Gå til innhold

Ølhunden Berit

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 11.11.2025 den 20.12):

Taxisjåfør? Nei det stemmer ikke , for Berit gikk midt i bilveien og tilfeldigvis kom de to damene som jobbet på mottaket forbi og stoppet

Anonymkode: 930ac...afa

Spoiler

Det var ikke de to damene fra overgrepsmottaket. Det var ei muslimsk dame med hijab som ikke sa et ord og denne andre dama som kjørte bilen. En bil med en skiltlignende greie på taket, selv om vi ikke spesifikt ser at det er et taxiskilt. Når jeg ser det for andre gang nå er jeg usikker på hvem dama som kjører ringer til. 

Er ikke så lett å få tatt skjermbilder i nøyaktig riktig sekund, men man ser jo enkelt at det ikke er de samme personene. 

Skjermbildene er fra episode 2 og 3 i serien. 

Screenshot_20251111-221522.png

Screenshot_20251111-222148.png

Screenshot_20251111-222224.png

Screenshot_20251111-221540.png

Anonymkode: 796fa...c22

Endret av Matas
Innlegget er lagt i spoilertag etter forespørsel. Matas, mod.
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sterke scener i episode 1. Fra hvilken alder ville du latt dine barn(ungdom) se denne serien?

Anonymkode: 28d3b...825

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sterke scener i episode 1. Fra hvilken alder ville du latt dine barn(ungdom) se denne serien?

Det er vel sterke scener i både episode 1, 2 og 4.

12 kanskje? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår hva du spør om. Mener du hvordan de visste at Berit var voldtatt? Det var fordi denne taxisjåføren som plukka henne opp ringte voldtektsmottaket og varsla at de kom. Er vel heller ikke særlig mange som møter opp der uten at det har skjedd dem noe uansett. 

Spoiler!!!

Åja, sorry. Jeg kan ikke ha fulgt godt nok med (skal innrømme at jeg er flink til å se på TV med et halvt øye innimellom). Slik jeg fikk det med meg så dro Berit fra han som voldtok henne og på vei hjem så kom bilen med disse to fra mottaket opp bak henne da hun gikk på gaten. Veldig tilfeldig og veldig rart. Burde spolt tilbake med en gang jeg reagerte på det. 😅

• Liker 2
Skrevet
Blåttvann skrev (4 minutter siden):

Spoiler!!!

Åja, sorry. Jeg kan ikke ha fulgt godt nok med (skal innrømme at jeg er flink til å se på TV med et halvt øye innimellom). Slik jeg fikk det med meg så dro Berit fra han som voldtok henne og på vei hjem så kom bilen med disse to fra mottaket opp bak henne da hun gikk på gaten. Veldig tilfeldig og veldig rart. Burde spolt tilbake med en gang jeg reagerte på det. 😅

Ja herregud, jeg spoila jo alt! Tenkte at du allerede hadde sagt det når du spurte, men jeg ser jo nå at du var skikkelig diskret og at det var jeg som ødela... Får ikke fiksa det siden jeg skrev som anonym, men rapporterr min egen post og håper den kan fjernes. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ja herregud, jeg spoila jo alt! Tenkte at du allerede hadde sagt det når du spurte, men jeg ser jo nå at du var skikkelig diskret og at det var jeg som ødela... Får ikke fiksa det siden jeg skrev som anonym, men rapporterr min egen post og håper den kan fjernes. 

Når du siterer meg som skriver "spoiler!!!' så burde jo folk forstå at de ikke burde lese videre hvis de er redde for spoilere tenker jeg. Jeg var ikke diskret synes jeg selv, men advarte andre om at jeg spoiler hvertfall. ☺️ Jeg tenker egentlig at når hele serien ligger ute så er det greit å diskutere hele serien også. :)

• Liker 1
Skrevet
Blåttvann skrev (3 timer siden):

Når du siterer meg som skriver "spoiler!!!' så burde jo folk forstå at de ikke burde lese videre hvis de er redde for spoilere tenker jeg. Jeg var ikke diskret synes jeg selv, men advarte andre om at jeg spoiler hvertfall. ☺️ Jeg tenker egentlig at når hele serien ligger ute så er det greit å diskutere hele serien også. :)

Joda, jeg er jo litt enig med deg i det, men den har ligget ute ganske kort. Uansett håper jeg moderatorne bare fjerner alt  jeg skrev. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er vel sterke scener i både episode 1, 2 og 4.

12 kanskje? 

Etter å ha fullført hele serien nå, så må jeg si det er fantastisk måte å få frem budskapet på. Perspektivet fra flere ståsted osv. Og tenker at ungdom bør se denne serien. 
Likevel er det en god grunn til at det er satt 15+ i aldersforskjell. Vet ikke om barn på 12 år klarer å se gjennom alt det vonde i serien uten å henge seg opp å de sterkeste scenene. En ting er å høre og hva man forstår av selvmord, men å se hvordan man kan gjøre det er noe annet. 

• Liker 9
Skrevet
Blåttvann skrev (9 timer siden):

Spoiler

Det finnes en spoilerfunksjon på forumet!

Lurt å bruke spoilerfunksjonen hvis man først skal spoile noe ;) 

image.png.2a8e78fb6cf2d7622b831712f76245c5.png

Anonymkode: f822b...49b

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Veldig, veldig bra serie❤️ Den pirker inn i mye grums som er så viktig å prøve å si noe om. Ensomhet, radikalisering, skam, kjønnsroller, kjønnsstereotypier, overgrep, utnyttelse av andre, fellesskap og omsorg❤️

Anonymkode: a22f7...ef8

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):
  Skjul innhold

Det finnes en spoilerfunksjon på forumet!

Lurt å bruke spoilerfunksjonen hvis man først skal spoile noe ;) 

image.png.2a8e78fb6cf2d7622b831712f76245c5.png

Anonymkode: f822b...49b

Jeg vet det, men når hele serien ligger ute synes jeg ikke det er riktig å bruke den. Det er fryktelig irriterende å måtte trykke på slike spoilertags når det blir mange av dem. Og det er ikke noe å spoile her, sånn egentlig. Hele serien er tilgjengelig og kan diskuteres.

Hvis det ikke er spesifisert i trådtittelen at man følger lineær sendingsprogram så er det ikke spoiling å snakke om ting som ligger ute på nett.

Endret av Blåttvann
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
RedBull91 skrev (På 9.11.2025 den 12.17):

Noen som har sett?

Serier om kvinnehat, incels osv er i vinden for tiden.

Samfunnet er jo feminisert og ingen femi samfunn er sterke og fungerende over tid.Bra Di belyser fakta

• Nyttig 2
Skrevet
Vibelator skrev (6 minutter siden):

Samfunnet er jo feminisert og ingen femi samfunn er sterke og fungerende over tid.Bra Di belyser fakta

Har du sett serien? Prøver å være morsom?

Anonymkode: e0c82...8a4

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

15 år er grensen på serien og jeg tenker det blir riktig. 

Ting fra episode 3 i spoiler:

Spoiler

En ting er det med selvmord som er ganske sterkt å se, men synes heller ikke at gruppesex er noe for barn.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for avsporinger.

Jeg minner om reglene for dette underforumet:

Sitat

I tittel (ikke i hovedinnlegget) må det skilles mellom lineær TV og streaming av serien. Uten presisering i tittel vil det ikke bli ryddet for spoiling. Ved rapportering av spoiling må det opplyses om nøyaktig hva som er spoiling, slik at moderatorteamet har mulighet til å rydde uten å ha kjennskap til serien. Misbruk av rapportering av spoiling vil kunne gi følger.

Matas, mod.

Endret av Matas
Skrevet

Det irriterte meg at en kvinnes mannehatende kommentarer bare er "morsomme", mens en manns kvinnehatende kommentarer er "farlige". Det ble ikke forventet av henne at hun ba om unnskyldning på samme måte som han måtte gjøre det, synes jeg. 

Vi har en mye høyere terskel i samfunnet for å tåle dritt mot menn og det synes jeg Ølhunden Berit viser veldig godt.

Anonymkode: 94e7d...263

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det irriterte meg at en kvinnes mannehatende kommentarer bare er "morsomme", mens en manns kvinnehatende kommentarer er "farlige". Det ble ikke forventet av henne at hun ba om unnskyldning på samme måte som han måtte gjøre det, synes jeg. 

Vi har en mye høyere terskel i samfunnet for å tåle dritt mot menn og det synes jeg Ølhunden Berit viser veldig godt.

Anonymkode: 94e7d...263

Hmm, hvilke mannehatende kommentarer er det du tenker på? Hvem er det hun skulle bedt om unnskyldning?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Håper det blir en sesong 2, selv om det ikke tilsier det 🤣

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Selkie skrev (På 9.11.2025 den 15.49):

Veldig typisk NRK å vinkle konservative høyrefolk som dumme, naive tapere. 

Har nok med hvor de fleste i kreative yrker og journalister står politisk 

• Nyttig 1
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Har nok med hvor de fleste i kreative yrker og journalister står politisk 

Det er jo litt som at «de gode» nesten alltid vinner mens «de onde» får sin straff innen fiksjon i TV, film og litteratur. Men virkeligheten er annerledes enn hva den ofte fremstilles som.

Anonymkode: 0caff...cbb

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...