AnonymBruker Skrevet i går, 19:18 #101 Skrevet i går, 19:18 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror dette er en relativt begrenset problemstiling, på lik linje med at noe helsepersonell kanskje ikke synes det er morsomt å se sykehusserier pga. faktafeil. Anonymkode: e0c82...8a4 Personlig reagerte jeg mer på at Berit liksom hadde IT utdanning fra NTNU, men null peiling på å skjule spor på nett. Anonymkode: e0c82...8a4
AnonymBruker Skrevet i går, 19:34 #102 Skrevet i går, 19:34 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tror dette er en relativt begrenset problemstiling, på lik linje med at noe helsepersonell kanskje ikke synes det er morsomt å se sykehusserier pga. faktafeil. Anonymkode: e0c82...8a4 Og politifolk ikke ser actionserier. Eller... Anonymkode: f8d3f...2e6 1
Perine Skrevet i går, 20:39 #103 Skrevet i går, 20:39 Det jeg festet meg ved, var hvordan personligheten kunne endres på nett, og bli til nettroll. Det er ikke alle som klarer å tøyle seg når de sitter anonyme bak en skjerm, uten tanke for eventuelle konsekvenser. Skummelt. 2 2
AnonymBruker Skrevet i går, 21:12 #104 Skrevet i går, 21:12 Vi likte den og så hele på rappen. Mye å tenke på her, og den tar opp mange problemstillinger. Kanskje litt for mange for fire episoder. Men gode skuespillere. Og den viser på en god måte hva sosiale medier og isolasjon gjør med oss. Anonymkode: 307a6...a42 6 1
Gliffy Skrevet i går, 22:05 #105 Skrevet i går, 22:05 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Personlig reagerte jeg mer på at Berit liksom hadde IT utdanning fra NTNU, men null peiling på å skjule spor på nett. Anonymkode: e0c82...8a4 Har ikke noe problem med å tro på det. For det første hadde han en bachelor i kybernetikk, du blir ikke automatisk god i IT av det og de lærer nok null om å skjule sine spor. For det andre tror nok ikke sånne folk som sitter og kommenterer at noen kommer til å legge noe innsats i å spore de opp. Han i politiet sa vel noe sånt som at det ikke var sikkert de hadde greid å spore han opp, men at når en hel gjeng med hackere som ikke bryr seg om loven bestemmer seg for å finne ut noe så er det ingenting som kan stoppe de. 1 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #106 Skrevet 18 timer siden Gliffy skrev (6 timer siden): Har ikke noe problem med å tro på det. For det første hadde han en bachelor i kybernetikk, du blir ikke automatisk god i IT av det og de lærer nok null om å skjule sine spor. For det andre tror nok ikke sånne folk som sitter og kommenterer at noen kommer til å legge noe innsats i å spore de opp. Han i politiet sa vel noe sånt som at det ikke var sikkert de hadde greid å spore han opp, men at når en hel gjeng med hackere som ikke bryr seg om loven bestemmer seg for å finne ut noe så er det ingenting som kan stoppe de. Nettopp. At folk jevnlig hacker seg inn i systemer som typ Pentagon betyr ikke at Pentagon (eller andres) sikkerhet er elendig, men at det sitter mange ekstremt dyktige hackere rundt omkring. Anonymkode: 796fa...c22 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #107 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Alle må ta ansvar for sine egne holdninger og handlinger uansett om man mener grunnen til dem ligger bakover eller utenfor en selv. Alt annet er ansvarsfraskrivelse. Anonymkode: 6aa2a...9cb Joda, men det går an å ha empati og forståelse for årsaken til at et menneske havner så langt ut på siden av normalen. Ta f.eks ABB. Jeg syns veldig synd på barnet han var, selv om jeg nå mener han må holdes unna menneskeheten. Barnet Anders hadde det nok ganske jævlig, og hadde han blitt sett og fått omsorg, kanskje ikke 22/7 hadde skjedd. Anonymkode: 44a27...9ea 1 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #108 Skrevet 17 timer siden Jeg likte også serien. Den hadde mange aktuelle temaer, og jeg synes for eksempel det var veldig interessant å observere hvordan den også kritisk viste fram kvinners oppførsel, feks hvordan de baksnakket andre kvinner mens de lot som de sa noe positivt og var så snille (damene på overgrepsmottaket som snakket om botox og klesvalg på andre kvinner osv mens de liksom var så forståelsesfulle), eller dama til Audun som tråkker på ham hele tiden. Samtidig er det noen ting jeg absolutt ikke kjøpte, som at kvinner etter seksuelle overgrep aktivt ble tiltrukket av hjelp fra en mann i dameklær - han så jo ikke ut som en trans, men som en som hadde kledd seg ut. Jeg fikk litt sånn uncanny valley følelse av han og hadde definitivt ikke villet hatt han med meg i dusjen etter en voldtekt, for å si det sånn. Anonymkode: bf0b5...230 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #109 Skrevet 17 timer siden Kålrota skrev (På 13.11.2025 den 10.43): Det er jo du og dine meningsfeller som absolutt burde se denne serien Akkurat dette. Det er jo det som alltid er problemet i dagens samfunn. At vi sitter i vår egen lille boble med fordommene våre, og blir foret med innhold vi kun er enig i. Alle hadde hatt godt av å åpne litt opp, uansett om en er til venstre eller høyre. Utvide horisonten liksom. Anonymkode: 789f9...552 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #110 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg likte også serien. Den hadde mange aktuelle temaer, og jeg synes for eksempel det var veldig interessant å observere hvordan den også kritisk viste fram kvinners oppførsel, feks hvordan de baksnakket andre kvinner mens de lot som de sa noe positivt og var så snille (damene på overgrepsmottaket som snakket om botox og klesvalg på andre kvinner osv mens de liksom var så forståelsesfulle), eller dama til Audun som tråkker på ham hele tiden. Samtidig er det noen ting jeg absolutt ikke kjøpte, som at kvinner etter seksuelle overgrep aktivt ble tiltrukket av hjelp fra en mann i dameklær - han så jo ikke ut som en trans, men som en som hadde kledd seg ut. Jeg fikk litt sånn uncanny valley følelse av han og hadde definitivt ikke villet hatt han med meg i dusjen etter en voldtekt, for å si det sånn. Anonymkode: bf0b5...230 Nå var det vel ingen som skulle ha ham med i dusjen? Jeg reagerte ikke på det at kvinnene vendte seg mot Berit i en slik situasjon. Jeg tror det er ganske vanlig når man føler seg svak og utsatt å føle seg mest komfortabel med andre man oppfatter som svake eller annerledes. Folk dømmer veldig ofte og A4-mennesker dømmer mest av alt. Som femdobbelt minoritet, tidligere rullestolbruker, en som innimellom får anfall ute i offentligheten og som voldtektsoffer kan jeg love deg at det ikke er såkalt vanlige mennesker jeg vender meg mot hvis jeg trenger hjelp. Eller en venn. Jeg sier ikke at det er noe galt med å være vanlig, men det er et faktum at de som ikke dømmer og som mer enn gjerne hjelper meg når jeg ikke klarer meg selv er psykisk utviklingshemmede, innvandrerkvinner som (nesten) ikke kan norsk, narkomane, prostituerte og andre funksjonshemmede. De står ikke bare og skuler og lurer på hvorfor jeg falt. Om jeg er full? Eller rusa? De tar selv initiativ, bare går rett inn i situasjonen og hjelper som best de kan og følger med på meg til jeg føler meg normal igjen. Jeg tror det er mange annerledes mennesker og mennesker i kriser som instinktivt (eller av erfaring) synes noen som tilsynelatende ikke har et perfekt liv selv framstår som både tryggere og mindre dømmende. Derfor syns jeg ikke det er det minste rart at de stoler på Berit. Anonymkode: 796fa...c22 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #111 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå var det vel ingen som skulle ha ham med i dusjen? Jo, hun første dama han traff på mottaket ba han bli med når hun skulle dusje. Han satt på stolen utenfor og var ubekvem, mens hun var naken en halv meter unna i et dusjkabinett av klart glass. Enig i alt du sier om rare og uvanlige folk, tenker helt likt selv. Men fikk altså ikke de vibbene av han, han var mer «utkledd»/skummel. Jeg har opplevd overgrep og relaterer kanskje på en annen måte, - eller så er det bare det at vi er forskjellige og oppfatter ting ulikt. Anonymkode: bf0b5...230 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #112 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo, hun første dama han traff på mottaket ba han bli med når hun skulle dusje. Han satt på stolen utenfor og var ubekvem, mens hun var naken en halv meter unna i et dusjkabinett av klart glass. Enig i alt du sier om rare og uvanlige folk, tenker helt likt selv. Men fikk altså ikke de vibbene av han, han var mer «utkledd»/skummel. Jeg har opplevd overgrep og relaterer kanskje på en annen måte, - eller så er det bare det at vi er forskjellige og oppfatter ting ulikt. Anonymkode: bf0b5...230 Det med dusjinga må ha gått meg hus forbi. Men med tanke på at Berit var blitt voldtatt bare timer før har hun vel kanskje virket både liten, usikker og ufarlig i situasjonen? Anonymkode: 796fa...c22
Mary Margaret Skrevet 7 timer siden #113 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (På 12.11.2025 den 15.54): Har du sett serien? Prøver å være morsom? Anonymkode: e0c82...8a4 Hei. Dame her, som lurte på det samme. ☺️ Men jeg så på profilen hans og han er jevnt over akkurat sånn i det meste han skriver...
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #114 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nå var det vel ingen som skulle ha ham med i dusjen? Jeg reagerte ikke på det at kvinnene vendte seg mot Berit i en slik situasjon. Jeg tror det er ganske vanlig når man føler seg svak og utsatt å føle seg mest komfortabel med andre man oppfatter som svake eller annerledes. Folk dømmer veldig ofte og A4-mennesker dømmer mest av alt. Som femdobbelt minoritet, tidligere rullestolbruker, en som innimellom får anfall ute i offentligheten og som voldtektsoffer kan jeg love deg at det ikke er såkalt vanlige mennesker jeg vender meg mot hvis jeg trenger hjelp. Eller en venn. Jeg sier ikke at det er noe galt med å være vanlig, men det er et faktum at de som ikke dømmer og som mer enn gjerne hjelper meg når jeg ikke klarer meg selv er psykisk utviklingshemmede, innvandrerkvinner som (nesten) ikke kan norsk, narkomane, prostituerte og andre funksjonshemmede. De står ikke bare og skuler og lurer på hvorfor jeg falt. Om jeg er full? Eller rusa? De tar selv initiativ, bare går rett inn i situasjonen og hjelper som best de kan og følger med på meg til jeg føler meg normal igjen. Jeg tror det er mange annerledes mennesker og mennesker i kriser som instinktivt (eller av erfaring) synes noen som tilsynelatende ikke har et perfekt liv selv framstår som både tryggere og mindre dømmende. Derfor syns jeg ikke det er det minste rart at de stoler på Berit. Anonymkode: 796fa...c22 herregud så bra innlegg. 😮 Anonymkode: a45c5...066 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #115 Skrevet 4 timer siden Vet ikke hva jeg skal si. Igjen ser vi at overgriperen går raskt fra å være gjerningsperson til å bli offer. Det blir noe ynkelig av det hele. Her snakker vi om mennesker som ødelegger livene til andre mennesker (som regel kvinner), og så er det de som er ofrene? Ensomhet, dårlig oppvekst ect. får skylda. Hjelpe meg. Jeg tenker at de som holder på slik og trakasserer andre mennesker på denne måten bare kan drite og dra. Hvorfor skal man bruke energi på det? Hovedpersonen fremstilles med dårlig samvittighet fordi hun tror hun har skylda for et selvmord? For noe piss. Det er et EKSTREMT farlig budskap. Skal man la være å ta til motmæle i tilfelle drittsekkene skal finne på å gjøre noe dumt? Jeg mener helt oppriktig at dnne typen nettroll som er så stygge mot andre mennesker og kommer med alvorlige trusler om både voldtekt og drap bør identfiseres for offentligheten slik at folk kan beskyttes. Hvorfor skal man hele tiden forklare og forsvare denne typen folk? Disse incel-folka som sitter og runker på tastaturet i kjelleren og hater kvinner kan bare ryke og reise for min del. Skjønner ikke folk at dette er mennesker som ønsker å ha et samfunn som det var for 100 år siden der mannfolka bestemte alt, og kvinner ikke hadde en stemme? Det er ikke slik at alle disse svina er sllik som "Berit" i serien. Mange av dem, og jeg tipper det stor flertallet, er rett og slett bare ondskapsfulle mannsjåvinister som blir rasende på samfunnet, og ikke minst kvinner, fordi de ikke tåler at samfunnet har blitt likestilt og ikke minst at de selv ikke klarer å finne kvinner som vil ha sex med dem. Jeg er derfor meget skeptisk til denne serien, da denne historien på ingen måte representerer virkeligheten. Men Jeg mistenker dessverre at dette er en serie man SKAL like, hvis ikke blir man nok sett på som bakstreversk og dum. Dette vil føre til at det kun er de som liker serien som blir å si dette høyt, og resten holder kjeft. Jeg tipper mange kvinner faktisk blir ganske så provosert av denne serien. Anonymkode: c8f9b...ff1 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #116 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor skal man hele tiden forklare og forsvare denne typen folk? Jeg har aldri sett noen forsvare de som oppfører seg slik. Men kun gjennom å forstå hvorfor de oppfører seg slik kan vi jobbe med at færre vokser opp og får den type holdning. Ved å utelukkende møte dem med en fiendtlig og uforsonlig holdning, så får de bekreftet sitt hat mot samfunnet/kvinner og vi får bare polarisering og enda mer ekstreme holdninger. Anonymkode: 9168c...946 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå