Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne kjole som ikke er kjæring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som passer til forskjellige uformele juleselskap. 

Anonymkode: 6b62b...2fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå i en litt ordentlig butikk og be dem som jobber der om hjelp til å finne noe som passer deg, dine farger og din figur 👍🏻

Anonymkode: a4a45...dbb

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Til uformelle juleselskap ville jeg heller valgt bluse og pen bukse.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

"Kjerring" er ikke bare et plagg, det er en totalpakke. Mye av moten som har vært de siste årene har slingret hårfint på grensen til kjerring, men reddes inn av at den har blitt brukt av unge pene jenter med perfekt hår, sminke og ekstra styling.

Se på et valgfritt sosialt medie, Pinterest, Instagram, hva som helst, ta utgangspunkt i dine farger, trekk og fasong, og se hva du liker. Føler du deg vel skinner det ofte gjennom.

Jeg liker ikke så godt kjoler (eller skjørt), så jeg hadde også valgt ei vid bukse med en pen topp eller skjorte til uformelle selskap. Jeg liker også veldig godt monokromatiske antrekk. Feks mørkeblå bukse og blondeskjorte eller tynn genser. Er du litt mer modig kan du også gå monokromatiske i grønt eller burgunder! Mye fint i burgunder, aubergine og vinrødt i butikkene nå, hva med ei burgunder bukse og en relativt enkel overdel i blått? Buksen kan også byttes ut med et skjørt. Har du fasongen til det feks et ned til anklene. 

Style håret, smink deg hvis du liker det, og glam opp antrekket med smykker eller ei pyntet veske. Det enkle er ofte det beste, og tilbehøret hjelper til med å ta antrekket fra hverdag til mer pyntede lag :)

Anonymkode: 8cfdc...8e2

AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (39 minutter siden):

Til uformelle juleselskap ville jeg heller valgt bluse og pen bukse.

Det er kjerring. Komfort fremfor estetikk 

Anonymkode: d6b8a...ff6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke noe fra før du kan bruke? 

Anonymkode: efdaa...d55

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slutt med dette "kjerring"-tullet og bli voksne damer som respekterer hva andre damer går med.

Anonymkode: 158f0...20a

• Liker 9
  • Hjerte 5
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva liker du da? Korte? Lange? Farger? Er du slank eller ikke? Høyde? 

Hjelper jo lite om en finner kjoler til en person på 150 cm og 70 kg, om du er 170 cm og veier 50 kg.

Anonymkode: bfd7a...6be

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Eller det ultimate i uformelle selskap, komfort OG estetikk ;) 

Siden mote og stil nå en gang er så utrolig personlig og forskjellige, så kan man sjelden gjøre alle til lags uansett. Så da går jeg i noe jeg synes er fint, som jeg trives i, og som er behagelig 👌Som 40+ (og jeg er ikke den du siterte, men helt enig!) er det nydelig å kunne kose meg hele kvelden i behagelige klær 🤭

Elsker mine vide dressbukser 🤩

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva slags farger, snitt og stil liker du da? Hvilken kjole som passer til et juleselskap kommer an på hvem du spør, og hva som er kjerring kommer også an på hvem du spør. Det finnes ingen antrekk som ikke er kjerring, da kjerring-begrepet brukes som en nedlatende greie for å nedsnakke godt voksne damer, eller unge damer som ikke følger trendene.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenker da en svart kjole som passer deg og din kropp. Som er både fin og behagelig. 
https://villoid.no/collections/festkjoler-1?filter.extra.COLOR=Svart

Anonymkode: d0713...3b9

Svart er klassisk, men akk så kjedelig. Hvorfor skal man absolutt tone ned hele personligheten så snart man blir voksen? 

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Så estetikk er å kle seg ukomfortabelt? Finnes det ingen mellomting eller jatakk-begge deler? Jeg synes f.eks. det er mye mer komfortabelt å ha på kjole enn bluse og penbukse.

Anonymkode: 8982e...db5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan vi ikke please droppe de kjerring-trådene nå!? For det første er det unødvendig nedlatende mot voksne damer, som vi alle er eller skal bli. For det andre er det ikke noen definisjon av hva som er «kjerring», alle legger ulikt i det og tipsene man får blir helt vilkårlige.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Så kjole er lik estetikk og bukse er lik komfort? I mine øyne kan pen bukse og bluse være finere enn mange kjoler. Og mange kjoler kan vel være mer komfortable enn mange bukser. Men er du redd det skal bli for komfortabelt, er det jo bare å velge noen vonde sko...

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor snakke nedlatende om andre damer? 
Hvorfor ikke bare gå i et antrekk du liker? 

Anonymkode: e5548...bb3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kan vi ikke please droppe de kjerring-trådene nå!? For det første er det unødvendig nedlatende mot voksne damer, som vi alle er eller skal bli. For det andre er det ikke noen definisjon av hva som er «kjerring», alle legger ulikt i det og tipsene man får blir helt vilkårlige.

Så sant! Helt enig! :) 
Jeg skjønner ikke denne greia med å være så nedlatende mot voksne damer. Skulle tro det var kriminelt å bli eldre. Håper stadig flere driter i dette kjerring-fjaset og kler seg akkurat sånn som de føler for. Og at både yngre og eldre kvinner slutter å legge seg så opp i hvordan folk kler seg, og slutter å oppføre seg som smålige mobbere i skolegården. Det er da rom for mange ulike klesstiler, på kryss og tvers av alder.

Anonymkode: 8982e...db5

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva liker du da? Korte? Lange? Farger? Er du slank eller ikke? Høyde? 

Hjelper jo lite om en finner kjoler til en person på 150 cm og 70 kg, om du er 170 cm og veier 50 kg.

Anonymkode: bfd7a...6be

Jeg er 168 og veier 56 kg. Passer varme farger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg er 168 og veier 56 kg. Passer varme farger. 

(I forhold til meg) høy og slank, da kan du bruke det meste.

Blått midi-skjørt som går litt ut nederst, blå topp etter preferanse i samme nyanse. Tilpasses hvor uformelt juleselskapet er. Evt en skjortekjole.

https://www.arket.com/en-no/product/belted-shirt-dress-dark-blue-1256654001/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=FF~nca_CN~pmax_AN~arket_PR~mix_MK~no_PL~google-ads_TT~mixed_CU~sek_PH~conversion&utm_id=18034956905&gad_source=1&gad_campaignid=17427335759&gbraid=0AAAAADGqdxAki1BT36zdoj81fn7rnIXMh&gclid=CjwKCAiAlMHIBhAcEiwAZhZBUqqrNCoeVoMVJD3uKcZ92qE45SY4B7Y01hlZZ78hydHDIPva_Rg1-xoCeK0QAvD_BwE

Eller burgunder skjortekjole

https://www.getinspired.no/klaer/kjoler/skjortekjoler/selected-femme-runa-short-corduroy-dress-sf-16099808-fig?gad_source=1&gad_campaignid=17348063984&gbraid=0AAAAAD1Qv3g392RXURSVyUtsR3h2EkVkl&gclid=CjwKCAiAlMHIBhAcEiwAZhZBUr2kvdpcET30E736vIwI6npLJb4k4roK5LFqPHqhpby27icPTIldjxoCWWAQAvD_BwE

Eller monokromatisk burgunder, som her, kunne jeg brukt til et mer uformelt i sofaen-selskap til ei venninne

https://www.zalando.no/tiger-of-sweden-sian-a-line-skjoert-pure-decadence-ti521b03d-g11.html

Hadde jeg hatt kropp og anledning til det skulle jeg gjerne gått med et sånt, med en enkel topp til (eller tynn strikkegenser)

https://www.zalando.no/allsaints-jen-skirt-a-line-skjoert-oxblood-red-a0q21b05z-o11.html

Er det så uformelt at du ikke trenger sko? Til feks et julebord på et helsehus, holdt på helsehuset, kunne jeg brukt alt over, bare tilpasset etter settingen med sko, veske, sminke og smykker. Hvis jeg skulle på julebord med helse-jobben min, men ut på et festlokale, hadde blondene og paljettene blitt tatt frem!

Stil er individuelt.

Skrevet

Er denne kjerring?

727c677abeab2281ec4415a77c36be94.jpg.3729bfa6227dcf646562067cb8d7c54e.jpg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er denne kjerring?

727c677abeab2281ec4415a77c36be94.jpg.3729bfa6227dcf646562067cb8d7c54e.jpg

Iallfall kjedelig

Anonymkode: 26da0...e03

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Iallfall kjedelig

Anonymkode: 26da0...e03

Jeg likte den og det er vel det som teller?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...