Gå til innhold

Hva er dine erogene soner?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Erogene soner er jo interessant.

Jeg har en erogen sone som er navlen. Den er så følsom at jeg kunne sikkert fått orgasme ved nok stimuli.

Rart med det, at det området er så følsomt. For min samboer er det et absolutt no go. Men stimulerer min og synes det er helt fint.

Anonymkode: 515b6...0c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Øreflippene, om de blir slikket. Lyden av tunga og ivrig pust i tillegg...

Anonymkode: 19d08...d27

• Liker 1
Skrevet

Har ikke erogene soner. 

Skrevet

Nakke og hals om vi ser bort i fra de åpenbare stedene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen.

Anonymkode: f2ab5...7bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Erogene soner er jo interessant.

Jeg har en erogen sone som er navlen. Den er så følsom at jeg kunne sikkert fått orgasme ved nok stimuli.

Rart med det, at det området er så følsomt. For min samboer er det et absolutt no go. Men stimulerer min og synes det er helt fint.

Anonymkode: 515b6...0c7

Erogene Soner(ES) er interessant ja👏 men det er et enormt stort tema, og svært lite diskutert her på KG..
Men først.. Litt fakta som passer alle, kvinner og menn:
De mest kjente ES, trenger ikke å være ES for den andre.. så forskjellen er individuelt, hvordan enkelte opplever stimuleringen som behagelig og ubehagelig. Så ES = Behagelig, som gir følelse av velbehag som gir opphisselse🫡
Men hvor på kroppen er ES? Hele kroppen faktisk, det er ubegrenset mange steder, alt etter hva man føler for. 

Så hvem som stimulerer og hvordan stimulien blir utført og mottatt, påvirker også ES i stor grad behagelig/ubehagelig.
Helt alene har man bedre kontroll, da stimulerer man kun de stedene som gir mest opphisselse.
Men hos enkelte kan likevel føles best med å bli stimulert av en partner. Derfor er ES veldig individuelt🫡

Kan sin egen sexlyst påvirke ES?
Jo.. mener jeg bestemt. Det skal sannelig lite berøring til for at jeg blir opphisset. 

Kan en dusj før sex påvirke ES?
Jo.. mener jeg. Da åpnes porene i huden opp og tilfører ny luft for bedre følelse.

Kan det mentale påvirke ES?
Jo.. det mener jeg bestemt. En dusj gjør meg beroligget, for hygienen sitter i hodet mitt.

Er seksuelle fantasier en usynlig ES?
Jo.. mener jeg. Da stimulerer jeg hjernen, til høyere opphisselse.

Er nytelses lyder fra partneren en usynlig ES?
Jo.. mener jeg. Jeg kan bli umenneskelig kåt av å høre på.. det tror jeg kommer av at jeg har omsorg for partneren nytelse.

For min del er lyder, og tunga mi de mest ES på meg.. Jeg blir opphisset av nytelseslyder, og tunga pga struktur og smak🥰

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

M45:

Nakken, hals, ører, munn, rumpe, innsiden av lår, undersiden av armer, hjernen, og området rundt + selve penis selvsagt.

Anonymkode: a4eca...cec

Skrevet

K54

Mine erogene soner:

•hoftene

•nakken

• innsiden av lårene

•brystene

•hjernen- fantasier og når jeg hører mannens godlyder

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

M45:

Nakken, hals, ører, munn, rumpe, innsiden av lår, undersiden av armer, hjernen, og området rundt + selve penis selvsagt.

Glemte brystet, elsker når dama klyper i brystvortene, eller putter dem i munn.

• 4 uker senere...
Skrevet
Bamseklemmer skrev (På 9.11.2025 den 6.13):

Erogene Soner(ES) er interessant ja👏 men det er et enormt stort tema, og svært lite diskutert her på KG..
Men først.. Litt fakta som passer alle, kvinner og menn:
De mest kjente ES, trenger ikke å være ES for den andre.. så forskjellen er individuelt, hvordan enkelte opplever stimuleringen som behagelig og ubehagelig. Så ES = Behagelig, som gir følelse av velbehag som gir opphisselse🫡
Men hvor på kroppen er ES? Hele kroppen faktisk, det er ubegrenset mange steder, alt etter hva man føler for. 

Så hvem som stimulerer og hvordan stimulien blir utført og mottatt, påvirker også ES i stor grad behagelig/ubehagelig.
Helt alene har man bedre kontroll, da stimulerer man kun de stedene som gir mest opphisselse.
Men hos enkelte kan likevel føles best med å bli stimulert av en partner. Derfor er ES veldig individuelt🫡

Kan sin egen sexlyst påvirke ES?
Jo.. mener jeg bestemt. Det skal sannelig lite berøring til for at jeg blir opphisset. 

