dager, hva er planen hans her på lang sikt? Du må jo få rom og plass til å bli frisk! Planen hans i første omgang ser ut til å hindre at familien skal lide økonomisk, så han ofrer seg i stor grad for å trygge familien økonomisk. Og som TS skriver, så snart han er hjemme så bidrar han. Så etter min mening så bidrar han vel på alle fronter han kan, og det bør jo det stå litt respekt av. Det blir fremstilt som at det bare er de andre i familien som lider av hans fravær, akkurat som han ikke skulle ha følelser rundt det å være borte, selvfølgelig har han det. Så å legge enda en ekstra byrde på han, blir feil i mine øyne. Anonymkode: 1d2e0...712 5 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:49 #14 Skrevet søndag kl. 21:49 Rødvinsfilosofen skrev (23 minutter siden): Høres ut som at dere har for store lån. Hvis du blir langtidssykemeldt eller varig ufør så har dere kanskje ikke råd til å leve slik dere gjør i dag? Tenker dere bør bytte bolig, hvis alternativet er at han jobber 10-12 timer i døgnet, kun drar hjem for å sove og bytte klær, mens du i praksis er alenemor, kokk og vaskedame. Vi klarer oss, men det blir jo selvsagt stramt. Jeg taper over 20.000 i måneden om jeg ikke klarer å bli frisk raskt nok. Sånn er det, men jeg har troa. Penger er ikke alt her i verden. Ts Anonymkode: 19070...98b
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:52 #15 Skrevet søndag kl. 21:52 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Planen hans i første omgang ser ut til å hindre at familien skal lide økonomisk, så han ofrer seg i stor grad for å trygge familien økonomisk. Og som TS skriver, så snart han er hjemme så bidrar han. Så etter min mening så bidrar han vel på alle fronter han kan, og det bør jo det stå litt respekt av. Det blir fremstilt som at det bare er de andre i familien som lider av hans fravær, akkurat som han ikke skulle ha følelser rundt det å være borte, selvfølgelig har han det. Så å legge enda en ekstra byrde på han, blir feil i mine øyne. Anonymkode: 1d2e0...712 Vi går ikke konkurs, men det blir stramt. Det går også fint å jobbe overtid i moderate mengder. Han er et ja menneske, klarer ikke å si nei. Det er hovedproblemet. Klart han savner barna sine, han er en super far og jeg ser også at han er utslitt. Jeg sier dette går bra, vi klarer oss og er ikke nødvendig men så mye jobb. Jeg kan likevel ikke tvinge noen til å lytte eller ville være med meg. Ts Anonymkode: 19070...98b
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:52 #16 Skrevet søndag kl. 21:52 Hvis han er et ja-menneske som ikke klarer å si nei og det jevnt og trutt er beordringer, så må han slutte å svare på telefon når de ringer. Legge den vekk. En tidligere arbeidsgiver av meg ringte støtt og stadig. Jeg visste at hver eneste helg så ringte de. Endte med at jeg satte telefonen på lydløs og la den i et annet rom. Sjekket den jevnlig for andre ting hvis det skulle være noe. Om jeg tilfeldigvis hadde telefon i nærheten når de ringte, så svarte jeg ikke. Ja, man føler seg som en dritt i starten. Men samtidig så må man sette litt grenser for seg selv. Anonymkode: d2a02...417 1
Rødvinsfilosofen Skrevet søndag kl. 22:37 #17 Skrevet søndag kl. 22:37 Rødvinsfilosofen skrev (1 time siden): Høres ut som at dere har for store lån. Hvis du blir langtidssykemeldt eller varig ufør så har dere kanskje ikke råd til å leve slik dere gjør i dag? Tenker dere bør bytte bolig, hvis alternativet er at han jobber 10-12 timer i døgnet, kun drar hjem for å sove og bytte klær, mens du i praksis er alenemor, kokk og vaskedame. AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Vi klarer oss, men det blir jo selvsagt stramt. Jeg taper over 20.000 i måneden om jeg ikke klarer å bli frisk raskt nok. Sånn er det, men jeg har troa. Penger er ikke alt her i verden. Ts Anonymkode: 19070...98b Nettopp. Hvor lenge er det verdt å leve på denne måten? Det virker jo uholdbart for både ham og for deg? Hva sier han selv om situasjonen?
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:00 #18 Skrevet mandag kl. 10:00 Rødvinsfilosofen skrev (11 timer siden): Nettopp. Hvor lenge er det verdt å leve på denne måten? Det virker jo uholdbart for både ham og for deg? Hva sier han selv om situasjonen? Han kom hjem i natt var ganske lei seg, så vi har snakket sammen blitt enig om at fri helg skal det ikke jobbes overtid. Det er ek god start, han trenger fri han også. Ts Anonymkode: 19070...98b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:01 #19 Skrevet mandag kl. 10:01 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvis han er et ja-menneske som ikke klarer å si nei og det jevnt og trutt er beordringer, så må han slutte å svare på telefon når de ringer. Legge den vekk. En tidligere arbeidsgiver av meg ringte støtt og stadig. Jeg visste at hver eneste helg så ringte de. Endte med at jeg satte telefonen på lydløs og la den i et annet rom. Sjekket den jevnlig for andre ting hvis det skulle være noe. Om jeg tilfeldigvis hadde telefon i nærheten når de ringte, så svarte jeg ikke. Ja, man føler seg som en dritt i starten. Men samtidig så må man sette litt grenser for seg selv. Anonymkode: d2a02...417 Tror dette er en god ide, for han klarer ikke å si nei uansett hva. Så når vi har planer bør han legge vekk telefonen for det blir ja. Ts Anonymkode: 19070...98b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:52 #20 Skrevet mandag kl. 12:52 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vi går ikke konkurs, men det blir stramt. Det går også fint å jobbe overtid i moderate mengder. Han er et ja menneske, klarer ikke å si nei. Det er hovedproblemet. Klart han savner barna sine, han er en super far og jeg ser også at han er utslitt. Jeg sier dette går bra, vi klarer oss og er ikke nødvendig men så mye jobb. Jeg kan likevel ikke tvinge noen til å lytte eller ville være med meg. Ts Anonymkode: 19070...98b Når den ene ikke lenger bidrar med sitt økonomisk så faller det jo over på den andre. Det sier seg selv. I dagens samfunn og med de prisstigningene er det ikke bare å slutte å jobbe eller å tape inntekter.. Man må bare stå på for familien og barna sine. Anonymkode: 65d90...c96 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå