Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har uføreforsikring her? I forbindelse med boligkjøp og lån fikk jeg som krav å skaffe dette. Men prisene varierer noe voldsomt! For eksempel ga If meg et tilbud på 1500 kr i måneden, mens Gjensidige ga meg et tilbud på bare 600 kr i måneden! Svært stor forskjell. Skjønner prisen vil variere etter ulike vilkår og helsestatus på den det gjelder, samt årslønn, alder og hvor stor utbetaling man ønsker dersom man blir ufør. Men likevel.

Hvor har du din uføreforsikring, hva betaler du - og er du fornøyd?

Anonymkode: fb9e4...742

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De dekker helt u like ting, du kan ikke bare se på pris. Jeg har en som ligger innbakt i en forsikringspakke og kun gir 1 mill etter prosentvis uføre ved utbetaling. Så har jeg en annen til 1700 kr mnd som også dekker en kjent kronisk sykdom, som gir utbetaling fra første dag sykepengene er brukt opp og hver mnd til pensjonsalder, samt en engsngssum. Årlig sum 120000, engangssum 500 000 mener jeg. Verdt å betale for det, da trenger jeg ikke endre levestandard i det hele tatt, og ingen pkonomisk bekymring ved sykemelding over ett år.

Anonymkode: b9447...bdc

• Liker 1
Skrevet

Jeg har forsikring i Frende. Har betalt rundt 1400 kroner i måneden, med en (teoretisk) månedlig utbetaling på ca 7400 kroner fra man har vært sykemeldt et år. Men nå står jeg i den situasjonen, og det virker som om det letes med lupe etter noe å avslå det på. Jeg har vært på AAP i snart et halvt år, og fikk nylig beskjed fra forsikringsselskapet om at de trenger tillatelse til å innhente helseopplysninger 15 år tilbake i tid, de siste fem årene var ikke nok. Så nå skal de vel bruke et nytt halvår på å vurdere dette uten at jeg ser en krone i mellomtiden. Man kan vel trygt si at jeg per nå er veldig lite fornøyd.

Anonymkode: c167f...98c

Skrevet

Den er liten i starten og så bare øker det på. Å bytte selskap med en slik er noe man også skal være forsiktig med, fikk jeg høre fra avdelingsleder i forbundet.

Anonymkode: f6c72...2ef

Skrevet

Du bør velge en som gir månedlig utbetaling med en gang sykepengerettighetene er oppbrukt, altså ikke stiller krav til innvilget uføretrygd. Å få innvilget uføretrygd er en laaaaang prosess, det kan ta femten år fra du blir syk til du faktisk får uføretrygd.

Hilsen AAP-mottaker som takket være uføreforsikring har høyere inntekt nå enn da jeg jobbet fullt. 

Anonymkode: 9e9ab...511

Skrevet

Jeg skjekket prisen for meg; 395 per måned.

Husk at den bare dekker ny sykdom, ikke de du allerede har. Skjekk nøye hva forsikringen dekker.

Anonymkode: 4ef3b...148

Skrevet

Jeg fikk et tilbud via fagforeningen, ca 6000 kr i året for meg som er i slutten av 30-årene. Men de tok hensyn til utdannelse og statistikk i forhold til arbeidstakere med min stilling. Vi har meget lavt sykefravær. Så det er nok grunnen til at vi har en såpass bra pris. 

Vi får utbetalt 20 G ved uførhet over 50% og en viss prosent av dette hver måned under AAP. 

Anonymkode: 7fa85...b50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du bør velge en som gir månedlig utbetaling med en gang sykepengerettighetene er oppbrukt, altså ikke stiller krav til innvilget uføretrygd. Å få innvilget uføretrygd er en laaaaang prosess, det kan ta femten år fra du blir syk til du faktisk får uføretrygd.

Hilsen AAP-mottaker som takket være uføreforsikring har høyere inntekt nå enn da jeg jobbet fullt. 

Anonymkode: 9e9ab...511

Det lønner seg ikke å jobbe, nei.

Anonymkode: e6633...219

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...