Gå til innhold

Ølhunden Berit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har sett?

Serier om kvinnehat, incels osv er i vinden for tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sett første episode og syns den var veldig bra! Litt vondt å se på egentlig; de fanger ensomheten veldig godt.

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet

Har sett hele serien i dag og likte den, selv om det var tatt litt snarveier her og der

Anonymkode: 930ac...afa

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Veldig typisk NRK å vinkle konservative høyrefolk som dumme, naive tapere. 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
Selkie skrev (2 timer siden):

Veldig typisk NRK å vinkle konservative høyrefolk som dumme, naive tapere. 

Jeg savnet at Tom heller var fungerende i en høy stilling, enn å stå i enn butikk ingen besøker

• Liker 5
Skrevet

Har sett de to første episodene. Anders Baasmo er utrolig flink! Ja, de er bra alle sammen, og for et manus! Ikke rart denne allerede har vunnet priser 🤩

Anonymkode: ef594...b47

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Har sett to episoder. Skremmende og sannsynligvis realistisk. I hvert fall til en viss grad.

Anonymkode: 13f80...007

• Liker 4
Skrevet

Jeg syns serien portretterer radikalisering på en realistisk måte. Audun var også en interessant karakter. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

hva betyr "ølhunden" ? jeg har lest det som øl-hund. 

Anonymkode: a45c5...066

Skrevet

Denne serien hadde mye å si om mange ting... ❤️ Jeg synes den var utrolig bra. Har sett den to ganger allerede og synes det gjerne kunne vært 5 episoder. Både lo høyt og gråt. Anbefales!

Anonymkode: e0c82...8a4

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

hva betyr "ølhunden" ? jeg har lest det som øl-hund. 

Anonymkode: a45c5...066

En ølhund er bare noen som er glad i øl.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har sett hele serien og får være den kontroversielle som sitter igjen med litt blandede inntrykk.

Begrenset hva jeg vil si uten å spoile, men jeg synes at temaet er utrolig viktig og relevant, og at ikke alle virkemidler som er tatt i bruk er noe jeg synes er like realistisk. Og noe mot slutten er litt ham-fisted.

• Liker 2
Skrevet

Veldig fin serie som omhandler dagsaktuelle temaer - og det på en både seriøs og tidvis humoristisk måte. Tittelen gjørat jeg ikke vanligvis ville sett nærmere på serien, men tilfeldigvis ble den satt på - og jeg ble veldig positivt overrasket. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

En ølhund er bare noen som er glad i øl.

Jeg tenkte på disse Sankt Bernardshundene som bar på en liten tønne rundt halsen med sterke dråper, som ble sendt ut til folk som hadde skadet seg eller kommet bort i Alpene før i tiden.

De var jo noen små hjelpere, på samme måte som Berit hjalp folk.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg tenkte på disse Sankt Bernardshundene som bar på en liten tønne rundt halsen med sterke dråper, som ble sendt ut til folk som hadde skadet seg eller kommet bort i Alpene før i tiden.

De var jo noen små hjelpere, på samme måte som Berit hjalp folk.

Disse hundene hadde brennevin i tønnene. Men egentlig er det en myte.

Skrevet
Tabris skrev (12 timer siden):

Og noe mot slutten er litt ham-fisted.

Du har valgt å plutselig bruke et par engelske ord, men hva betyr det? Skinkehender?

Anonymkode: 13f80...007

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Spoiler!!!

Likte den, men hvordan visste overgrepsmottaket at hun var voldtatt den natta da de plukket henne opp i bilen?

Skrevet (endret)
Blåttvann skrev (På 11.11.2025 den 18.30):

Spoiler!!!

Likte den, men hvordan visste overgrepsmottaket at hun var voldtatt den natta da de plukket henne opp i bilen?

Spoiler

Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår hva du spør om. Mener du hvordan de visste at Berit var voldtatt? Det var fordi denne taxisjåføren som plukka henne opp ringte voldtektsmottaket og varsla at de kom. Er vel heller ikke særlig mange som møter opp der uten at det har skjedd dem noe uansett. 

Anonymkode: 796fa...c22

Endret av Matas
Innlegg er lagt i spoilertag etter forespørsel. Matas, mod.
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg likte også serien veldig godt! Enig i at det ble tatt et par snarveier og den kunne nok med hell vært litt lenger. Men alt i alt syns jeg den var kjempebra og ikke minst kjempeviktig. Og Anders Baasmo Christiansen og han som spilte Audun gjorde en glimrende jobb! 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår hva du spør om. Mener du hvordan de visste at Berit var voldtatt? Det var fordi denne taxisjåføren som plukka henne opp ringte voldtektsmottaket og varsla at de kom. Er vel heller ikke særlig mange som møter opp der uten at det har skjedd dem noe uansett. 

Taxisjåfør? Nei det stemmer ikke , for Berit gikk midt i bilveien og tilfeldigvis kom de to damene som jobbet på mottaket forbi og stoppet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...