AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:09 #1 Skrevet lørdag kl. 13:09 Har en nærbutikk som jeg er innom et par ganger i uken. Bruker å handle småting der. Sist jeg var der la jeg merke til at en av de faste ansatte plutselig dukket opp flere steder langs hyllene der jeg gikk. Jeg lurer på om han er butikksjef, men er ikke helt sikker. Hvis jeg rundet en hyllerad og gikk for å se etter noe, var han plutselig på plass for å ordne noe der. Slik fortsatte det flere ganger. Derfor synes jeg det var merkelig og jeg begynte å lure på om han trodde jeg skulle stjele. Jeg er 40 +, oppfører meg normalt pg går vanlig kledd. Føler ikke det er noe spesiell grunn til at de ansatte skal mistenke meg for tyveri. Nå har jeg mistet lysten til å handle der. Hvordan hadde du reagert om du følte deg mistenkeliggjort på matbutikken din? Anonymkode: 976ea...1b4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:16 #2 Skrevet lørdag kl. 13:16 Ville sagt hei og smilt til vedkommende, slik at personen ser seg sett. Fortsatt handleturen min som normalt Anonymkode: 74088...cea 10
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:28 #3 Skrevet lørdag kl. 13:28 Det kan tenkes at du ligner på en de har mistanke til. Bare å fortsette å oppføre seg normalt, ingenting å bry seg om. Anonymkode: d73f5...47c
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:29 #4 Skrevet lørdag kl. 13:29 Kan legge til at de som er 40+ og er normalt kledd, stjeler de også. Anonymkode: d73f5...47c 11 1 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:33 #5 Skrevet lørdag kl. 13:33 Hadde en sånn butikksjef på matbutikken her, fulgte alltid etter folk, åpenlyst. Jeg sa i fra høyt etter x antall ganger, går ikke an å oppføre seg sånn. Anonymkode: dfff9...ec1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:38 #6 Skrevet lørdag kl. 13:38 De gjør bare jobben sin. Jeg hadde en episode for ca 3 uker siden. Jeg hadde først vært på apoteket og kjøpt to forskjellige halstabeletter så gjekk jeg innom på lokal butikken og fikk opp en kontroll i kassen, jeg sto der med sekken åpen og mannen som kontrollerte spurte meg om jeg hadde kvitering på halstabeletter som jeg hadde kjøpt på apoteket (og jeg tar aldri med meg kvitering sånt styrer ikke jeg så veldig med), jeg sa at de typene av halstabeletter har de ikke engang i vareutvalget på butikken, jeg kunne vise han kontoutskriften om han var veldig interessert i å beskylde meg for å stjele varer som de ikke engang hadde i utvalget sitt. Da ble han litt satt ut og sa at det selvfølgelig var greit. Jada litt irriterende der og da, men jeg tar ikke sånt personlig. Det handler ikke om meg. Med selvbetjening er folk (helt vanlige velkledde mennesker i 40 årene også) blitt reine kleptomaner og selvfølgelig følger butikkansatte med både i kassen og i butikken forøvrig. Det er helt greit og ikke noe å boikotte for iallefall. Anonymkode: 6f1e3...fa2 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:27 #7 Skrevet lørdag kl. 14:27 Synes bare det er merkelig å så tydelig følge etter kunder som oppfører seg normalt. Jeg er jo fast kunde. Får ikke lyst til å handle der igjen. Men neste gang, om det skjer, skal jeg smile og si hei. Anonymkode: 976ea...1b4 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:02 #9 Skrevet lørdag kl. 16:02 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De gjør bare jobben sin. Jeg hadde en episode for ca 3 uker siden. Jeg hadde først vært på apoteket og kjøpt to forskjellige halstabeletter så gjekk jeg innom på lokal butikken og fikk opp en kontroll i kassen, jeg sto der med sekken åpen og mannen som kontrollerte spurte meg om jeg hadde kvitering på halstabeletter som jeg hadde kjøpt på apoteket (og jeg tar aldri med meg kvitering sånt styrer ikke jeg så veldig med), jeg sa at de typene av halstabeletter har de ikke engang i vareutvalget på butikken, jeg kunne vise han kontoutskriften om han var veldig interessert i å beskylde meg for å stjele varer som de ikke engang hadde i utvalget sitt. Da ble han litt satt ut og sa at det selvfølgelig var greit. Jada litt irriterende der og da, men jeg tar ikke sånt personlig. Det handler ikke om meg. Med selvbetjening er folk (helt vanlige velkledde mennesker i 40 årene også) blitt reine kleptomaner og selvfølgelig følger butikkansatte med både i kassen og i butikken forøvrig. Det er helt greit og ikke noe å boikotte for iallefall. Anonymkode: 6f1e3...fa2 Det er en balanse mellom å være årvåken på tyver og å gjøre vanlige kunder ukomfortable når man er der for å betjene dem. Jeg fikk en vekter etter meg da en kvinnelig ansatt stirret på meg i en skobutikk. Jeg hadde ingen pose eller veske. Hva trodde hun jeg hadde tatt egentlig? Gikk ikke inn i den butikken igjen. Anonymkode: 56dff...f47
