AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:19 #41 Skrevet lørdag kl. 20:19 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På ingen måter, det er et logisk spm ut ifra at du mener det å barbere seg er femi. Da er det naturlig å anta at det motsatte i dine øyner (altså å beholde håret) er maskulint ut ifra din egen logikk. Når det ene er feminint er stort sett det motsatte maskulint. Anonymkode: 774da...11a For menn er det maskulint å beholde håret på ballene og brystet. Kjenner ikke så mange damer som har hår på brystet og ballene. Anonymkode: 92a3d...541
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:20 #42 Skrevet lørdag kl. 20:20 Påkrevd skrev (5 minutter siden): Det stemmer sikkert, men var nok mer relevant på den tiden vi løp nakne på støvete underlag med masse dyreekskrementer og ræl. Nå når vi har tilgang på dusj hver dag, pakker inn underlivet i undertøy, bruker soppkremer, dildoer og fingre inni, og oljer, kremer og PH regulerende produkter på utsiden, tror jeg egentlig det argumentet er ganske utdatert. En hårdott fra eller til spiller liten rolle, hverken på fukt, temperatur eller generell renslighet. Skjegg er jo noe man også helt fint kan leve uten. Halvparten av jordas befolkning har det ikke, og en veldig stor andel av den andre halvparten barberer det vekk. Den mest utbredte teorien er vel at det historisk sett har vært et tegn på styrke og mannlig virilitet, og dermed et resultat av seksuell seleksjon? Uansett, evolusjonen er ikke ferdig enda. I de miljøene vi ferdes i dag er det kanskje meningen vi skal ha trekantede hoder, 15 fingre på hver hånd og ikke et eneste hårstrå på kroppen. Time will show. Dette er ikke evolusjon. Det er normer og konformitet. Hår er trend. Derfor ser man også så mange ulike epoker med rare skjønnhetsidealer, også når det gjelder hår. Det har vært flere kulturer hvor det var norm at menn fjernet hår eller ulike typer hår, eller hvor menn har hatt langt hår. Det er det mest dyrete ved hårtrender, menneskers sosiale vesen og evne til å følge trender og misliker og like de tingene som er trend og utrend. Ikke noe vanskeligere enn det. Anonymkode: 23578...2f8
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:22 #43 Skrevet lørdag kl. 20:22 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For menn er det maskulint å beholde håret på ballene og brystet. Kjenner ikke så mange damer som har hår på brystet og ballene. Anonymkode: 92a3d...541 Men de har hår der de pleier å fjerne hår, legger, armhulene og kjønnshår. I og med at denne tråden ligger på seksualitetsforumet kan vi anta det menes kjønnshår, kjønnshår har begge kjønn. Så er det feminint for menn å fjerne kjønnshår så er det ganske logisk du mener at det er maskulint for kvinner å beholde kjønnshår Anonymkode: 774da...11a
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:23 #44 Skrevet lørdag kl. 20:23 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men de har hår der de pleier å fjerne hår, legger, armhulene og kjønnshår. I og med at denne tråden ligger på seksualitetsforumet kan vi anta det menes kjønnshår, kjønnshår har begge kjønn. Så er det feminint for menn å fjerne kjønnshår så er det ganske logisk du mener at det er maskulint for kvinner å beholde kjønnshår Anonymkode: 774da...11a Nei. Anonymkode: 92a3d...541
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:24 #45 Skrevet lørdag kl. 20:24 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For menn er det maskulint å beholde håret på ballene og brystet. Kjenner ikke så mange damer som har hår på brystet og ballene. Anonymkode: 92a3d...541 Med tanke på hvor mange menn som shaver ballene, vil jeg tro at menn flest ikke har noe problemer med å føle seg mindre maskuline uten. Ikke så rart, tross alt - an mengde eller mangel på en mengde hårstrå på sekken har jo faktisk ingenting å si for om du er mann eller ikke. Anonymkode: 23578...2f8 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:26 #46 Skrevet lørdag kl. 20:26 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Anonymkode: 92a3d...541 Så med andre ord du har ingen logikk bak at når det ene kjønnet fjerner kjønnshår så er feminint men ikke når det gjelder det andre kjønnet da altså? Da er vi enige, det er ingen logikk bak uttalelsen din, godt at det ble oppklart 😊 Anonymkode: 774da...11a
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:27 #47 Skrevet lørdag kl. 20:27 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Med tanke på hvor mange menn som shaver ballene, vil jeg tro at menn flest ikke har noe problemer med å føle seg mindre maskuline uten. Ikke så rart, tross alt - an mengde eller mangel på en mengde hårstrå på sekken har jo faktisk ingenting å si for om du er mann eller ikke. Anonymkode: 23578...2f8 Og de gjør selvsagt som de selv ønsker. At det er vanlig påvirket ikke mine preferanser. Anonymkode: 92a3d...541 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:28 #48 Skrevet lørdag kl. 20:28 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så med andre ord du har ingen logikk bak at når det ene kjønnet fjerner kjønnshår så er feminint men ikke når det gjelder det andre kjønnet da altså? Da er vi enige, det er ingen logikk bak uttalelsen din, godt at det ble oppklart 😊 Anonymkode: 774da...11a Jeg kan vel få lov å ha preferanser? Eller skal du bestemme det? Anonymkode: 92a3d...541 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:32 #49 Skrevet lørdag kl. 20:32 K. Er shavet til vanlig, men eksen foretrakk hår. Da lot jeg det bli med en velfrisert liten busk. Jeg _klarer ikke_ menn som shaver der nede, ballene er eneste unntak. Om pikken ser ut som ei ribba høne mister jeg all lyst. Anonymkode: 7de35...3ac 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:34 #50 Skrevet lørdag kl. 20:34 AnonymBruker skrev (5 timer siden): det samme er skjegg. Men liker du en mann med skjegg ned til naveln? Anonymkode: bc64e...237 Kjønnshår vokser ikke i det uendelige. Jeg har ikke gjort nmed mitt i det hele tatt, har hatt det i ca femti år. Det vokser da ikke ned til gulvet av den grunn, som hodehår ksn gjøre om det ikke blir klippet på.årevis Anonymkode: 98b45...684 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:35 #51 Skrevet lørdag kl. 20:35 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kan vel få lov å ha preferanser? Eller skal du bestemme det? Anonymkode: 92a3d...541 Ingen her bestemmer det. Det er det som regel den rådende kulturen og bakgrunnen som gjør. Eller tror du oppriktig at de fleste preferanser du har kommer fra deg selv? Anonymkode: 23578...2f8
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:37 #52 Skrevet lørdag kl. 20:37 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen her bestemmer det. Det er det som regel den rådende kulturen og bakgrunnen som gjør. Eller tror du oppriktig at de fleste preferanser du har kommer fra deg selv? Anonymkode: 23578...2f8 Hvis den rådende kulturen er glattbarberte menn - hvor kommer min preferanse fra hvis den ikke kommer fra meg? Anonymkode: 92a3d...541 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:37 #53 Skrevet lørdag kl. 20:37 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg kan vel få lov å ha preferanser? Eller skal du bestemme det? Anonymkode: 92a3d...541 Neida ha dine preferanser i fred du. Men det ligger ikke noe logiske argumenter bak det du hevder som vi nå nettopp har vært igjennom for det du sier når du skriver at menn som fjerner kjønnshår er feminint er at kvinner som beholder kjønnshår er maskuline (ut ifra din egen argumentasjonen om at hårfjerning kan tilegges maskuline og feminine egenskaper). Anonymkode: 774da...11a
Breeze Skrevet lørdag kl. 20:41 #54 Skrevet lørdag kl. 20:41 Kjønnshår er ikke nødvendig, men det beskytter mot infeksjoner og regulerer temperatur der nede. Pga internett og tiden som er nå, så har vel mange flere forventninger til at det skal være barbert der nede, var ikke så mye snakk om sånt på 60-70-tallet. 1
Thyra Skrevet lørdag kl. 20:41 #55 Skrevet lørdag kl. 20:41 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er da like selvfølgelig at menn barberer seg som damer. Har aldri opplevd noe annet. Anonymkode: bc64e...237 Aldri opplevd noe annet?!? Vegar Beideren skrev (6 timer siden): Er det fortsatt noen kvinner som ikke barberer seg?? Finnes det? Om det finnes?!?
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:43 #56 Skrevet lørdag kl. 20:43 Grønnsaksvaffel skrev (4 timer siden): Kjønnshår har en funksjon vi kjenner til - å holde underlivet fuktig og rent. Hvilken kjent funksjon har skjegg? Holde det *luftig og rent. Er man barbert blir det klamt og fuktig, som ikke er bra for bakteriefloraen. Skjegg er kroppshår med akkurat samme funksjon og samme variasjon som hårvekst på damer. Noen damer noen har mye hår fra navel til knærne, noen har nesten ingenting. Noen menn har masse skjegg og ingenting bh på brystet, noen har hår på tærne, men ikke på hodet. At menn har (mer)hårvekst på brystet og i ansiktet enn kvinner har vel mest med testosteron og faktisk forskjell i kjønnshormoner å gjøre. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ts her. Kan ikke tenke meg at noen foretrekker at partneren har kjønnshår. De har ingen funksjon når det kommer til sex Anonymkode: 60b2c...ea4 De har en funksjon ifm følsomhet og kontakt med nervetråder. Dessuten hjelper det at minst én av partene har hår for å beholde litt friksjon. Anonymkode: 862cb...5d4 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:44 #57 Skrevet lørdag kl. 20:44 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Neida ha dine preferanser i fred du. Men det ligger ikke noe logiske argumenter bak det du hevder som vi nå nettopp har vært igjennom for det du sier når du skriver at menn som fjerner kjønnshår er feminint er at kvinner som beholder kjønnshår er maskuline (ut ifra din egen argumentasjonen om at hårfjerning kan tilegges maskuline og feminine egenskaper). Anonymkode: 774da...11a Det er ikke et argument, det er en PREFERANSE!!!!!!!!!!!! Anonymkode: 92a3d...541
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:47 #58 Skrevet lørdag kl. 20:47 Ronaldo85 skrev (1 time siden): Jeg trimmer jevnlig. Føles rart om det blir for mye hår, men også når jeg er helt glatt. Og da klør det. Syns alle burde frisere, da det er mest praktisk. Men det må folk velge selv, så klart. Jeg er enig, og jeg gjør det. Jeg syns glatt blir hm veldig prepubertalt på en mannlig partner. Og du skal virkelig shave det praktisk talt hver 24 time om du ikke skal ha stubber, som er enda verre. Men så er jeg ikke kjempefan av full hårvekst heller. Frisert er perfekt. Eller stusse lengden om du vil... Anonymkode: fbeb6...ab9 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:48 #59 Skrevet lørdag kl. 20:48 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis den rådende kulturen er glattbarberte menn - hvor kommer min preferanse fra hvis den ikke kommer fra meg? Anonymkode: 92a3d...541 Den rådende kulturen vi har vokst opp i er MANN = HÅR = MASKULIN. Så jeg ser ikke helt poenget. At menn barberer seg og at det er helt ok, til og med legger har de begynt med, er ganske nytt. Du er helt innafor en tiårslang smaksnorm. Anonymkode: 23578...2f8
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:50 #60 Skrevet lørdag kl. 20:50 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke et argument, det er en PREFERANSE!!!!!!!!!!!! Anonymkode: 92a3d...541 Da skriver du at du ikke liker menn som fjerner kjønnshår. Men neida, du må skrive 6-7 innlegg om hva menn skal ha (visste ikke at du skulle ligge med alle mennene i verden og derfor er det viktig at alle menn i hele verden tilfredsstiller din preferanse). Men å hevde at det er feminint å fjerne kjønnshår, vel da innbyr du til dans slik at vi sammen kan stikke hull på den imaginære og ulogiske boblen der😉 Anonymkode: 774da...11a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå