AnonymBruker Skrevet 8. november #21 Skrevet 8. november Selv foretrekker jeg manuell, men det er en smakssak. Og så synes jeg det er et svært godt poeng som et par over har nevnt: Hvis ungdommen har planer om å kjøpe egen bil de nærmeste årene så er førerkort for manuelt gir helt klart en fordel. De kjøper jo gjerne biler som er 10+ år gamle. Anonymkode: 141ac...450 1
Shoshana Skrevet 8. november Forfatter #22 Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg kjenner noen som angret på å ha kun automat, så de tok manuell i etterkant. Den ene mistet mange spennende muligheter i førstegangstjenesten, da militærets kjøretøy krever manuell. Den andre skulle på backpacking i Australia. Anonymkode: 45f1c...a81 Vet du noe om hvor lang tid det tok dem å ta manuell i etterkant?
Mardina Skrevet 9. november #23 Skrevet 9. november Tok lappen på manuell og er glad for det. Jeg foretrekker å kjøre automat, men innimellom må man kjøre manuell også. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november #24 Skrevet 9. november Kjører veldig lite så det ble automat. Gå for det som er best for deg og ditt liv🙂 Anonymkode: fc9c0...82f
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:43 #25 Skrevet mandag kl. 19:43 Kjørte opp for manuell, men tviler på at jeg noen gang kommer til å få bruk for det. Det er jo snart bare veteranbiler som har manuell gir nå. Anonymkode: 144bc...b60
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:44 #26 Skrevet mandag kl. 19:44 Spørsmålet er om manuell lappen er noe du gidder å bruke ekstra penger på. Jeg ville heller spart de pengene og satt dem i et aksjefond eller noe Anonymkode: 144bc...b60
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:57 #27 Skrevet tirsdag kl. 09:57 Aldri hatt behov for manuell. Mannen er bilentusiast og har en veteranbil, så han har hatt bruk for manuell. Anonymkode: cafb4...118
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:00 #28 Skrevet tirsdag kl. 10:00 AnonymBruker skrev (På 8.11.2025 den 16.06): Selv foretrekker jeg manuell, men det er en smakssak. Og så synes jeg det er et svært godt poeng som et par over har nevnt: Hvis ungdommen har planer om å kjøpe egen bil de nærmeste årene så er førerkort for manuelt gir helt klart en fordel. De kjøper jo gjerne biler som er 10+ år gamle. Anonymkode: 141ac...450 Vi har hatt en bil fra 2000 med automat. Den var billig. Så man finner fint eldre biler med automat også. Anonymkode: cafb4...118
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:05 #29 Skrevet tirsdag kl. 10:05 Shoshana skrev (På 8.11.2025 den 2.21): Er det noen her som har angret på at de tok lappen med automat og ikke manuell? Absolutt ikke. Vi lever i 2025 og de produserer vel knapt nyere biler med manuell i dag. Er vel kun spesialbiler de produserer med manuell i dag. Det er nok ikke lenge til man ikke får tak i biler med manuell lengre, de er så gamle blitt. Anonymkode: 3f880...1e6
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:24 #30 Skrevet tirsdag kl. 10:24 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Vi har hatt en bil fra 2000 med automat. Den var billig. Så man finner fint eldre biler med automat også. Anonymkode: cafb4...118 Min første bil var en -99 modell. Automat. Vi har også en 2003 og en 2007 i husstanden, begge automat. Veldig gode og rimelige biler (Toyota). Jeg har hatt lappen siden 2013, og har enda ikke hatt behov for å kjøre manuell. Anonymkode: 34be1...3df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå