AnonymBruker Skrevet 9. november #21 Skrevet 9. november Minosa skrev (2 minutter siden): Du kan jo ikke forvente og diktere hvordan han skal reagere. Du virker litt overdramatisk av deg, og jeg tipper det er mye drama og krangel i forholdet deres. Nei, jeg diktere ikke åssen han skal reagere, men forventer en moden og trygg måte å håndtere vanskelige følelser på etter en krangel mellom oss. Han vet også at jeg ikke liker at man trenger avstand for å «finne ut av følelsene sine», for så å ende opp dritings og ringe midt på natten. Vil ha et modent forhold der jeg kan stole på at mannen klarer å håndtere tøffe følelser uten å ty til flaska. Nei, det er lite drama og krangling i forholdet. Vi er flinke til å snakke om ubehaglige følelser, og det er sikkert nettopp hvorfor denne hendelsen skremmer meg, fikk se en side av mannen jeg aldri har sett før. Anonymkode: bde41...9b8 1 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. november #22 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Så du bestemmer hvordan han skal reagere? Spesielt. Anonymkode: 44d83...3cb Nei. Men hun bestemmer hva hun selv vil bli utsatt for. Anonymkode: a0d1c...3be 9 4
AnonymBruker Skrevet 9. november #23 Skrevet 9. november Jeg syns du overreagerer veldig. Dere bor enda ikke sammen og har ikke barn sammen. Du skriver også at han ikke pleier å gjøre dette. Alle må få lov til å bli dritings og/eller avreagere en gang innimellom. Det er veldig stor forskjell på slike tabber og mindre feil en sjelden gang, eller ved et engangstilfelle, kontra at dette er normalen. Dersom du hadde en kjæreste som stadig gjorde dette, så hadde saken stilt seg helt annerledes. Anonymkode: 36670...aa3 7 1
AnonymBruker Skrevet 9. november #24 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg syns du overreagerer veldig. Dere bor enda ikke sammen og har ikke barn sammen. Du skriver også at han ikke pleier å gjøre dette. Alle må få lov til å bli dritings og/eller avreagere en gang innimellom. Det er veldig stor forskjell på slike tabber og mindre feil en sjelden gang, eller ved et engangstilfelle, kontra at dette er normalen. Dersom du hadde en kjæreste som stadig gjorde dette, så hadde saken stilt seg helt annerledes. Anonymkode: 36670...aa3 Det begynner gjerne med at det skjer én gang, og så feier man det bort med å tenke "alle driter seg ut en gang, det er greit" og så skjer det gjerne fler ganger og så sitter man der i saksa. Jeg har ALDRI (og jeg mener aldri!) avreagert sånn. Jeg syns faktisk mennesker som reagerer sånn fremstår sosialt avstumpet og patetiske? Har dere ingen kontroll? Hva er greia med å trenge space for så å drikke seg fra sans og samling og så vekke kjæresten midt på natten? Hvor går forresten skillet mellom tabbe og engangstilfelle? Hvordan vet du at nattens episode aldri skjer igjen? Skjer det én gang, er derimot sjansen stor for at det kommer til å skje igjen. I ganske nær tid og. Nei… Han her høres jo direkte ustabil ut. Ikke flytt sammen med han, ts. Han er nok i ferd med å vise deg sitt sanne jeg. Anonymkode: a0d1c...3be 9 7
AnonymBruker Skrevet 9. november #25 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det begynner gjerne med at det skjer én gang, og så feier man det bort med å tenke "alle driter seg ut en gang, det er greit" og så skjer det gjerne fler ganger og så sitter man der i saksa. Jeg har ALDRI (og jeg mener aldri!) avreagert sånn. Jeg syns faktisk mennesker som reagerer sånn fremstår sosialt avstumpet og patetiske? Har dere ingen kontroll? Hva er greia med å trenge space for så å drikke seg fra sans og samling og så vekke kjæresten midt på natten? Hvor går forresten skillet mellom tabbe og engangstilfelle? Hvordan vet du at nattens episode aldri skjer igjen? Skjer det én gang, er derimot sjansen stor for at det kommer til å skje igjen. I ganske nær tid og. Nei… Han her høres jo direkte ustabil ut. Ikke flytt sammen med han, ts. Han er nok i ferd med å vise deg sitt sanne jeg. Anonymkode: a0d1c...3be Da jeg vekket ham og fulgte ham til sengen, begynte han å snakke flere ganger om en arbeidsplass, vet om en dame som jobber der, som han har nevnt før. Spurte litt hva han mente med "arbeidsplassen", men han klarte ikke helt å gjøre rede for det eller føre en samtale som ga mening. Det skurrer litt, for det virker tilfeldig at han tar opp denne arbeidsplassen flere ganger. Er små bekymret for at det kan ha skjedd noe mer enn jeg tror. Har opplevd svik og utroskap før i forhold, og alt jeg ønsker er et forhold med trygghet. Dette vekker så mye vonde følelser og har nå et tankekjør uten like. Klarer ikke å sove mer, sitter her med uro og nesten på gråten fordi jeg er så skremt av oppførselen hans. Dette minner meg om eksen som sa: «Jeg måtte ligge med henne for å finne ut av følelsene jeg har for deg..» Anonymkode: bde41...9b8 1 6
AnonymBruker Skrevet 9. november #26 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har tidligere vært tydelig på at “space” etter en krangel ikke betyr å drikke seg dritings eller dra på pub. Nå føler jeg meg emosjonelt utrygg og sviktet. Ehh.... du tenker at du kan bestemme over hva andre voksne bruker "space" til? Skjønner godt at han drikker seg dritings. Han må jo kveles i forholdet Anonymkode: 3d805...670 5 1
BobbySocks Skrevet 9. november #27 Skrevet 9. november En fyr som trenger avstand i stedet for å skvære opp? Nope. En som trenger avstand, men ringer naken og dritings? Nope. Hadde ikke orket. 10 2
AnonymBruker Skrevet 9. november #28 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Da jeg vekket ham og fulgte ham til sengen, begynte han å snakke flere ganger om en arbeidsplass, vet om en dame som jobber der, som han har nevnt før. Spurte litt hva han mente med "arbeidsplassen", men han klarte ikke helt å gjøre rede for det eller føre en samtale som ga mening. Det skurrer litt, for det virker tilfeldig at han tar opp denne arbeidsplassen flere ganger. Er små bekymret for at det kan ha skjedd noe mer enn jeg tror. Har opplevd svik og utroskap før i forhold, og alt jeg ønsker er et forhold med trygghet. Dette vekker så mye vonde følelser og har nå et tankekjør uten like. Klarer ikke å sove mer, sitter her med uro og nesten på gråten fordi jeg er så skremt av oppførselen hans. Dette minner meg om eksen som sa: «Jeg måtte ligge med henne for å finne ut av følelsene jeg har for deg..» Anonymkode: bde41...9b8 Du vet ditt eget svar med denne fyren. Anonymkode: a0d1c...3be 6
AnonymBruker Skrevet 9. november #29 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, mennesker gjør feil, uten tvil. Men når han veit at æ ikke ønske at man håndtere ting ved å bli sørpings, og så ringer han meg masse ganga i fylla etter å ha sagt at han treng rom for seg sjøl for å håndtere følesene sine, da gir det meg emosjonell utrygghet. Vil gjerne ordne opp med han, men trur mye avhenger av åssen han håndtere det når æ tar det opp med han. Om han begynne å bagatellisere det her, så må jeg nok vurdere om det e rett å flytte inn sammen. Anonymkode: bde41...9b8 Dette har skjedd en eneste gang. Jeg heller ønsker ikke at min mann skal reagere irrasjonelt etter en krangel, men skulle han drikke seg sørpe full og ikke gjøre noe annet enn å drite seg selv ut, da hadde jeg ristet på skuldrene og ikke tenkt noe mer på dette. Pass deg selv litt du, husk at det å trå litt feil en sjelden gang, også kan skje deg. Anonymkode: 2b77a...b4a 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. november #30 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Da jeg vekket ham og fulgte ham til sengen, begynte han å snakke flere ganger om en arbeidsplass, vet om en dame som jobber der, som han har nevnt før. Spurte litt hva han mente med "arbeidsplassen", men han klarte ikke helt å gjøre rede for det eller føre en samtale som ga mening. Det skurrer litt, for det virker tilfeldig at han tar opp denne arbeidsplassen flere ganger. Er små bekymret for at det kan ha skjedd noe mer enn jeg tror. Har opplevd svik og utroskap før i forhold, og alt jeg ønsker er et forhold med trygghet. Dette vekker så mye vonde følelser og har nå et tankekjør uten like. Klarer ikke å sove mer, sitter her med uro og nesten på gråten fordi jeg er så skremt av oppførselen hans. Dette minner meg om eksen som sa: «Jeg måtte ligge med henne for å finne ut av følelsene jeg har for deg..» Anonymkode: bde41...9b8 Tror dere begge bør jobbe litt med dere selv. Han skal ikke måtte trå på nåler fordi du har en dårlig opplevelse med en annen fyr. Og ikke trekk forhastede slutninger. Vent til han er edru. Det er lite smart å begynne å snakke eller høre på en som er drita. Anonymkode: 2b77a...b4a 2
Vera Skrevet 9. november #31 Skrevet 9. november Jeg kjenner jeg er veldig nysgjerrig på hva krangelen dreiet seg om..før jeg trekker en konklusjon - ikke fordi det er greit å avreagere med alkohol, men fordi det er interessant å vite hva som har trigget han så veldig. Er det første gang har reagerer på denne måten? Hvordan håndterer han ellers konflikter? 4
AnonymBruker Skrevet 9. november #32 Skrevet 9. november Vera skrev (4 minutter siden): Hvordan håndterer han ellers konflikter? Og hvordan håndterer TS konflikter? Anonymkode: 3d805...670 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. november #33 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og mannen min (i 30-årene) kranglet dagen før om noe småtteri. Da jeg prøvde å ordne opp, sa han at han trengte litt tid alene for å roe seg ned. Jeg svarte at det var greit, og at jeg var glad i ham og han kunne skrive når han følte seg klar. I natt våknet jeg av flere ubesvarte anrop fra ham rundt halv fire. Jeg ble bekymret, kjørte til ham og fant ham naken og sørpings full sovende på badet. Han sa han hadde vært ute alene på byen, og vinen hjemme var også drukket opp. Han ringte meg igjen to ganger da jeg kjørte hjem. Dette har aldri skjedd før. Jeg har tidligere vært tydelig på at “space” etter en krangel ikke betyr å drikke seg dritings eller dra på pub. Nå føler jeg meg emosjonelt utrygg og sviktet. Overreagerer jeg? Tenker å ta en alvorlig prat med ham når han er edru, tilliten føles knekt akkurat nå. Anonymkode: bde41...9b8 Dette er ikke ok, å trenge litt tid til å kunne snakke ja, drikke seg dritings etter en krangel nei... Om dere var enig i dette på forhånd, så er det ikke rart du blir utygg! Anonymkode: 89229...a04 3 2
AnonymBruker Skrevet 9. november #34 Skrevet 9. november Hadde ikke giddi dette. Å måtte få pause pga krangel ? Ja helt greit men da burde man ønske å løse det så raskt som mulig. Å gjøre det han gjorde gjør det verre. Har han tenkt gjennom noe på fylla? Muligens ikke. Heller ikke interessert i noen som medisinerer seg med alkohol, løse problemer/ rømmer fra problemer med alkohol. I tillegg når dere snart bor sammen så skal han rømme ut på fylla når dere krangler? Umodent , veldig umodent. Heller ikke fan av folk som drikker seg til den forfatningen hans, veldig svakt og lite kontroll. Anonymkode: 23385...0bb 3 2
AnonymBruker Skrevet 9. november #35 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, jeg diktere ikke åssen han skal reagere, men forventer en moden og trygg måte å håndtere vanskelige følelser på etter en krangel mellom oss. Han vet også at jeg ikke liker at man trenger avstand for å «finne ut av følelsene sine», for så å ende opp dritings og ringe midt på natten. Vil ha et modent forhold der jeg kan stole på at mannen klarer å håndtere tøffe følelser uten å ty til flaska. Nei, det er lite drama og krangling i forholdet. Vi er flinke til å snakke om ubehaglige følelser, og det er sikkert nettopp hvorfor denne hendelsen skremmer meg, fikk se en side av mannen jeg aldri har sett før. Anonymkode: bde41...9b8 I mine dårligste forhold så har jeg ikke sett deres sanne ansikt før x år som samboere. Første lignende hendelse som dette så tenkte jeg "dette er den ene gangen han gjør dette, vi snakker om det og finner en bedre løsning til senere." Senere fant samboer alltid på villere ting som reaksjon på det vi sleit med. Tilslutt innså jeg at jeg blir ikke hørt eller respektert, han gjør som han vil uansett hva. Anonymkode: a2d7d...be0 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. november #36 Skrevet 9. november cafflatte skrev (2 timer siden): Hva må få lov til å drikke seg full så mye Han vil. Du kan ikke endre en mann, du får ta han som han er. Jepp Anonymkode: 72a94...f74
AnonymBruker Skrevet 9. november #37 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har tidligere vært tydelig på at “space” etter en krangel ikke betyr å drikke seg dritings eller dra på pub. Nå føler jeg meg emosjonelt utrygg og sviktet. Anonymkode: bde41...9b8 Du bestemmer alt og blir emosjonelt utrygg og sviktet hvis du ikke får det som du vil? Anonymkode: 0b186...a59 7 2
AnonymBruker Skrevet 9. november #38 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har aldri nektet ham å dra ut eller ta seg en fest, men når han sier han trenger tid for seg selv etter en liten krangel, og i stedet drar ut og drikker seg sørpings mens jeg sitter alene i den andre leiligheten og venter på at han skal bli klar til å se meg igjen, da føler jeg meg både såret og skuffet. Anonymkode: bde41...9b8 Men du satt vel ikke å ventet på han midt på natten? Du gikk vel ut i fra at det ble dagen derpå eller noe? Jeg skjønner ikke hvorfor du gjør deg til et offer her. Om noe burde dere snakket om hva med krangelen deres som gjorde det så vanskelig for han at han måtte ty til alkohol. Er det ofte krangling, er det måten du krangler på som trigger noe i han? Tenk igjennom hvem som startet krangelen og på hvilket grunnlag, og hvordan er du når dere krangler. Jeg ville iallfall gransket meg selv om min samboer hadde dratt og drukket seg sørpings helt alene på byen etter en krangel iallfall, for da er det ganske sannsynlig at den kranglingen hadde vært sikkelig vond og vanskelig for han. Også kan man selvsagt peke på at han burde bearbeide følelsene sine på en helt annen måte enn med alkohol, men om han ikke har for vane å gjøre sånt eller ikke har noe som helst utfordringer med alkohol, sier det meg at han i øyeblikket var rimelig desperat til å døyve smerten inni seg. Anonymkode: fd3bf...417 3
AnonymBruker Skrevet 9. november #39 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du bestemmer alt og blir emosjonelt utrygg og sviktet hvis du ikke får det som du vil? Anonymkode: 0b186...a59 Bestemmer ikke over ham, og har ingenting imot at han drar ut på byen, tar seg en fest eller drikker litt for mye vin en gang iblant. Dette handler om mine grenser. Når han vet at dette er noe jeg ikke aksepterer, og velger å gjøre det likevel.. Etter krangelen ønsket jeg å være sammen med ham, dra over og gi ham en klem, men han sa at han trengte litt tid for seg selv. Det aksepterte jeg, med tillit til at han brukte kvelden til å roe seg, reflektere eller kanskje ta et glass vin alene. Jeg ble ikke utrygg av det, fikk ikke det jeg ønsket, men valgte å respektere hans behov og stole på ham. Det som gjør meg utrygg nå, var at han heller brukte den tiden til å drikke seg sørpa full, dra ut på byen mens han var sint og opprørt på meg, og så ringe meg flere ganger halv fire på natta. også ikke svare da jeg ringer tilbake. Det får meg til å føle meg emosjonelt utrygg. Anonymkode: bde41...9b8 3 2
Pippi Lotta Skrevet 9. november #40 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg syns du overreagerer veldig. Dere bor enda ikke sammen og har ikke barn sammen. Du skriver også at han ikke pleier å gjøre dette. Alle må få lov til å bli dritings og/eller avreagere en gang innimellom. Det er veldig stor forskjell på slike tabber og mindre feil en sjelden gang, eller ved et engangstilfelle, kontra at dette er normalen. Dersom du hadde en kjæreste som stadig gjorde dette, så hadde saken stilt seg helt annerledes. Anonymkode: 36670...aa3 KG sier det er greit å drike seg så full at man sovner naken på badet om man ikke har barn, om TS får barn med denne mannen og skriver inn at han driker seg full for å takle følelser kommer svare til og være "hvorfor fikk du barn med en slik mann?"..... TS jeg forstår veldig godt at du reagerer! Om han driker så mye at han trenger hjelp for å legge seg, så blir det veldig slitsomt for deg veldig fort! Det er også et veldig dårlig tegn at han gjore det for å takle følelsene sine, det er en veldig destruktiv måte å håntere negative følelser og vill jo forvære de negative følelsene. Om du blir værende med denne mannen så vil dere oppleve vanskeligere ting frmover, utmatelse på grund av babyer som skriker om dere får barn, sykdom, død i familien og lignende vil bli veldig mye vanskeligere for deg om han reagerer med å bli full! Ser mange skriver at du ikke kan "besteme om han skal trenge tide", men det er forskjel på å besteme over andre og være klar på hva du selv trenger. Om du ikke trives med en som "stiker av" etter konflikter så er det veldig forståelig og posetivt at du formidler det tydelig. Om typen har blitt sammen med deg på tros av at han har et reaksjonsmønster som ikke er kompatibelt med det du trenger for å være tryg, så er det han som har vært uerlig og umoden, ikke du! 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå