Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å få det dagen før eller samme dag som lønning? Syns det er sent og ikke mulig å melde videre om noe er feil før utbetaling. Har skjedd feil før som de ikke har kunne rette opp i fordi det var for sent. Og da var det snakk om betydelig sum, ikke små kroner.

Anonymkode: 2bc91...14c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får dagen før. For seint å rette opp. Det må da skje på neste lønning. Feilene jeg har fått har vært i min favør, og da har jeg drøyd litt med å si fra, for å være ærlig... 

Anonymkode: cb422...4d1

Skrevet

Når lønn kjøres, så dagen før lønn er på konto

Anonymkode: 7a680...0e4

Skrevet

samme dag, ennå tilgode å oppleve feil etter over 40 år som yrkesaktiv. 

Anonymkode: 98191...829

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det vanlig å få det dagen før eller samme dag som lønning? Syns det er sent og ikke mulig å melde videre om noe er feil før utbetaling. Har skjedd feil før som de ikke har kunne rette opp i fordi det var for sent. Og da var det snakk om betydelig sum, ikke små kroner.

Får den 2 dager før lønning. Du hadde ikke fått endret det på den utbetalingen uansett,det hadde såfall blitt på neste.

Anonymkode: bf9cc...55b

Skrevet

En dag eller to før lønn. 

Anonymkode: 8ef9a...7d7

Skrevet

Dagen før. Men lønnsslippen kommer når den er lagt til utbetaling i banken. Så eventuelle feil du finner er for sent å gjøre noe med den lønningen uansett så det blir rettet opp etterpå. 

Anonymkode: fc073...a68

Skrevet

En dag før som regel. Er for seint å klage uansett, da lønnskjøringen allerede er gjort. Korrigeringen skjer på neste lønning om det ikke er snakk om grove avvik.

Anonymkode: 46b35...7b7

• Liker 1
Skrevet

Et par dager før. Men får uansett ikke rettet opp lønna etter lønnssystemet er kjørt, så hadde ikke hjulpet om den kom et par dager tidligere, er noe feil rettes det på neste kjøring. Skulle det være store feil så man ikke får nok penger, kan vi jo be om forskudd på neste lønn, men det har jeg aldri opplevd. Eneste feil som har skjedd en sjelden gang er at leder ikke har godkjent enkelte timer overtid/reise i tide, slik at de kommer på lønningen etterpå. Det henger jeg meg ikke opp i.

Anonymkode: 21a4c...2a1

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

samme dag, ennå tilgode å oppleve feil etter over 40 år som yrkesaktiv. 

Anonymkode: 98191...829

Wow, jeg har opplevd feil i alle arbeidsforholdene mine. Ikke mange, men det har skjedd overalt.

Har forresten aldri fått lønnsslipp tidligere enn dagen før lønnsutbetaling.

Anonymkode: 6b5ae...15a

Skrevet

2-4 dager før er normen her jeg jobber.
Og ja da er det for sent.
Vi får dem når lønningen er kjørt gjennom systemet.

Korrigeringer kommer på neste lønn,
Eller det vil si etter 2-3 lønninger så 2-3 purringer skriftlig.

Men bare funnet feil en gang hele mitt arbeidsliv.

Vi får "timene" elektronisk en til 2 dager etter skifte, så da kan man gå over og se om noe mangler.
Så der oppdager man som regel feil, og dem rettes opp i god tid til lønn.

Anonymkode: 3f7c4...4cc

Skrevet

Kan åpne den i SAP 1-2 dager før lønn. 

Anonymkode: 68616...980

Skrevet

Dagen før eller samme dag fikk jeg

Skrevet

Får den en uke før. Men har aldri oppdaget feil, så usikker på om det hadde vært tid til å rette opp.

Anonymkode: 33684...08e

Skrevet

Før var det dagen før. Nå har vi endret system og jeg får det ikke før på selve dagen.

Får samme beløp hver eneste måned, så er liksom ikke så spennende, og det er aldri feil.

Anonymkode: aa703...2cb

• Liker 1
Skrevet

Samme dag. Lønn er jo sendt over til regnskapsfører en uke før, får jo ikke gjort noe med den utbetalingen da. 

Anonymkode: 4663c...982

Skrevet

Fikk den i går kveld, utbetaling på onsdag den 12 

Anonymkode: 7f098...610

Skrevet

Jeg får ett par dager før lønning. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Betyr ingen ting, om du får det noen dager før eller noen dager etter. Feil kan rettes måneder etter at de er begått. Da må det meldes inn og lønnsavdelingen justerer det raskt om det er feil den ene eller andre veien. Vi som individer plikter å melde fra om det er feil uansett om det går i vår favør eller ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Dagen før. Eventuelle feil blir rettet opp på en ekstra lønnkjøring ca 1 uke etterpå. Men da jeg oppdaget en ganske stor feil fikset de det raskt og jeg fikk utbetalt 2 dager etter at jeg gav beskjed

Anonymkode: 3669b...46b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...