Gå til innhold

Dama er ekstremt klengete! Er jeg i ferd med å miste meg selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har datet og etter hvert kommet i forhold med en kvinne på 23 år. Jeg selv er 30. Jeg har blitt økende oppmerksom på at hun er sinnsykt needy. Vi er i langdistanse forhold og hun vil helst skrive sammen gjennom hele dagen, hun vil sove med meg over cam hver natt, hun vil ha video samtale sekundet vi er kommet hjem fra jobb og i helger helst starte tidlig om morgenen for så å henge hele dagen. Tar det noen timer før jeg svarer på meldinger så spammer hun meg ned med at hun savner meg. Jeg begynner å tenke på hvordan dette kommer til å bli når vi flytter sammen?? Skal sies at hun kommer fra et ødelagt hjem med rus, vold, incest osv. vokst opp i fosterhjem. 

Anonymkode: c342f...e21

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det håp om at når vi bor sammen så vil dette roe seg eller er det red flag?

AnonymBruker
Skrevet

Veldig rødt flagg. Dessverre alt du skriver om hennes bakgrunn også. 

Anonymkode: fe9bb...f02

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som utrygg tilknytningsstil. Spørsmålet du bør stille deg, er om denne dama er så bra at du orker å forholde deg til traumene hennes resten av livet. 

Anonymkode: b2203...36b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som engstelig tilknytnings mønster , ville lest om det og snakket med hun om det. Forferdelig for hun å gå rundt sånn også/ slitsomt for deg og. 

Du må nesten prate om det. Og sette grenser. Det er bare sunt for forholdet med grenser. 

Anonymkode: 3dbcf...645

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har valgt en kjæreste som trenger mye bekreftelse og kjærlighet. Du må enten ta valget om å være en god kjæreste å gi henne det hun trenger for å føle seg trygg, eller ta et voksent valg og gå fra henne. Du kan ikke begynne å rakke ned på hennes behov og følelser for at det skal passe bedre for deg. 

Anonymkode: 79190...1a2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Oi. Det der må du vurdere om du orker. Hun har en jobb å gjøre med seg selv. Har du snakket med henne om dette? Jeg og samboer hadde langdistanse i 3 år før vi flyttet sammen. Det er selvsagt noe man kjenner ekstra på, og savnet blir så stort og varer så lenge. Men vi spammet ikke hverandre ned. En god morgen-melding var standard, og "hva skal du idag da?", men så kunne vi gjerne ikke tekste før neste morgen, litt avgengig om det var hverdag eller helg. En telefon på kvelden innimellom kanskje på hverdagene. Akkurat det der må man kjenne litt på selv, da. Hva passer best for dere, og sånn. Men å sove på cam, okkupere hele dagen for å sitte på video-call, det går ikke. Jeg hadde følt meg kvalt av det. Håper du finner ut av det. Skjlnner at hun har et bekreftelsesbehov, men du må vurdere om det er verdt det at hun hele tiden skal få bekreftelse, når det går på bekostning av deg selv og din hverdag.

K37

Anonymkode: 1d6dd...903

• Liker 2
Skrevet

😳

Løp er mitt råd. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har skjønt at sånt kan være vanlig blant unge mennesker, det å sove mens man har kjæresten på telefonen osv. I kombinasjonen med oppvekst, som kan ha gitt henne noen tilknytningsforstyrrelser som gjør henne mer klengete på deg, kan det jo fort bli litt ekstremt. Du må sette tydelige grenser for deg selv, og klarer ikke hun å godta dem, er behovet for nærhet så forskjellig at det kanskje er bedre å finne seg en partner med samme behov som seg selv.

Anonymkode: c83f6...e48

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes hun fortjener en sjanse. Ta en evaluering og si til henne at dere er helt forskjellige på hvor intens kontakt dere skal ha. At det har overhode ikke noe med dine følelser for henne og at du er mindre glad i henne enn hun i deg.

Så kan hun tenke over om dette er noe hun vil jobbe med eller avslutte.

Du kan være heldig og hun tar poenget. Eller.. du trykker på den store røde knappen og hun går helt psyko.

Anonymkode: 3ea7d...4b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun høres ut som drømmedamen. Jeg vil gjerne ha en slik partner.

Anonymkode: a84bc...4cb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun har en engstelig tilknytning, mangler selvtillit og hobbyer, og er avhengig av utvendig bekreftelse for å føle seg verdifull. Det trenger ikke nødvendigvis å alltid være sånn, men hun må bli bevisst på problemet og jobbe med det. Jeg ser dette hele tiden når folk på nett deler forholdene sine og ser et tydelig mønster i kommunikasjonen hos kjærestepar, der mannen ikke har det samme behovet for chatting gjennom dagen og kvinnene blir helt nevrotiske av det. Å bruke chat som sin hovedkommunikasjon er direkte farlig for tilknytning. Jeg foreslår at du enten dumper henne, eller forteller henne dine bekymringer og heller prioriterer å sette av tid til hverandre som en date et par ganger i uka og legger konkrete planer om å treffes da og da. Hun er åpenbart en sårbar sjel, så det kan alltids være at hun tolker alt i verste mening- da vil jeg gå tilbake til dumpeplanen. Du må vite at dette innebærer mye mentalt arbeid hvor din rolle er å være støttende til hennes emosjonelle utvikling. Det er ok å ikke gidde, men hvis du genuint ser for deg at dette kan være kona di 4 life så kan det være verdt det! 

Anonymkode: 8d70e...3cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

slik var jeg og min nåværende mann også før vi flyttet sammen.

dette var et gjensidig ønske fra begge av oss da- 

Anonymkode: 296f6...be2

Skrevet (endret)

Problemer er ikke at hun er klingete. Problemer er at du er altfor gammelt for hun og du er ikke forelsket i hun i det heletatt. Folk i denne aldersgruppen snakker med kjæresten hele tiden når de er forelsket. Det finnes ikke noen som er klingete i et forhold, kun en som er forelsket og en som ikke er like forelsket. Hvis man ikke kan være klingete med den de er forelsket i hvem skal de være klingete med? Slapp den unge jenten fri og finn deg noen som ikke er forelsket i deg. Problemer med eldre menn er at de vil ha ung dame som må da oppføre seg som jevnalder utenfor sengen. Det er deg som er problem ikke hennes opplevelse av første kjærlighet. Du er for gammelt og ikke forelsket i hun i det hele tatt. La hun finne seg en til å oppleve ung kjærlighet med. Slutt å prøve å sla ned hennes brennelse for kjærlighet. Du er ikke forelsket. Du vil kun ha kroppen hennes og ikke henne.

Endret av FjellFjeldstad
stav
  • Liker 1
Skrevet

Hun kan vel bare være stupforelsket, men å sove sammen med cam den er jo i overkant 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke turt å være sammen med denne damen. Jeg (kvinne) vokste opp med incest og vold, men jeg er ikke som dette. Vi hadde nok kun sendt noen meldinger gjennom dagen og snakket på tlf i minutter, ikke timer. Og ingenting om natten. Hadde ikke stresset om du ikke svarer på noen timer. Du svarer jo når du er ledig.

Godt mulig hun ikke hadde vært så ekstrem om hun hadde hatt en bedre oppvekst, men i min familie med mine søsken så er vi sånn som vi er. Altså de søsknene som var veldig sjalu er det også i voksen alder. De som likte å krangle er sånn i voksen alder. Den som var omsorgsfull som barn er det som voksen.

Mulig psykolog hjelp vil hjelpe for henne hvis du setter foten ned. Men mulig hun bare er som dette. 

Men dette er ikke normalt. Jeg ville ha gjort det slutt og ikke tatt sjansen på et forhold. Jeg sier det fordi jeg pga barndommen min havnet i veldig kontrollerende og voldelige forhold. Så dette minner om kontroll for meg. Men sykt at hun ikke er ute å lever sitt eget liv idet minste noe.

Det du forteller om minner om noe jeg så på Netflix litt tilbake i tid. En dame fullstendig mistet seg selv pga en fyr hun var sammen med over nettet. Han ville også at hun skulle sove med cam på hele natten. Og de sendte meldinger hele dagen. Han fikk henne til å slutte i en jobb hun likte. Han tok fullstendig over livet hennes. Til slutt var hun et skall av seg selv.

Anonymkode: 6ff94...731

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det håp om at når vi bor sammen så vil dette roe seg eller er det red flag?

Jeg tror at når dere bor sammen så kan du ikke gå ut med venner for da gråter hun over at du ikke elsker henne. Og til slutt så er du så redd for å trigge henne at du slutter å leve ditt eget liv og kun er på jobb og så hjemme med henne.

Og hun høres ikke ut som hun burde få barn. Høres mere ut som hun trenger noen ti-år med terapi. Det hun har opplevd er livsødeleggende.

Anonymkode: 6ff94...731

AnonymBruker
Skrevet

Det der hadde jeg trekt meg unna med en gang. 

Å når du sier du holder på å miste deg selv, så kanskje du skal lytte litt til det?

Anonymkode: 55a7a...0db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er hverken normalt eller greit å være så mye "sammen". Dette er nok pga traumene hennes. Dette er ikke noe du kan fikse ved å gi avkall på all din fritid. Hun trenger profesjonell hjelp. Og kanskje hun rett og slett ikke greier å være i et sunt forhold med disse traumene. Husk at du har lov til å slå opp, at du ikke skal fortsette i forholdet fordi du får dårlig samvittighet.

Anonymkode: bdd23...987

AnonymBruker
Skrevet
FjellFjeldstad skrev (4 timer siden):

Problemer er ikke at hun er klingete. Problemer er at du er altfor gammelt for hun og du er ikke forelsket i hun i det heletatt. Folk i denne aldersgruppen snakker med kjæresten hele tiden når de er forelsket. Det finnes ikke noen som er klingete i et forhold, kun en som er forelsket og en som ikke er like forelsket. Hvis man ikke kan være klingete med den de er forelsket i hvem skal de være klingete med? Slapp den unge jenten fri og finn deg noen som ikke er forelsket i deg. Problemer med eldre menn er at de vil ha ung dame som må da oppføre seg som jevnalder utenfor sengen. Det er deg som er problem ikke hennes opplevelse av første kjærlighet. Du er for gammelt og ikke forelsket i hun i det hele tatt. La hun finne seg en til å oppleve ung kjærlighet med. Slutt å prøve å sla ned hennes brennelse for kjærlighet. Du er ikke forelsket. Du vil kun ha kroppen hennes og ikke henne.

Vil ikke si at 7 år aldersforskjell er uhørt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...