Turkis Sau Skrevet onsdag kl. 18:53 #41 Skrevet onsdag kl. 18:53 Selkie skrev (På 9.11.2025 den 15.49): Veldig typisk NRK å vinkle konservative høyrefolk som dumme, naive tapere. Det var ikke helt det jeg fikk ut av serien. Den eldre damen på benken var forresten nazist. Hun var ensom, matet fugler (hadde spesiell omsorg for måkene, som alltid kommer sist i "søt fugl-rekken"), viste omsorg og null dømming ovenfor Berit. Og vise versa. Når Tom Berit kom i manneutrykk i siste scene i episode 4, og hun sa: "Å hei, er det deg? I dag var du fin!", det var en nydelig scene. Dette sa hun hver gang Berit Tom satt seg på den benken, uansett kjønnsutrykk. Det var veldig fint vevd sammen. Som hele serien. Nei, denne var utrolig fin, tung, morsom, tankevekkende, og så innihelsikkes godt laget. Den var ekstremt god på å få frem de ulike perspektivene, og samtidig knytte dem sammen til en bredere innsikt. Det var en bruker tidligere i tråden som skrev at hen både lo og gråt. Jeg tenkte "Jaja, hype". Vel, jeg lo, og jeg gråt. Masse. Så den tanken skal jeg ete hatten min for. Helt fantastisk serie! 5 1 6
Selkie Skrevet torsdag kl. 00:26 #42 Skrevet torsdag kl. 00:26 5 hours ago, Turkis Sau said: Det var ikke helt det jeg fikk ut av serien. Har ikke sett serien, kun starten og jeg orket ikke se mer da jeg skjønte at det var deres standar venstrepolitiske manipulasjon. De hadde ALDRI latt han være en venstre-mann i den rollen som han hadde. Sånn holder de på, for å skape et taperbilde av de som ikke stemmer til venstrsiden. Men sikkert bra laget og med gode skuespillere.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 00:46 #43 Skrevet torsdag kl. 00:46 Selkie skrev (16 minutter siden): Har ikke sett serien, kun starten og jeg orket ikke se mer da jeg skjønte at det var deres standar venstrepolitiske manipulasjon. De hadde ALDRI latt han være en venstre-mann i den rollen som han hadde. Sånn holder de på, for å skape et taperbilde av de som ikke stemmer til venstrsiden. Men sikkert bra laget og med gode skuespillere. Du aner opplagt ikke hverken hva serien handler om eller hva og hvem rollekarrakteren hans var. Anonymkode: 796fa...c22 12 6
Selkie Skrevet torsdag kl. 00:47 #44 Skrevet torsdag kl. 00:47 Just now, AnonymBruker said: Du aner opplagt ikke hverken hva serien handler om eller hva og hvem rollekarrakteren hans var. Anonymkode: 796fa...c22 Det jeg så holder for meg. Du skjønner helt sikkert hva jeg mener.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 00:51 #45 Skrevet torsdag kl. 00:51 Selkie skrev (1 minutt siden): Det jeg så holder for meg. Du skjønner helt sikkert hva jeg mener. Nei, og det tror jeg ingen som faktisk har sett serien gjør. Jeg vet ikke hvorfor du innbiller deg du vet mer om serien enn oss som har sett den. Anonymkode: 796fa...c22 12 6
Selkie Skrevet torsdag kl. 00:57 #46 Skrevet torsdag kl. 00:57 Just now, AnonymBruker said: Nei, og det tror jeg ingen som faktisk har sett serien gjør. Jeg vet ikke hvorfor du innbiller deg du vet mer om serien enn oss som har sett den. Anonymkode: 796fa...c22 Det var det inntrykket jeg fikk, for det går igjen og igjen at NRK vinkler høyrefolk som tapere. Tror ikke serien slutter med at man tenker han var en skrap og veldig smart person. Men jeg kan jo ta feil.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 01:16 #47 Skrevet torsdag kl. 01:16 Selkie skrev (18 minutter siden): Det var det inntrykket jeg fikk, for det går igjen og igjen at NRK vinkler høyrefolk som tapere. Tror ikke serien slutter med at man tenker han var en skrap og veldig smart person. Men jeg kan jo ta feil. Du tar feil! Anonymkode: 24f9b...c7e 6 3
Selkie Skrevet torsdag kl. 01:26 #48 Skrevet torsdag kl. 01:26 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du tar feil! Anonymkode: 24f9b...c7e Av hva? At NRK aldri ville latt hovedrollen være venstrepolitisk? Tror ikke det nei. Det er det som er poenget mitt.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 01:31 #49 Skrevet torsdag kl. 01:31 Selkie skrev (3 minutter siden): Av hva? At NRK aldri ville latt hovedrollen være venstrepolitisk? Tror ikke det nei. Det er det som er poenget mitt. Det er ikke mye ydmykhet å spore hos deg. Anonymkode: 796fa...c22 5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 06:33 #50 Skrevet torsdag kl. 06:33 Selkie skrev (5 timer siden): Det var det inntrykket jeg fikk, for det går igjen og igjen at NRK vinkler høyrefolk som tapere. Tror ikke serien slutter med at man tenker han var en skrap og veldig smart person. Men jeg kan jo ta feil. Jeg synes du burde de serien, for allerede i episode 2 begynner vi faktisk å like og heie på karakteren. Han fremstilles absolutt ikke som en taper. Anonymkode: cde10...955 8 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 06:37 #51 Skrevet torsdag kl. 06:37 Jeg sliter litt med å få helt taket på hva som egentlig var problemet til Audun? Spoiler Det legges mye vekt på at han har angst fordi han tror han har fått HIV og diverse på homseklubb, og kan ha smittet konen og barnet. Men han hadde jo store problemer i utgangspunktet, som var grunnen til at han havnet på homseklubb i det hele tatt. Men etter å ha vært med på mottaket og testet negativt, så er alt greit? Angsten er "skrudd av"? Anonymkode: cde10...955 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:29 #52 Skrevet torsdag kl. 07:29 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg sliter litt med å få helt taket på hva som egentlig var problemet til Audun? Anonymkode: cde10...955 Jeg forstår det slik Spoiler at det handler om problemer i parforholdet. Han føler seg som en ansatt og en fjott som han sier, fordi alt skal skje på konas premisser og hun vet alltid best, både om hva barn og menn trenger. Mye seksuell frustrasjon. At livet er snudd på hodet med baby og pappapermisjon hjalp sikkert ikke heller. Anonymkode: e0c82...8a4 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:41 #53 Skrevet torsdag kl. 07:41 Takk for serietips, denne har ikke fått med meg 🤩👏🏻 Anonymkode: bb09c...653 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:57 #54 Skrevet torsdag kl. 07:57 Selkie skrev (6 timer siden): Det var det inntrykket jeg fikk, for det går igjen og igjen at NRK vinkler høyrefolk som tapere. Tror ikke serien slutter med at man tenker han var en skrap og veldig smart person. Men jeg kan jo ta feil. Synes du har fremstår som en høyremann? Jeg synes egentlig ikke det. Hovedpersonen er ikke noen taper eller dum, men han har det vondt og er ensom. Anonymkode: e0c82...8a4 4 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:43 #55 Skrevet torsdag kl. 09:43 Klarer ikke helt å sette fingeren på hva det er som gjør det, men synes denne minner ganske mye om Baby Reindeer. Som forøvrig også anbefales på det varmeste hvis noen ikke har sett den. Anonymkode: 796fa...c22 3 2
Kålrota Skrevet torsdag kl. 09:43 #56 Skrevet torsdag kl. 09:43 Selkie skrev (9 timer siden): Har ikke sett serien, kun starten og jeg orket ikke se mer da jeg skjønte at det var deres standar venstrepolitiske manipulasjon. De hadde ALDRI latt han være en venstre-mann i den rollen som han hadde. Sånn holder de på, for å skape et taperbilde av de som ikke stemmer til venstrsiden. Men sikkert bra laget og med gode skuespillere. Du er jo så på viddene at det blir helt komisk. Det viktigste er å hate litt, ikke sant? Det er jo du og dine meningsfeller som absolutt burde se denne serien. Hovedpersonen fremstilles på ingen måte som endimensjonal. 5 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:49 #57 Skrevet torsdag kl. 09:49 Serien fungerer godt fordi den den gar et karikert persongalleri. Det er ikke en dokumentar. Hovedpersonen viser seg å ha enorm sosial kompetanse, noe jeg ikke tror hadde stemt med virkeligheten kanskje... En serie som gir rom for refleksjon og et håp om at de fleste faktisk er gode på bunnen. Det er bare litt langt ned hos noen. Anonymkode: 70e78...07f 6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:50 #58 Skrevet torsdag kl. 09:50 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Serien fungerer godt fordi den den gar et karikert persongalleri. Det er ikke en dokumentar. Hovedpersonen viser seg å ha enorm sosial kompetanse, noe jeg ikke tror hadde stemt med virkeligheten kanskje... En serie som gir rom for refleksjon og et håp om at de fleste faktisk er gode på bunnen. Det er bare litt langt ned hos noen. Anonymkode: 70e78...07f Fordi den har* Anonymkode: 70e78...07f
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:58 #59 Skrevet torsdag kl. 09:58 AnonymBruker skrev (På 11.11.2025 den 20.12): Taxisjåfør? Nei det stemmer ikke , for Berit gikk midt i bilveien og tilfeldigvis kom de to damene som jobbet på mottaket forbi og stoppet Anonymkode: 930ac...afa Var det de samme damene? Anonymkode: 2ef47...8f3
exictence Skrevet torsdag kl. 10:00 #60 Skrevet torsdag kl. 10:00 Tankevekkende og god serie. Den setter søkelys på hvordan ensomheten og omsorgssvikt kan forme oss 4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå