Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2006 #1 Skrevet 31. mars 2006 Noen som vet om kvaliteten med Upo-produkter er bra eller dårlig? Setter pris på mest mulig info.
Nella Skrevet 31. mars 2006 #4 Skrevet 31. mars 2006 Upo er et at de produktene jeg aldri kommer til å ta i hus. Mye dårlig. Men unntak av komfyrene som er lagd i Finland kanskje, kjenner ikke de så godt, men liker ikke designet på de. Upo oppvask kunne jeg kanskje kjøpt da de er en enklere versjon av Asko sine (kikke inni de, klin like.... ). ASko, Upo og Elto er under sammen firma, AM hvitevarer. Upo vask og tørk blir lagd på en fabrikk i Italia. Generelt er vask/tørk lagd i Italia ikke så bra. Det er i utgangspunktet billige maskiner og da må det billigere deler til. Mer plast med andre ord. Det er en grunn til at en Miele veier 20-25kg mer enn en Upo. Vet ikke hva annen info du vil ha, men jeg sier kvaliteten er dårlig og at du får så mye bedre til omtrent samme pris.
Gjest Takk Nella Skrevet 31. mars 2006 #5 Skrevet 31. mars 2006 Takk for at du tok deg tid til å svare Nella - jeg vet du har greie på det jeg spør om. Hadde tenkt å kjøpe upo kjøkkenvifte, men ombestemte meg når jeg leste det du skrev. Jeg vil ikke ha noe veldig dårlig, men har ikke penger til å kjøpe ei veldig dyr vifte heller. Mile er for dyrt for meg nå. Hvilket merke og pris synes du jeg burde kjøpe da? Den jeg så på fra Upo koster 3500.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2006 #6 Skrevet 31. mars 2006 Glemte å skrive at vi skal ha utsuget ut - altså ikke kullfilter.
Nella Skrevet 31. mars 2006 #7 Skrevet 31. mars 2006 Viftene hadde jeg glemt De solgte vi endel av og lite reklamasjon på de altså, vask/tørk er liksom verst. Vifte til 3500,- da er det noe stål da. Gorenje har masse fint også og er et merke jeg ikke opplevde noe tull med da jeg jobbet med dette. Gode priser. Men på en ventilator er det viktigste hvor mye den trekker og hvor mye den bråker. Funker stort sett fint de aller, aller fleste. Husk at du må se hvor stor kapasitet du trenger i forhold til kjøkkenet ditt. Skal du ha slange ut og den er lang så taper du litt kapasitet på det, er det en eller flere 90 graders vinkler på røret som går ut så taper du også kapasitet på det igjen sånn at du må regne større kapasitet enn det du egentlig trenger. For den som er oppgitt er målt uten rør. Skal du ikke ha rør ut, men kullfilter, må du også regne ekstra kapasitet. Hvordan ventilatorne er til å skru fra hverandre for å få vasket bør du også ta hensyns til. Det kan du prøve i butikken om modellen henger oppe. Og om de delene tåler oppvaskmaskin for det er også veldig greit (om du har det, eller kommer til å få det) Det vil jeg si er det viktigste. Så ok, upo går på oppvaskmaskinlista mi. Det kan jeg kjøpe http://www.kjokkenhetter.com/sw117.asp her er mye råd om ventilatorer. Thermex har også mye fint, litt dyrere. Siemens/bosch har litt, electrolux og husquarna. Finn litt brosjyrer og kikk litt rundt. Ikke bare gå for design. Det meste er ok på ventliatorer så lenge det har kapasiteten du trenger og ikke bråker så ille. Electrolux og husquarna (samme firma) har noen silence vifter som er ganske stille. Greit om man sitter på kjøkkenet og spiser.
Gjest Takk igjen Nella Skrevet 31. mars 2006 #8 Skrevet 31. mars 2006 Upo box er den jeg hadde sett meg ut. Jeg har ikke sett den i rl ennå så jeg vet ikke hvordan den er å rengjøre. Jeg leste nå i Budstikka at db helst bør være rundt 40, og den jeg har sett på er på 56 db - kjempeforskjell. Skal kikke på den linken du skrev.
Gjest -eline- Skrevet 31. mars 2006 #9 Skrevet 31. mars 2006 Sier meg enig med Nella, samme erfaringen jeg sitter igjen med etter å ha jobbet som hvitevareselger: Upo komfyr og oppvask er kjempegode produkter, Upo vask&tørk er bare ræl! Vi fikk ikke mye reklamasjon på de ventilatorene, ja de bråker mer enn de aller stilleste, men skal du ha noe som ser likt ut som Upo Box og som ikke bråker veldig så må du regne med å betale *mye* mer. ...jeg hadde en billig stålvifte fra et eller anna rælfirma (husker ikke hva de heter), den trakk bra men bråkte litt. For mitt vedkommende så plagde det meg ikke vesentlig, for det viktigste var at den trakk bra og så bra ut, og at den ikke kosta så mye... Rengjøring innvendig i endel av disse viftene er et styr uten like stort sett.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2006 #10 Skrevet 31. mars 2006 Den linken gikk til hjemmesiden til Thermex - der har de jo ikke en gang teknisk produktinfo. Var god info om kjøkkenvifter, men dårlig om deres egne produkter.
Nella Skrevet 31. mars 2006 #11 Skrevet 31. mars 2006 Den linken gikk til hjemmesiden til Thermex - der har de jo ikke en gang teknisk produktinfo. Var god info om kjøkkenvifter, men dårlig om deres egne produkter. ← Den sia var linka til fra hjemmesia deres. For der står info om kjøkkenvifter... http://www.thermex.dk/sw600.asp her er alle tekniske spesifikasjoner om du går inn på viftene.
Gjest Takk eline Skrevet 31. mars 2006 #12 Skrevet 31. mars 2006 Da er jeg kanskje tilbake på Upo-sporet, siden både du og Nella ikke har noen voldsom advarsel mot dem når det gjelder vifter. Vet jeg må betale mye mer for stillegående eline, men jeg vil rett og slett ikke bruke 10.000 på ei kjøkkenvifte.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2006 #13 Skrevet 31. mars 2006 Den sia var linka til fra hjemmesia deres. For der står info om kjøkkenvifter... http://www.thermex.dk/sw600.asp her er alle tekniske spesifikasjoner om du går inn på viftene. ← Gikk inn på hovedsiden dems jeg, var der jeg ikke fant det jeg skrev. Hilsen analfabet på bærtur.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2006 #14 Skrevet 31. mars 2006 Gikk inn via den nye linken og fant like lite. *Tilt* Nå er det fræddan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå