Gå til innhold

Slør eller ikke slør...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har inntil nå like før bryllupet - skal gifte meg 21.12.2002 - tenkt at jeg ikke skal ha slør til kjolen. Men så begynte jeg å tvile på det for noen dager siden, og nå vet jeg ikke lenger. :-?

Skal ha en tofarget kjole, gammelrosa fløyel i overdelen og hvit thaisilke i skjørtet. Kjolen er enkel, uten mye pynt. Tenkte å ha hvitt slør hvis jeg skal ha det.

Lurer på om det blir litt rart med slør, men vet ikke helt - det kan jo bli kjempefint også...

Føler meg kanskje litt for gammel til å ha slør (32 år) - men så er det jo fint med slør da....

Noen som kjenner dilemmaet?

Er jo egentlig helt teit å bli usikker på en snn detalj da :lol:

Har desverre ikke noe bilde av kjlen - for den er ikke helt ferdig sydd enda, men den har en ganske klassisk fasong. Smal i livet, lange ermer, skjørt som er smalt oppe og vidt nede.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv skal jeg ha slør, og jeg er 30. Synes ikke alder har noe å bety (så sant en ikke er femti +++). Slør eller ikke slør - avhenger av smaken og kjolen. Ta det du føler for; anbefaler deg til å ta en prøving med og uten slør.

Lykke til med bryllupet :blunke:

Skrevet

Att ha slöja/slör eller inte har inget med åldern att göra, det gör du som du tycker passar.

Tänk på att du kan ha en kortare slöja, den behöver inte gå ner till marken och vara lika lång som kjolen. Du kan ha en liten slöja som fästes i nacken/bakhuvudet under håret och som går till midjan. Jag hade en sådan, se våra bilder http://bolgabryllup.tripod.com

Jag hade först inte tänkt ha slöja men min man insisterade på att hans brud (jag) skulle ha det, det var det som gjorde brud av mig mer än klänningen i hans ögon. :lol:

Skrevet

Jeg synes kjolen din høres kjempefin ut, skarolinee. original og annerledes. Det er tøft. Håper vi får se bilder senere. Sånn som du beskriver den, høres det veldig fint ut med slør. Og gjerne sånn som Furstina beskriver - enkelt ikke noe dilldall, men veldig brud likevel.

Dog - er det ikke riktig for deg, så er det ikke det. Men hvis du har lyst - gå for det!

Skrevet

Slør høres kjempefint ut til kjolen din. Om du har mulighet kan du jo prøve den med og uten slør for å se hvordan det blir?

Synes, som flere alt har skrevet, at slør ikke har noe med alderen å gjøre.

Jeg skal selv ha slør til min kjole fordi det liksom hører med, og fordi det er et ønske fra min kommende mann. Jeg blir ikke skikkelig brud utend et synes han :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

klart at du KAN ha slør..

men jeg ville valgt å ikke ha det.. for jeg synes ikke at det er pent..

dessuten er det litt tåpelig å være "tildekket".. det gir meg dårlige assosiasjoner!

Skrevet
dessuten er det litt tåpelig å være "tildekket".. det gir meg dårlige assosiasjoner!

En slöja kan bäras på många sätt. Det är inte alls nödvändigt att täcka över ansiktet med den. Tvärt om är det så vitt jag varken enligt norsk eller svensk sed vanligt att använda slöjan så (för att täcka över ansiktet), det är en anglosaxisk (engelsk-amerikask) sed.

Skrevet

Hei

Slør er en smaksak.

Hva sier magefølelsen din da?

Jeg velger å ha slør fordi jeg alltid har ønsket det.

Og jeg skal også ha det over ansiktet.

Det er liksom prikken over i`en.

Lykke til :)

Gjest Anonymous
Skrevet

hele opplegget med hvit kjole og slør osv kommer jo av en mote som var på en viss tidsperiode.. og så har det utviklet seg til å bli "brudemote"

det er derfor totalt opp til DEG om du vil ha hvit kjole og slør eller ei..

det har virkelig ingenting med alder eller "uskyld" å gjøre.. (hvem er vel uansett spes uskyldig i gammel betydning av ordet når de gifter seg i dag?)

jeg er litt enig med overstående gjest (om ikke i full grad) at symbolikken i sløret er litt "ekkel" og lite feministisk.. men jeg synes virkelig det er opp til hver enkelt.. det er jo egentlig bare en "motesak" som et hvilket som helst vanlig tilbehør..

selv synes jeg at en enkelt hvit kjole, inget slør, men tiara er det peneste.. det vil jeg ha når det en gang (?) blir min tur.. :)

Skrevet

Slør eller ikke slør er en ren smaksak spør du meg. Jeg har bestemt meg for å ha slør, men hadde ikke tenkt det i begynnelsen. Vi skulle i utgangspunktet ha en meget enkel feiring. Vi skulle vie oss hos byfogden, og så skulle vi spise en god middag kun sammen med forlovere og foreldre. Så da ville jeg ikke pynte meg for mye. Kjolen jeg hadde valgt hadde et lite slep og det ville jeg forminske. Og slør skulle jeg iallefall ikke ha. Selv om jeg synest det er fint. Det ville liksom ikke passe helt inn.

Men så utviklet det seg. Vi har bestilt tid i kirken og vi skal ha 40 middagsgjester i leiet lokale. Da synest jeg det er greit å pynte seg litt ekstra, og alt trenger ikke å være så veldig enkelt. Så nå beholder jeg slepet på kjolen, for jeg tror det vil være fint når jeg skal opp kirkegulvet. Og så skal jeg ha et forholdsvis langt slør.

Så jeg synest en skal gjøre det en føler for, og det en synest passer best. Det viktigste er at en selv føler seg vel med det en har valgt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har litt av det samme problemet som deg. Jeg skal ikke ha slør, men jeg har så innmari lyst til å ha tiara. Jeg er 36 år, og gifter meg 2. mai. Det er andre gangen for både meg og samboeren, derfor har vi valgt byfogden. Kjolen min er kremfarget, smal og uten slep. Jeg har langt hår som jeg skal sette opp. Problemet er at jeg vet ikke om det passer seg med tiara. Hva tror dere?

Skrevet

Jeg var veldig usikker på om jeg skulle ha slør ellei ei, men jeg endte opp med langt slør. Jeg er kjempeglad for det, og i mine øyne har ikke slør og alder noen sammenheng. Hvis du har bittelitt lyst på slør synes jeg du skal ta en tur å prøve slør ved siden av kjolen jeg og synes du det er flott går du for det!

Til gjest: Det samme gjelder tiara synes jeg. Men jeg synes små og nette tiaraer er flottest uansett, også må de passe til frisyren og til resten av smykkene da.

Skrevet

Jeg syns at slør er kjempefint og syns absolutt du kan ha det selv om du er over 30. Men du må like det selv da..

Hvis du er usikker kan du jo eventuelt sørge for at sløret kan tas av etter vielsen og bildene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...