AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #101 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror dette er en relativt begrenset problemstiling, på lik linje med at noe helsepersonell kanskje ikke synes det er morsomt å se sykehusserier pga. faktafeil. Anonymkode: e0c82...8a4 Personlig reagerte jeg mer på at Berit liksom hadde IT utdanning fra NTNU, men null peiling på å skjule spor på nett. Anonymkode: e0c82...8a4
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #102 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tror dette er en relativt begrenset problemstiling, på lik linje med at noe helsepersonell kanskje ikke synes det er morsomt å se sykehusserier pga. faktafeil. Anonymkode: e0c82...8a4 Og politifolk ikke ser actionserier. Eller... Anonymkode: f8d3f...2e6 1
Perine Skrevet 12 timer siden #103 Skrevet 12 timer siden Det jeg festet meg ved, var hvordan personligheten kunne endres på nett, og bli til nettroll. Det er ikke alle som klarer å tøyle seg når de sitter anonyme bak en skjerm, uten tanke for eventuelle konsekvenser. Skummelt. 2 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #104 Skrevet 11 timer siden Vi likte den og så hele på rappen. Mye å tenke på her, og den tar opp mange problemstillinger. Kanskje litt for mange for fire episoder. Men gode skuespillere. Og den viser på en god måte hva sosiale medier og isolasjon gjør med oss. Anonymkode: 307a6...a42 4 1
Gliffy Skrevet 10 timer siden #105 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Personlig reagerte jeg mer på at Berit liksom hadde IT utdanning fra NTNU, men null peiling på å skjule spor på nett. Anonymkode: e0c82...8a4 Har ikke noe problem med å tro på det. For det første hadde han en bachelor i kybernetikk, du blir ikke automatisk god i IT av det og de lærer nok null om å skjule sine spor. For det andre tror nok ikke sånne folk som sitter og kommenterer at noen kommer til å legge noe innsats i å spore de opp. Han i politiet sa vel noe sånt som at det ikke var sikkert de hadde greid å spore han opp, men at når en hel gjeng med hackere som ikke bryr seg om loven bestemmer seg for å finne ut noe så er det ingenting som kan stoppe de. 1 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #106 Skrevet 3 timer siden Gliffy skrev (6 timer siden): Har ikke noe problem med å tro på det. For det første hadde han en bachelor i kybernetikk, du blir ikke automatisk god i IT av det og de lærer nok null om å skjule sine spor. For det andre tror nok ikke sånne folk som sitter og kommenterer at noen kommer til å legge noe innsats i å spore de opp. Han i politiet sa vel noe sånt som at det ikke var sikkert de hadde greid å spore han opp, men at når en hel gjeng med hackere som ikke bryr seg om loven bestemmer seg for å finne ut noe så er det ingenting som kan stoppe de. Nettopp. At folk jevnlig hacker seg inn i systemer som typ Pentagon betyr ikke at Pentagon (eller andres) sikkerhet er elendig, men at det sitter mange ekstremt dyktige hackere rundt omkring. Anonymkode: 796fa...c22 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #107 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Alle må ta ansvar for sine egne holdninger og handlinger uansett om man mener grunnen til dem ligger bakover eller utenfor en selv. Alt annet er ansvarsfraskrivelse. Anonymkode: 6aa2a...9cb Joda, men det går an å ha empati og forståelse for årsaken til at et menneske havner så langt ut på siden av normalen. Ta f.eks ABB. Jeg syns veldig synd på barnet han var, selv om jeg nå mener han må holdes unna menneskeheten. Barnet Anders hadde det nok ganske jævlig, og hadde han blitt sett og fått omsorg, kanskje ikke 22/7 hadde skjedd. Anonymkode: 44a27...9ea
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #108 Skrevet 2 timer siden Jeg likte også serien. Den hadde mange aktuelle temaer, og jeg synes for eksempel det var veldig interessant å observere hvordan den også kritisk viste fram kvinners oppførsel, feks hvordan de baksnakket andre kvinner mens de lot som de sa noe positivt og var så snille (damene på overgrepsmottaket som snakket om botox og klesvalg på andre kvinner osv mens de liksom var så forståelsesfulle), eller dama til Audun som tråkker på ham hele tiden. Samtidig er det noen ting jeg absolutt ikke kjøpte, som at kvinner etter seksuelle overgrep aktivt ble tiltrukket av hjelp fra en mann i dameklær - han så jo ikke ut som en trans, men som en som hadde kledd seg ut. Jeg fikk litt sånn uncanny valley følelse av han og hadde definitivt ikke villet hatt han med meg i dusjen etter en voldtekt, for å si det sånn. Anonymkode: bf0b5...230 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #109 Skrevet 2 timer siden Kålrota skrev (På 13.11.2025 den 10.43): Det er jo du og dine meningsfeller som absolutt burde se denne serien Akkurat dette. Det er jo det som alltid er problemet i dagens samfunn. At vi sitter i vår egen lille boble med fordommene våre, og blir foret med innhold vi kun er enig i. Alle hadde hatt godt av å åpne litt opp, uansett om en er til venstre eller høyre. Utvide horisonten liksom. Anonymkode: 789f9...552 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå