Gå til innhold

Bilferie i Marokko: Noen som har steder, veier eller ruter å anbefale som de mener er et "must"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier: Jeg vil gjerne ha gode tips – gjerne litt utenom de mest åpenbare stedene.

Takker og bukker. 🙂

Anonymkode: 08816...e0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er de åpenbare tidene da?

Det er gøy å reise. Er det med bil du tenker?

AnonymBruker
Skrevet

Det er en rekke flotte steder. Har kun fått oppleve litt av det selv. Men særlig rett før pandemien var det en rekke reisevloggere som reiste rundt i Marokko med campervan, som ga mye inspirasjon. Så et raskt youtube søk vil gi deg mange ideer. 

Vil jo nesten si at "alt" har blitt vanlige steder etterhvert, da dette har blitt så populært. Men da er det jo gjerne en god grunn til det. 

Anonymkode: 32d51...2b1

AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (1 time siden):

Hva er de åpenbare tidene da?

Det er gøy å reise. Er det med bil du tenker?

Tenker med bil ja. Egentlig med start i Marrakesh, og en uke/halvannen rundtur.

Har kjørt bil der før i yngre dager, og det ga mersmak. Den gang kjørte vi ned fra Norge og tok ferga over, men slikt har vi dessverre ikke tid til i disse dager. Ikke husker jeg helt rutene vi fulgte der nede heller, men har gode minner av telting i Atlasfjellene under fantastisk stjernehimmel, blomstring og ikke minst måltider med supergod tagine. Kan tenke meg å ta turen helt i slutten av mars, når de er ferdige med ramadan.

Med "de åpenbare stedene" mener jeg at tips om Marrakesh ikke er det jeg er på jakt etter, og heller ikke Agadir.

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Har kjørt bil der før i yngre dager, og det ga mersmak. Den gang kjørte vi ned fra Norge og tok ferga over, men slikt har vi dessverre ikke tid til i disse dager. Ikke husker jeg helt rutene vi fulgte der nede heller, men har gode minner av telting i Atlasfjellene under fantastisk stjernehimmel, blomstring og ikke minst måltider med supergod tagine. Kan tenke meg å ta turen helt i slutten av mars, når de er ferdige med ramadan.

Med "de åpenbare stedene" mener jeg at tips om Marrakesh ikke er det jeg er på jakt etter, og heller ikke Agadir.

Høres veldig fint  ut. Beklager at jeg ikke svarer på spørsmålet fra deg, men jeg er så interessert selv. Kunne også tenke meg en lang opplevelses tur. Alt du nevner med god mat, vakker natur frister veldig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Var det ikke på en sånn telttur der hun norske og danske jenta ble halshugget av islamister?

Anonymkode: d0a88...646

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du begynner i Marrakech, så kjør til Merzouga for å overnatte i luksustelt i ørkenen, og bruk halvannen uke frem og tilbake. Mye flott den veien. Quarzazate, apens fingre (flotte turstier der), byen Gladiator ble spilt inn i (husker ikke navnet her og nå, men vel verdt å gå til toppen der, og å betale en guide for å fortelle om stedet). Mye eyecandy hele veien. Både moderne byer og gamle fantastiske ruiner, samt helt utrolig landskap. 

Ellers begynn i Agadir, og bare peis ut av Agadir sørover langs kysten om dere liker strand bedre, kanskje helt til Dharla (usikker på om det skrives slik). Uansett så langt sørover som dere rekker uten at det blir stress med bare mye kjøring.

Det er så mye å se i Marokko, så ikke ha et altfor tett program. Ha rom til å kunne stoppe spontant når dere ser noe fantastisk. 

I mars- april ville jeg holdt meg i sør. Varmt og godt i sør da (og ikke for varmt), men ikke så varmt i nord ennå. 

Anonymkode: d81d8...87b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var det ikke på en sånn telttur der hun norske og danske jenta ble halshugget av islamister?

Anonymkode: d0a88...646

Ja det var det, og Norge er landet hvor en fanatiske fyr drepte en haug med ungdommer som koste seg i telt med mer. 

Marokko er et fantastisk land. Spesielt om man kan fransk, men heldigvis stadig flere i Marokko som nå lærer seg engelsk. 

Anonymkode: d81d8...87b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...