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:03 #10 Skrevet lørdag kl. 16:03 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes bare det er merkelig å så tydelig følge etter kunder som oppfører seg normalt. Jeg er jo fast kunde. Får ikke lyst til å handle der igjen. Men neste gang, om det skjer, skal jeg smile og si hei. Anonymkode: 976ea...1b4 Faste kunder stjeler også. Anonymkode: 335fe...e63 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:12 #11 Skrevet lørdag kl. 16:12 Mest sannsynlig feiltolket du situasjonen. Anonymkode: b0fb1...c0b 6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:21 #12 Skrevet lørdag kl. 17:21 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er en balanse mellom å være årvåken på tyver og å gjøre vanlige kunder ukomfortable når man er der for å betjene dem. Jeg fikk en vekter etter meg da en kvinnelig ansatt stirret på meg i en skobutikk. Jeg hadde ingen pose eller veske. Hva trodde hun jeg hadde tatt egentlig? Gikk ikke inn i den butikken igjen. Anonymkode: 56dff...f47 Her synes jeg rett og slett du og andre som blir ukomfortabel er lett krenket Én butikksjef sier at det blir stjålet bæreposer for 30.000 kroner. Totalt forsyner kunder i Norge seg med dagligvarer for milliardbeløp hvert år, anslår en ekspert. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/flere-butikker-stenger-selvbetjeningen/16607996/ Tror du alle disse som stjeler er uflid i klærne og har en postit lapp i pannen som det står "tyv" på? Selvfølgelig bør ansatte i butikker følge med på alle kunder. Dette ligner litt på den tråden om noen som mente det var ugreit at kontrollører hadde på seg sivile klær da de hadde bussbillet kontroller. Har en ikke noe å skjule så gjør det heller ingenting at butikkansatte følger med eller at kontrollører går i sivile klær.. Anonymkode: 6f1e3...fa2 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 23:09 #13 Skrevet lørdag kl. 23:09 Jeg ville prøvd å ikke ta det personlig, for det er jo ikke personlig. Anonymkode: caeef...2dd 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 00:21 #14 Skrevet søndag kl. 00:21 Jeg jobbet i en matbutikk da jeg var yngre. Vi hadde tilfeldig besøk av politi som skisserte forskjellen på straffeprovokasjon og annen kriminalitet, pussig egentlig, husker ikke hvorfor. Men folk flest stjeler ikke. Anonymkode: 9817f...b0d
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:10 #15 Skrevet søndag kl. 09:10 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Her synes jeg rett og slett du og andre som blir ukomfortabel er lett krenket Én butikksjef sier at det blir stjålet bæreposer for 30.000 kroner. Totalt forsyner kunder i Norge seg med dagligvarer for milliardbeløp hvert år, anslår en ekspert. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/flere-butikker-stenger-selvbetjeningen/16607996/ Tror du alle disse som stjeler er uflid i klærne og har en postit lapp i pannen som det står "tyv" på? Selvfølgelig bør ansatte i butikker følge med på alle kunder. Dette ligner litt på den tråden om noen som mente det var ugreit at kontrollører hadde på seg sivile klær da de hadde bussbillet kontroller. Har en ikke noe å skjule så gjør det heller ingenting at butikkansatte følger med eller at kontrollører går i sivile klær.. Anonymkode: 6f1e3...fa2 Det kan du gjerne synes, men det får meg ikke til å gå i butikken igjen. Jeg er ikke ansvarlig for andre folk som stjeler. Anonymkode: 56dff...f47
Anciol Skrevet søndag kl. 09:16 #16 Skrevet søndag kl. 09:16 Kan jo være at han butikkmannen syntes du var søt, så han ville smugtitte litt på deg , uten å være påtrengende:)
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:17 #17 Skrevet søndag kl. 09:17 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan du gjerne synes, men det får meg ikke til å gå i butikken igjen. Jeg er ikke ansvarlig for andre folk som stjeler. Anonymkode: 56dff...f47 Har da ikke sagt at du er ansvarlig for noenting jeg. Gjør hva du vil, antar du har en fri vilje til både å overreagere og ikke overreagere, slik jeg har en fri vilje til å mene at det er en overkill reaksjon å ta ting så til de grader personlig og bli fornærmet. Anonymkode: 6f1e3...fa2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:26 #18 Skrevet søndag kl. 09:26 Kanskje han ville være tilgjengelig i tilfelle du trengte hjelp. Anonymkode: e4b8d...702 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:33 #19 Skrevet søndag kl. 09:33 Det var nok bare tilfeldig at han var på de stedene, og du litt vel mistenksom. Tipper at det ikke gjentar seg neste gang du er innom, men mindre han er mye ute i hyllene og sjekker varebeholdningen. Anonymkode: d82fb...1af
AnonymBruker Skrevet i går, 13:04 #20 Skrevet i går, 13:04 Slutt med sånne følerier så blir nok dagen din litt bedre. Anonymkode: 7284d...48b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå