Gå til innhold

Bruke opp sitron og lime?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt visning på leiligheten og sitter igjen med masse sitroner og lime så ble brukt til stylinga 😅

Vil jo ikke kaste mat, så er det noen som har forslag på hva man kan lage for å bruke opp dette?

Vi er ikke no dessert-folk, men bakverk man kan ha i fryseren er jo mulig. Eller middagsretter eller hva som helst egentlig! Alle forslag tas imot med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ceviche, avocadosalat, rekesalat, laksetartar, laksemousse.

Anonymkode: df1f8...f2a

Skrevet

Burde ha lagt til at jeg er gravid så rå fisk/kjøtt og alkoholholdige varer utgår dessverre 🫠

Skrevet

Jeg liker å kutte sitrusfrukter i små biter og fryse dem. Så har du isbiter med smak. Trenger ikke brukes til alkoholholdige drikker, er kjempegodt i et glass vann. :) 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Sitron og lime setter en god spiss på det meste av sauser, salater, mat og desserter. Mmmmmmmm

F.eks en dressing av litt limesaft og olivenolje, hvitløk, salt og pepper, eller urtesalt. Like deler av limesaft og olivenolje. Alt blandes. Veldig godt. 

Skrevet

Skrell og frys, frukt kan fryses uten å kokes opp først.

Skrevet

Limonade, med sitron eller lime og mint. Sykt digg. 

Anonymkode: 0bad0...3c1

Skrevet

Lemoncurd og limecurd er jo helt nydelig til masse forskjellig. Både som pålegg, til oster, i bakverk (både gjærbakst og kaker/pai) og desserter (ser at dere ikke bruker det da). Eller bare som tilbehør til en skål med bær. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Lemoncurd. Det er jo jul snart!

Anonymkode: c1f2b...d6b

Skrevet

Jeg lurte på det samme her om dagen, og leste da at man også kan fryse sitronen med skallet på. Så jeg har kuttet sitronene jeg hadde, i to, og tar dem opp når jeg trenger dem, til å presses i smoothie/mat/evt i skiver til drikkevann. 

Anonymkode: 76a22...0d7

• Nyttig 1
Skrevet

Bruker mye sitron i pastasauser.

Lime bruker jeg i vannet jeg drikker.

Deler en lime i 4 og har den i en mugge/flaske.
Fyller etter med vann og bytter ut limen hver dag.

Anonymkode: 24372...453

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...