Gå til innhold

Dama er ekstremt klengete! Er jeg i ferd med å miste meg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil ikke si at 7 år aldersforskjell er uhørt.

Anonymkode: c342f...e21

Riktig. Men her snakker vi om et incest og vold offer som har vært gjennom mye. Det er ganske interessant at han er 30år og i et forhold med noen på 23 som er sikkert litt bak i oppvekst grunnet traumaet i tillegg. Veldig merkelig. Dette er ikke en ung dame som har tatt et bevisst og uavhengig valg til å være med en så eldre, spesielt hvis hun er hjemme nok til bruke så mye tid på å følge hans døgnrytme.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å ha sitt eget liv er ekstremt viktig. 

Anonymkode: 8d3f6...537

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har datet og etter hvert kommet i forhold med en kvinne på 23 år. Jeg selv er 30. Jeg har blitt økende oppmerksom på at hun er sinnsykt needy. Vi er i langdistanse forhold og hun vil helst skrive sammen gjennom hele dagen, hun vil sove med meg over cam hver natt, hun vil ha video samtale sekundet vi er kommet hjem fra jobb og i helger helst starte tidlig om morgenen for så å henge hele dagen. Tar det noen timer før jeg svarer på meldinger så spammer hun meg ned med at hun savner meg. Jeg begynner å tenke på hvordan dette kommer til å bli når vi flytter sammen?? Skal sies at hun kommer fra et ødelagt hjem med rus, vold, incest osv. vokst opp i fosterhjem. 

Jeg er veldig glad i oppmerksomhet og nærhet jeg også, men beskrivelsen din av henne var full av røde lys selv for min del. 

Det roper psykelig kontroll, bekreftelse og oppmerksomhetsbehov.

• Liker 2
Skrevet

Neitakk. Sove sammen på cam? Hadde vært så sjukt uaktuelt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere er på to vidt forskjellige stadium i livet, både modningsmessig og utviklingsmessig.. 

Ho bør nok ha noen år til for å utvikle ferdig frontallappen. Hos offer for vold og overgrep kan denne utviklingen stoppe opp litt, og ting tar lenger tid. 

Men, alt i denne verden er ikke sort/hvit. Det spørs jo veldig hvor mye du er villig til å måtte jobbe, og hva du er villig til å stå i, for å ha denne kvinnen i livet ditt. Du vil måtte stå i endel.

Er du villig til dette, og bruker tid og energi på å opparbeide tillit og ikke minst selvtilliten til denne kvinnen, så vil jo dere kanskje komme styrket utav dette. Det spørs hvor trygg du selv er som person om du makter stå i det. 

I mellomtiden vil jeg anbefale att ho begynner i en eller form for terapi. Det aller første ho må lære seg, er att DU på ingen måte skal "fikse" ho, "redde" ho, eller att du må godta alt grunna gamle sår hos ho. 

Du skal på sikt vere en partner, ikke en terapeut. Dette bør ho vere innforstått med. 

Anonymkode: 2fcc9...06d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette skal du bli mektig lei av etter hvert. Ikke flytt sammen, men søk en likeverdig parter med samme behov som deg. Ubalanse i forholdet er usunt. Kunne du tenke deg resten av ditt liv uten å kunne gå på fotballkamp, en øl med gutta eller en fjelltur aleine?

Anonymkode: bbc31...908

Skrevet

Hun er livredd for å miste deg og tryggheten du gir henne. Hun har mistet trygghet før. Hun har barndomstraumer. Så hun klamrer seg til deg. På en måte ikke rødt flagg, samtidig som det er det. Du må være forberedt på en krevende relasjon og være innstilt på å virkelig være der for henne samtidig som du må sette grenser for relasjonen. For selv om hun har traumer så må det grenser til. Ellers vil du ikke holde ut.

Og så må du også finne ut om dette er en relasjon du tenker du kan klare å stå i. For det kan være fort å gå inn i relasjonen med en god intensjon, oppriktig ønske og forelskelse og tenke at dette her kommer dere til å klare. Men så kan du miste deg selv på veien og til slutt streve med å gå ut av relasjonen fordi du har kommet så nær henne og blir redd for hva et brudd vil gjøre med henne. Og så blir du bare for å bli.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper du er voksen nok til å ta samtalen med henne og ikke dumpe henne og dermed gi henne enda en ny vond avvisnings-erfaring. 

Snakk med henne og fortell at du ønsker et forhold, men ikke med denne typen klenging. Gi henne en mulighet til å jobbe med seg selv. 

Anonymkode: 75c23...441

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

1.Hun er for ung

2. Hun har utrygg tilknytning ( forståelig)

3. DU er ikke rett mann. Du evner ikke se henne emmosjonelt. Hun trenger en helt annen type mann enn deg!! 

Gå deres seperate veier.

Anonymkode: c5ab3...8d7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

1.Hun er for ung

2. Hun har utrygg tilknytning ( forståelig)

3. DU er ikke rett mann. Du evner ikke se henne emmosjonelt. Hun trenger en helt annen type mann enn deg!! 

Gå deres seperate veier.

Spot on.

Men det kan jobbes med, hvis begge er villig.

Anonymkode: 72618...beb

AnonymBruker
Skrevet

Løp! Dette er de damene som blir psyko sjalu, som gjør at du får et helvete om ei dame snakker til deg, ser på deg eller du drar ut med venner. At du har jentevenner kan du glemme. Når det blir slutt vil hun fortsette og forsøke å styre.

Anonymkode: 7f568...2a2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Skal sies at hun kommer fra et ødelagt hjem med rus, vold, incest osv. vokst opp i fosterhjem. 

Jaha… og du tenkte du skulle spørre diskusjonsforumet på Kvinneguiden om hvordan du skulle få dette opplegget til å fungere strømlinjeformet?

Hvor fant du den ideen?

Anonymkode: 35de4...7c0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vil ikke si at 7 år aldersforskjell er uhørt.

Det er en ganske stor aldersforskjell når yngste er under 25 år. Hun høres ikke akkurat veldig moden ut heller. 

Anonymkode: fe9bb...f02

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld, men jeg føler meg kvelt bare av å lese innlegget ditt. 
Vi er forskjellige, men jeg hadde aldri orket et slik forhold. Jeg og min daværende langdistansekjæreste holdt aldri på sånn. 

Anonymkode: 8650f...a11

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Spot on.

Men det kan jobbes med, hvis begge er villig.

Anonymkode: 72618...beb

Han er ikke emmosjonelt trygg eller villig nok. Da hadde han aldri laget et innlegg på et forum der han skriver at han blir "kvelt" av kjæresten. Håper hun ikke leser/finner det ut. Sårende.

Jeg ser også hvor mange umodne svar det er her. Løp, gal dame osv. Vitner om hvor lite folk forstår. Hvis du er en person mef utrygg tilknytning som skal være i et forhold, er første bud at kjæresten din ser deg, er emmosjonelt trygg, gir deg all den tryggheten du trenger. Da kan mye løse seg. Det verste for en person med utrygg tulknytning er å være med en person som trigger din usikkerhet, da blir man "gal". 

Dette forholdet er dødt løp. Han ser ikke henne 

AnonymBruker
Skrevet

Les om engstelig tilknytning. En sannsynlig ettervirkning etter hennes oppvekst.

Anonymkode: a2736...783

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...