Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer bare ikke mer, og det er så mange grunner til det. Men jeg føler meg låst pga. økonomi. Det er vanskelig å få solgt hus her vi bor, og forrige bolig solgte jeg med tap. Jeg kommer altså ikke til å sitte igjen med egenkapital hvis vi selger. 

Jeg har ett barn, som snart flytter hjemmefra. 

Eneste løsning jeg ser, for å få kjøpt meg noe nytt, er å flytte hjem til mine foreldre for ett år og spare det meste av hele lønnen til egenkapital. De ønsker at jeg gjør det. Men det er ikke bare bare kjenner jeg. Samtidig er det lite utleieboliger som er nært jobben min, og prisen er 20 000,- pluss hvis man ikke skal bo i en liten kjellerleilighet. 

Hadde dere flyttet til foreldre for ett år som voksen?

Anonymkode: 2c4d7...f79

• Liker 1
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns du skal gjøre det. Et år går fort. Hvordan skal du ellers løse denne floken? Tenk langsiktig… sender en klem. 

Anonymkode: d3e17...403

• Liker 12
  • Nyttig 7
Skrevet

Om du har et normalt godt forhold til foreldrene dine hadde jeg glatt gjort det.

Forbered dem på at du også trenger en del alenetid, og vurder å innred rommet du skal sove på med en god stol og kanskje en tv? Lag deg en privat krok du kan trekke deg tilbake til.

Bli enige om hvordan dere deler på alle rutinemessige arbeidsoppgaver i et hjem. Snakk gjennom kjedelige ting som husvask, klesvask, middagslaging, mathandling osv.

Få mest mulig avklart på forhånd, så minimeres gnisninger fordi en har ulike forventninger.

Anonymkode: f8d72...c2e

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Hva slags bolig har foreldrene dine?  
Er det en leilighet på 60 kvm, så hadde jeg heller blitt boende med mannen og spart i skjul. 
Dersom foreldrene dine bor i en stor bolig, og du kan få soverom pluss kjellerstue for deg selv så hadde jeg gjort det med en gang tenåringen flytter hjemmefra. 

Anonymkode: 10124...809

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva slags bolig har foreldrene dine?  
Er det en leilighet på 60 kvm, så hadde jeg heller blitt boende med mannen og spart i skjul. 
Dersom foreldrene dine bor i en stor bolig, og du kan få soverom pluss kjellerstue for deg selv så hadde jeg gjort det med en gang tenåringen flytter hjemmefra. 

Anonymkode: 10124...809

De bor i en enebolig, så hadde fått soverom, men måtte nok delt litt på kjellerstuen med min mor :) Takk for svar, dere ❤️ 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja det hadde jeg gjort i din situasjon. 

Jeg gjorde det faktisk da jeg var ung. Det var den måten de kunne hjelpe meg med å spare egenkapital, så det takket jeg ja til og gjorde det beste ut av det. Et år gikk fort, og resultatet var vel vert det. 

Anonymkode: b20e1...768

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg klarer bare ikke mer, og det er så mange grunner til det. Men jeg føler meg låst pga. økonomi. Det er vanskelig å få solgt hus her vi bor, og forrige bolig solgte jeg med tap. Jeg kommer altså ikke til å sitte igjen med egenkapital hvis vi selger. 

Eneste løsning jeg ser, for å få kjøpt meg noe nytt, er å flytte hjem til mine foreldre for ett år og spare det meste av hele lønnen til egenkapital. De ønsker at jeg gjør det. Men det er ikke bare bare kjenner jeg. Samtidig er det lite utleieboliger som er nært jobben min, og prisen er 20 000,- pluss hvis man ikke skal bo i en liten kjellerleilighet. 

Gå litt i deg selv å se om du er prombemet

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gjort det. 1 år går fort og en gave å se tilbake på når foreldrene dine er borte en dag. Tid sammen. Plutselig er du på beina igjen. Heier på deg

Anonymkode: 3f66a...07f

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Tobias001 skrev (38 minutter siden):

Gå litt i deg selv å se om du er prombemet

Hun er ikke prombemet hvis hun ikke orker mannen lenger. Hun er ferdig.

Anonymkode: 3f66a...07f

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

nei. Hadde jeg ikke gjort. Aldri i verden. 

Anonymkode: bae94...571

Skrevet

Er år går fort. Jeg hadde gjort det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke gjort. Jeg ville heller nullstilt meg. De fleste av oss har jo startet med lite. Jeg ville gjort som jeg gjorde 19 år gammel. Flyttet hjemmefra med alt jeg eide i en koffert (for din del - mellomlagring hos foreldre eller noe). Vurdert hvor jeg kunne tjent godt og samtidig bodd billig. Om man er villig til å pendle litt er det noen veldig rimelige hybler en times tid utenfor Oslo. Og i det hele tatt startet livet på nytt. 

Anonymkode: d39d7...2a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gjort det, og samtidig fått meg en ekstra jobb eller jobbet mer hvis mulig, for å kunne spart mer fortere. 

Anonymkode: 83343...608

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja hadde gjort det, lett avgjørelse når man er ferdig med forhold. 

Anonymkode: 52b0a...ff9

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg tror ikke jeg hadde flyttet til foreldrene mine når jeg var så gammel at jeg hadde et nesten voksent barn selv. Da hadde jeg heller bodd på hybel eller sammen med en annen singel venninne.

Men hvis du gjør det så håper jeg at du tar størsteparten av husarbeidet. Du bør se på dette som hvilke som helst andre mennesker som hadde latt deg bo gratis et år; på en eller annen måte bør man kompensere dem. Når du er rundet førti spiller det ikke så stor rolle at de er foreldrene dine lenger.

Anonymkode: 2d1d9...a50

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan flytte til meg, 10 000 i mnd bor i rekkehus så nok av plass

Anonymkode: 0967e...876

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg syns du skal gjøre det. Et år går fort. Hvordan skal du ellers løse denne floken? Tenk langsiktig… sender en klem. 

Anonymkode: d3e17...403

Enig, ett år med foreldrene vs mange år med en du ikke kan fordra… 

Hva er det som får deg til å stusse på det?

Anonymkode: 5c077...07c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I din situasjon tenker jeg du bør gjøre det, dersom foreldrene dine er enige. Som forelder ville jeg alltid hjelpt egne barn i den situasjonen, uansett hvor voksne de var. Støtter det å innrede rommet du sover på, til at du kan trekke deg tilbake der når du trenger alenetid. Et år går fort.

Anonymkode: 146de...5b1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

De bor i en enebolig, så hadde fått soverom, men måtte nok delt litt på kjellerstuen med min mor :) Takk for svar, dere ❤️ 

Høres da ut som en god løsning! Enkeltseng på soverommet, så blir det også plads til en godstol og et skrivebord hvis du trenger litt egentid. 

Anonymkode: 7d1e0...9a6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja. Det hadde jeg gjort. Uten å tenke meg om.

Anonymkode: 47874...f29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...