Gå til innhold

Kan det fungere med en 9 år eldre kvinne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er en kvinne i begynnelsen av 20-årene og har nylig kommet i kontakt med en annen kvinne som er 9 år eldre. Vi er begge sapfiske. Hun er veldig snill på meldinger og lytter til meg. Hun er reflektert, intelligent og det føles lett å snakke med henne.

Vi har snakket om at det kunne vært koselig å gå på date og vi begge søker etter det samme i en partner. Vi vil begge ha et langvarig og seriøst forhold.

Men jeg er jo litt smånervøs, fordi vi er på forskjellige stadier i livet. Jeg er i ferd med å begynne studiene, mens hun allerede har fullført universitetsutdanningen og fått en stabil jobb. Kan det fungere, eller vil jeg bare bli såret? Blir jeg for ung for henne?

Anonymkode: 52f78...865

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som kvinner begge to er det lengre mellom de aktuelle partnerene, jeg anbefaler deg å ikke avskrive henne på grunn av aldersforskjellen.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sparkling_Pink skrev (På 7.11.2025 den 22.44):

Som kvinner begge to er det lengre mellom de aktuelle partnerene, jeg anbefaler deg å ikke avskrive henne på grunn av aldersforskjellen.

Da skal jeg gi henne en sjans og håpe på det beste ❤️

Ts

Skrevet

Det er evt aldersforskjellen i seg selv som kan bli et problem, det med ulike stadier skal egentlig ha minimal betydning.

AnonymBruker
Skrevet
Runnah skrev (22 minutter siden):

Det er evt aldersforskjellen i seg selv som kan bli et problem, det med ulike stadier skal egentlig ha minimal betydning.

Hvordan da? Jeg synes hun er vakker, både i personlighet og utseende.

Ts

Skrevet

Selvfølgelig.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Runnah skrev (4 timer siden):

Uenig. Det er motsatt.

Anonymkode: e0eb3...9a6

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan det fungere.

Hva er egentlig greia med sapfisk fremfor lesbisk?

Anonymkode: fe6a2...359

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig kan det fungere.

Hva er egentlig greia med sapfisk fremfor lesbisk?

Anonymkode: fe6a2...359

Sapfisk er en mer inkluderende betegnelse, da det inkluderer både lesbiske og bifile kvinner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sikkert at alderen blir et stort problem, men etter min erfaring kan det heller ikke utelukkes. 

Jeg var «den yngste» i et forhold der jeg studerte og den andre jobbet og der ble ulik hverdagsrytme en kilde til gnisninger. Jeg tror ikke det alltid må bli sånn, er man meant to be så overlever man om den ene er ute sent en torsdag mens den andre er hjemme og sover, men for vår del så ble det et problem. 

Hvis jeg skal analysere forholdet i etterpåklokskapens lys så tror jeg muligens at jeg var litt umoden/ufølsom ovenfor hennes behov, mens hun kanskje var litt usikker på hvor hun hadde meg og kanskje var litt for usikker og ga meg derfor ikke like mye tillit som jeg kanskje skulle fått. Uansett så følte jeg at det ble veldig vanskelig å leve det livet jeg ville ha der og da og samtidig være med henne. 

Anonymkode: a840c...8fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...