Gå til innhold

Automat eller manuell?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv foretrekker jeg manuell, men det er en smakssak.

Og så synes jeg det er et svært godt poeng som et par over har nevnt: Hvis ungdommen har planer om å kjøpe egen bil de nærmeste årene så er førerkort for manuelt gir helt klart en fordel. De kjøper jo gjerne biler som er 10+ år gamle.

Anonymkode: 141ac...450

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg kjenner noen som angret på å ha kun automat, så de tok manuell i etterkant. 

Den ene mistet mange spennende muligheter i førstegangstjenesten, da militærets kjøretøy krever manuell. Den andre skulle på backpacking i Australia. 

Anonymkode: 45f1c...a81

Vet du noe om hvor lang tid det tok dem å ta manuell i etterkant?

Skrevet

Tok lappen på manuell og er glad for det. Jeg foretrekker å kjøre automat, men innimellom må man kjøre manuell også. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjører veldig lite så det ble automat. Gå for det som er best for deg og ditt liv🙂

Anonymkode: fc9c0...82f

Skrevet

Kjørte opp for manuell, men tviler på at jeg noen gang kommer til å få bruk for det. Det er jo snart bare veteranbiler som har manuell gir nå. 

Anonymkode: 144bc...b60

Skrevet

Spørsmålet er om manuell lappen er noe du gidder å bruke ekstra penger på. Jeg ville heller spart de pengene og satt dem i et aksjefond eller noe

Anonymkode: 144bc...b60

Skrevet

Aldri hatt behov for manuell. Mannen er bilentusiast og har en veteranbil, så han har hatt bruk for manuell.

Anonymkode: cafb4...118

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.11.2025 den 16.06):

Selv foretrekker jeg manuell, men det er en smakssak.

Og så synes jeg det er et svært godt poeng som et par over har nevnt: Hvis ungdommen har planer om å kjøpe egen bil de nærmeste årene så er førerkort for manuelt gir helt klart en fordel. De kjøper jo gjerne biler som er 10+ år gamle.

Anonymkode: 141ac...450

Vi har hatt en bil fra 2000 med automat. Den var billig. Så man finner fint eldre biler med automat også.

Skrevet
Shoshana skrev (På 8.11.2025 den 2.21):

Er det noen her som har angret på at de tok lappen med automat og ikke manuell?

Absolutt ikke. 

Vi lever i 2025 og de produserer vel knapt nyere biler med manuell i dag. Er vel kun spesialbiler de produserer med manuell i dag. Det er nok ikke lenge til man ikke får tak i biler med manuell lengre, de er så gamle blitt. 

Anonymkode: 3f880...1e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Vi har hatt en bil fra 2000 med automat. Den var billig. Så man finner fint eldre biler med automat også.

Min første bil var en -99 modell. Automat. Vi har også en 2003 og en 2007 i husstanden, begge automat. Veldig gode og rimelige biler (Toyota). Jeg har hatt lappen siden 2013, og har enda ikke hatt behov for å kjøre manuell.

Anonymkode: 34be1...3df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...