Kan en dusj før sex påvirke ES?
Jo.. mener jeg. Da åpnes porene i huden opp og tilfører ny luft for bedre følelse.

Kan det mentale påvirke ES?
Jo.. det mener jeg bestemt. En dusj gjør meg beroligget, for hygienen sitter i hodet mitt.

Er seksuelle fantasier en usynlig ES?
Jo.. mener jeg. Da stimulerer jeg hjernen, til høyere opphisselse.

Er nytelses lyder fra partneren en usynlig ES?
Jo.. mener jeg. Jeg kan bli umenneskelig kåt av å høre på.. det tror jeg kommer av at jeg har omsorg for partneren nytelse.

For min del er lyder, og tunga mi de mest ES på meg.. Jeg blir opphisset av nytelseslyder, og tunga pga struktur og smak🥰

Støtter det du skriver her. Jeg "jobber" ut ifra at den viktigste ES hos min partner er hjernen.

Andre ES'er varierer både fra partner til partner og litt fra gang til gang, bare å høre (se) på kroppsspråket så finner en fort ut hvor dagens soner befinner seg.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor nevner ingen fitta her? 

Anonymkode: 260eb...062

• Hjerte 3
Skrevet
KosINaturUtenForpl skrev (3 timer siden):

Støtter det du skriver her. Jeg "jobber" ut ifra at den viktigste ES hos min partner er hjernen.

Andre ES'er varierer både fra partner til partner og litt fra gang til gang, bare å høre (se) på kroppsspråket så finner en fort ut hvor dagens soner befinner seg.

At hjernen er en av de største ES'er er ikke så rart.. For hennes hjerne blir påvirket seksuellt, av deg som person. I det legger jeg vekt på kjemi, kjærlighet, hva du sier i både samlivet og sexlivet. 
Jeg pleier å skrive til de som sliter i sexlivet: Fiks samlivet! Fordi behageligheter i samlivet, øker sexlysten❣️

En annen udiskutert ES, er lukter vi sniffer inn. Feromoner er svært reaksjonsknyttet til ereksjon.. Hundene har mye bedre luktesans enn oss.. Tispene sender ut lukt når de er klare, som gjør at hainnhoinn går amokk på mils avstand.
Lukten av velbehag og hygiene gjør oss avslappet.. Men lukten av svette, kan likevel gjøre oss spinnville av kåthet.
Selv om hun lukter ille, er det lukten av henne du tenner av. På en annen kvinne, trenger du ikke føle på kåthet.. Duften av feromonene hennes passer ikke inn i hjernen din. Svettelukt kan derfor gjør oss kåte.. derfor tror jeg også noen blir avhengig av hverandre.. Feromoner blir da som en kraftig magnet❣️😅

Jo det stemmer det du skriver.. ES merkes når de treffes, ofte med lyder.. de vil ha mere🥰

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Fitta er et "stort" område, så her må du være litt fingernem, eller høre på hva kvinnen liker. 
Klitten er vel den største av alle erogene sonene, Men det trenger ikke å være nok.. Er du smart så stimulerer du flere ES'er samtidig. Det er fordi totalsummen av alle ES'e, får hjernen til å tømme orgasme-begeret fortere. (hvis orgasme og tid er tema)😅

Klitten har også en streng under, slik som mannen penis.. Alle nervetrådene går gjennom den.
Klitten er som en Joystick, strengen får stimuli av skyv og strekk av strengen. Altså.. ikke fysisk stimuli av strengen, for det kan føles for sensitivt.. Men pga at berøring av klitthodet, får strengen i bevegelse. Du trenger ikke å berøre klitten heller.. det er nok å bevege huden, slik at strengen beveger seg.. Da er det bare snakk om tid🫠  

Men fitta i sin helhet.. Hun dufter.. Hun kan dufte så godt, at enkelte menn blir spinnvill av kåthet🥰

AnonymBruker
Skrevet

Kuken

Anonymkode: f6b7d...b16

Skrevet
Bamseklemmer skrev (1 time siden):

At hjernen er en av de største ES'er er ikke så rart.. For hennes hjerne blir påvirket seksuellt, av deg som person. I det legger jeg vekt på kjemi, kjærlighet, hva du sier i både samlivet og sexlivet. 
Jeg pleier å skrive til de som sliter i sexlivet: Fiks samlivet! Fordi behageligheter i samlivet, øker sexlysten❣️

En annen udiskutert ES, er lukter vi sniffer inn. Feromoner er svært reaksjonsknyttet til ereksjon.. Hundene har mye bedre luktesans enn oss.. Tispene sender ut lukt når de er klare, som gjør at hainnhoinn går amokk på mils avstand.
Lukten av velbehag og hygiene gjør oss avslappet.. Men lukten av svette, kan likevel gjøre oss spinnville av kåthet.
Selv om hun lukter ille, er det lukten av henne du tenner av. På en annen kvinne, trenger du ikke føle på kåthet.. Duften av feromonene hennes passer ikke inn i hjernen din. Svettelukt kan derfor gjør oss kåte.. derfor tror jeg også noen blir avhengig av hverandre.. Feromoner blir da som en kraftig magnet❣️😅

Jo det stemmer det du skriver.. ES merkes når de treffes, ofte med lyder.. de vil ha mere🥰

Lukt og hvordan vi ubevisst vi blir styrt mye mer enn de fleste er klar over er også et meget interessant tema synes jeg. For eksempel kan kvinner lukte hvordan mannens gener og immunforsvar er for å gi avkommet sitt best mulig sjanse til å klare seg bra. Menn på sin side kan lukte om kvinnen har eggløsning eller ikke.

Menn skiller ut feromoner hovedsakelig i svette og sæd, kvinner skiller ut sine feromoner i urin og vaginale sekret.

Her er par linker til forskning på lukt, feromoner og hvordan det påvirker tiltrekning og opphisselse hos oss mennesker, både bevisst og ubevisst.

Pressemelding fra Berkeley universitetet i USA:

https://newsarchive.berkeley.edu/news/media/releases/2007/02/06_sweat.shtml

Kinesisk studie som har inkludert homofile i forskningen, jeg må dessverre nevne det spesifikt siden ca 95% av all forskning inkluderer bare heterofile og heterofile par:

https://www.forskning.no/hjernen-seksualitet/sex-dufter-gjor-oss-mer-tiltrekkende/538269

Blogg fra universitetet i Oslo: (UiO)

https://www.titan.uio.no/blogg/mnkom-studentene/2024/fra-kjemi-til-kjerlighetssorg-hvordan-p-piller-sab.html

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hoftekammen

Smertesenteret, jeg liker det når det gjør litt vondt. For eksempel når han biter meg. 

Synet. Jeg elsker å se at han vil ha meg.

Skuldrene og halsen. 

Anonymkode: 0edad...7e9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa en dokumentar for noen år siden. Dette var om en mann som såvidt jeg husker var lam fra livet og ned og hans kone. De hadde sex på sin måte og hun tilfredsstilte han til orgasme ofte. Måten hun gjorde det på var å kjæle med ene tommelen hans, det var hans erogene sone. Han hadde trent på dette lenge og klart å få tilbake sexlyst ved å omstille seg mentalt med tanke på ES.

De hadde ett fullverdig sexliv i følge de selv. Selv om deres sex var annerledes enn de fleste andre, så var de strålende fornøyde. 

Anonymkode: bd66e...7aa

Skrevet

Er nok underlivet og leppene mine som gir meg mest😊

• Liker 1
Skrevet (endret)
KosINaturUtenForpl skrev (18 timer siden):

Lukt og hvordan vi ubevisst vi blir styrt mye mer enn de fleste er klar over er også et meget interessant tema synes jeg. For eksempel kan kvinner lukte hvordan mannens gener og immunforsvar er for å gi avkommet sitt best mulig sjanse til å klare seg bra. Menn på sin side kan lukte om kvinnen har eggløsning eller ikke.

Menn skiller ut feromoner hovedsakelig i svette og sæd, kvinner skiller ut sine feromoner i urin og vaginale sekret.

Her er par linker til forskning på lukt, feromoner og hvordan det påvirker tiltrekning og opphisselse hos oss mennesker, både bevisst og ubevisst.

Pressemelding fra Berkeley universitetet i USA:

https://newsarchive.berkeley.edu/news/media/releases/2007/02/06_sweat.shtml

Kinesisk studie som har inkludert homofile i forskningen, jeg må dessverre nevne det spesifikt siden ca 95% av all forskning inkluderer bare heterofile og heterofile par:

https://www.forskning.no/hjernen-seksualitet/sex-dufter-gjor-oss-mer-tiltrekkende/538269

Blogg fra universitetet i Oslo: (UiO)

https://www.titan.uio.no/blogg/mnkom-studentene/2024/fra-kjemi-til-kjerlighetssorg-hvordan-p-piller-sab.html

Pokal gitt for din seksuelle forståelse og kunnskap👏🫠
Mye bra lesing her for viderekomne..

Endret av Bamseklemmer
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2025 den 6.44):

Fordi jeg forsto HI sånn at det handlet om andre steder enn de åpenbare, som kjønnsorgan.

Anonymkode: f2ab5...7bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...