Gå til innhold

Hel vinterdress eller todelt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå nærmer det seg vinter og det er tid for innkjøp av vintertøy. Jeg har to gutter på 11 og 8 år, og jeg tenkte det var opplagt at 11 åringen ville ha todelt vinterdress, mens jeg var mer usikker på 8 åringen. Jeg husker eldste hadde begge deler da han gikk i 3.klasse, og begynte gradvis å bruke den todelte mer. 

Saken er at eldste plutselig har funnet ut at han vil ha hel vinterdress i år. Jeg vet at et par av vennene hans hadde hel dress som reservedress i fjor, og at han noen ganger lånte den når han var på besøk og ikke hadde med vinterbukse. Tydeligvis har det gitt mersmak, og som mor synes jeg selvsagt deg er bra, men jeg tenker mer på hva andre vil si. 

Ville dere kjøpt hel vinterdress til deres 11 åring? 

Anonymkode: 4de7a...bac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt at det beste var 2-delt, men 11-åringen er kanskje uenig, så da ville jeg hørt med han hva han ønsker. 

Anonymkode: adf4e...c59

AnonymBruker
Skrevet

Vår er 11 nå,  og han skal ha begge deler i år og. Vi har alltid hatt begge deler, så vi bruker mest todelt, men på de kaldeste dagene, eller de dagene med mest snø så bruker vi dress. 

Anonymkode: 7e26d...6af

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bor i Midt-Norge og her er været bingorama året rundt. Vi har både todelt og heldress, får alltids bruk for begge deler!

Anonymkode: d9a34...9a0

AnonymBruker
Skrevet

Min 9åring gutt vil ha vinterdress. 

Anonymkode: 700ed...9fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alltid todelt etter skolestart.

Anonymkode: f981d...c22

• Liker 1
Skrevet

7 åringen ville ha todelt etter han startet på skolen i fjor. Så da ble det slik ☺️

AnonymBruker
Skrevet

9 åringen min vil bare ha hel vinterdress, men jeg har kjøpt en vinterbukse i tillegg, som han kan ha til vinterjakken, alltid greit med en ekstra . Han har helt siden 1 klasse, vært nesten eneste i klassen med vinterdress, men han bryr seg ikke, han synes det er lett og rask å ta på, å det kommer ikke snø inn.

Anonymkode: 4711e...482

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja hvis barnet ville selv ville jeg gjort det.

Regner med at han har en vinterjakke også, så da ville jeg kjøpt en billig eller brukt bukse i tillegg. Så har han begge deler om det trengs :)

Anonymkode: f0ee5...794

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tidligere sagt todelt når barnet har begynt på skolen. Men har de siste årene sett flere ungdommer og voksne med hel dress :)

Kanskje hatt todelt der buksen hadde seler sånn at det ikke blir et iskaldt glippe i livet. Men først ville jeg spurt barna hva de ønsker. De ser jo også på hva klassekameratene bruker.

Anonymkode: 111a5...590

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine unger er like gamle og de har ikke hatt heldress siden barnehagen. Tror eldste hadde følt på sosialt selvmord med heldress.  

Anonymkode: 16e3c...782

AnonymBruker
Skrevet

Her har heldress fra merkene FXR eller Scott vært det store i flere år, helt til de er ferdige i 7.klasse.

Foreløpig har 6.klassingen vår todelt, men kommer han med ønske om dress skal vi vurdere det. Kjøper ikke før han selv er sikker på at han vil ha det da de koster i overkant av tre tusen kroner.

Anonymkode: d5df0...e96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min 11-åring vil ha heldress fordi det går fortere å kle på. Jeg er glad til for da vet jeg at hun ikke går ut med bare jakke. Vi har likevel både todelt og heldress til litt ulik bruk. 

Anonymkode: 71c52...d33

AnonymBruker
Skrevet

Min på 13 vil helst ha jakke så lenge som mulig, og heldress så fort det blir kaldt. Er mindre styr å kle på seg mener han.

Anonymkode: 71bb9...60d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Min på 13 vil helst ha jakke så lenge som mulig, og heldress så fort det blir kaldt. Er mindre styr å kle på seg mener han.

Anonymkode: 71bb9...60d

Går han på ungdomsskolen? Bruker han dress til vanlig eller bare når det er noe spesielt som skjer, type turdag eller lignende?

Anonymkode: d5df0...e96

Skrevet

Ser en del bruker Fxr dress

Men det er uaktuelt å bruke så mange tusen på dress. Jakke må de jo også ha

Anonymkode: 94d99...14f

Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på regelen om å utgi seg for å være flere personer i en tråd.

Rhodiola, adm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...