AnonymBruker Skrevet 13. november #201 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (1 time siden): I rest my case. Anonymkode: dce0f...a8e Mener du i fullt alvor man kan komme seg ut av utmattelse ved ME ved å bli redd, engstelig, stresset, sint, osv? Jeg snakker ikke om å bli frisk, men å bli kvitt utmattelsen der og da. Anonymkode: edffd...a3b
AnonymBruker Skrevet 13. november #202 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mener du i fullt alvor man kan komme seg ut av utmattelse ved ME ved å bli redd, engstelig, stresset, sint, osv? Jeg snakker ikke om å bli frisk, men å bli kvitt utmattelsen der og da. Anonymkode: edffd...a3b Selvfølgelig ikke, og det har jeg aldri hevdet. Det var ikke meningen til dr. Five heller, hvis du leser/hører mer enn den setningen du bygger stråmann på. Men, skulle ikke du gi deg nå? Anonymkode: dce0f...a8e 1
AnonymBruker Skrevet 13. november #203 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette gjelder ved mange andre sykdommer også.Og som nevnt tidligere lever jeg også med en alvorlig sykdom som en del blir frisk av og en del blir ikke friske av og man kan ha noen friske år før man får et tilbakefall, men selv om jeg hverken kommer til å bli frisk eller få noen friske år så heier jeg på de som har blitt friske/friskere og håper at det kan være med på å gi håp til andre som også er syke. Det ville heller aldri falt meg inn å stille spørsmålstegn ved deres tilfriskning eller spekulerer om de egentlig har vært syk/hvor syke de var/hva som var den utløsende årsaken til diagnosen osv. Og jeg forundrer meg også over hvordan mennesker som sier at de lever med fatigue har krefter/energi til så mange timer foran en skjerm og i tillegg holde en debatt/diskusjon gående. På mine «bedre» dager kan jeg kanskje greie 20 minutter, men selv det koster. Anonymkode: ea54b...301 Men ME handler om funksjonsnivå. Sier man at man er frisk av ME sier man mye om funksjonsnivået. Og det samsvarer ikke alltid. Om det er meg du mener har jeg mild grad og jobber, så har selvsagt energi til dette. Anonymkode: edffd...a3b
AnonymBruker Skrevet 13. november #204 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig ikke, og det har jeg aldri hevdet. Det var ikke meningen til dr. Five heller, hvis du leser/hører mer enn den setningen du bygger stråmann på. Men, skulle ikke du gi deg nå? Anonymkode: dce0f...a8e Hm, hun sier det jo veldig rett ut. Anonymkode: edffd...a3b
AnonymBruker Skrevet 13. november #205 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hm, hun sier det jo veldig rett ut. Anonymkode: edffd...a3b https://www.instagram.com/reel/C6qAFIlKA6O/?igsh=MTBrcWI0N2V2MzVxMg== Anonymkode: edffd...a3b
AnonymBruker Skrevet 13. november #206 Skrevet 13. november Det finnes en teori som sier at mye av utmattelse og kroniske smerter kommer av virus som med vilje er laget i hemmelighet i laboratorier, og som slipper ut. Så om det stemmer så er det faktisk djevenels oppfinnelse. Anonymkode: d96b1...a82
AnonymBruker Skrevet 13. november #207 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Mener du i fullt alvor man kan komme seg ut av utmattelse ved ME ved å bli redd, engstelig, stresset, sint, osv? Jeg snakker ikke om å bli frisk, men å bli kvitt utmattelsen der og da. Anonymkode: edffd...a3b Du må også passe på å ikke være "i frys" som hun uttrykker det i en kommentar der. Så det holder ikke å være stresset i seg selv, man må også ikke være "i frys" samtidig Jeg blir så provosert av dette. Istedenfor å faktisk finne årsaken til at folk sliter med smerter og utmattelse, så legger de ansvaret på pasienten, det er din feil at du er syk. Anonymkode: d96b1...a82 1
AnonymBruker Skrevet 13. november #208 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du må også passe på å ikke være "i frys" som hun uttrykker det i en kommentar der. Så det holder ikke å være stresset i seg selv, man må også ikke være "i frys" samtidig Jeg blir så provosert av dette. Istedenfor å faktisk finne årsaken til at folk sliter med smerter og utmattelse, så legger de ansvaret på pasienten, det er din feil at du er syk. Anonymkode: d96b1...a82 I et helsevesen som holder på å bukke under, et samfunn der byråkratiet nå tar så stor plass at det er blitt en selvgående maskin, et moderne levesett som er så langt fra biologien som vi får det, og ALT er basert på kapitalismen som tjener på at vi er syke, så er det usannsynlig at kreftene for å holde oss syke vil stoppe. Da må en ta personlig ansvar. Det er ikke din feil at du er syk, men det er du som kan redde deg selv. Anonymkode: e1ee9...5c0
AnonymBruker Skrevet 13. november #209 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hm, hun sier det jo veldig rett ut. Anonymkode: edffd...a3b Jeg orker ikke høre på linken din, jeg har hørt mange podcaster med dr.Five og vet hva du mener. Håper du går litt i deg selv. Du viser tydelig her hva du fokuserer på, og hva du velger å ikke fokusere på av infoen du får. Det gjenspeiles veldig i synet ditt på temaet, og at du dras mot ethvert halmstrå av negativitet og mentalitet i stedet for å åpne synsfeltet litt. Anonymkode: dce0f...a8e 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. november #210 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig ikke, og det har jeg aldri hevdet. Det var ikke meningen til dr. Five heller, hvis du leser/hører mer enn den setningen du bygger stråmann på. Men, skulle ikke du gi deg nå? Anonymkode: dce0f...a8e Jo det er det hun sier. Hun sier det er ikke mulig å være utmattet og å være sint eller redd samtidig. Om hun ikke mener det hun sier ord for ord her, kanskje du kan forklare hva hun mener da? Anonymkode: d96b1...a82 1
AnonymBruker Skrevet 13. november #211 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg orker ikke høre på linken din, jeg har hørt mange podcaster med dr.Five og vet hva du mener. Håper du går litt i deg selv. Du viser tydelig her hva du fokuserer på, og hva du velger å ikke fokusere på av infoen du får. Det gjenspeiles veldig i synet ditt på temaet, og at du dras mot ethvert halmstrå av negativitet og mentalitet i stedet for å åpne synsfeltet litt. Anonymkode: dce0f...a8e Alt dette bare fordi vi har ulikt syn på hva som ligger i ordet frisk og at jeg mener det øker risikoen fro tilbakefall av å tro man er frisk før man faktisk er det? 😅 Jaja. Vi får ialle fall klappe oss selv på skulderen og være fornøyd med å ha blitt så frisk vi har blitt av ME! ❣️ Anonymkode: edffd...a3b 1
AnonymBruker Skrevet 13. november #212 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Alt dette bare fordi vi har ulikt syn på hva som ligger i ordet frisk og at jeg mener det øker risikoen fro tilbakefall av å tro man er frisk før man faktisk er det? 😅 Jaja. Vi får ialle fall klappe oss selv på skulderen og være fornøyd med å ha blitt så frisk vi har blitt av ME! ❣️ Anonymkode: edffd...a3b Hvis det er slik du oppsummerer diskusjonen, så har vi ulikt syn på det også. Anonymkode: dce0f...a8e 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. november #213 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jo det er det hun sier. Hun sier det er ikke mulig å være utmattet og å være sint eller redd samtidig. Om hun ikke mener det hun sier ord for ord her, kanskje du kan forklare hva hun mener da? Anonymkode: d96b1...a82 Vet du, jeg orker ikke enda en diskusjon med en blåkopi av .....a3b, jeg har sagt det jeg har å si tidligere, bare å bla. Anonymkode: dce0f...a8e 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. november #214 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Alt dette bare fordi vi har ulikt syn på hva som ligger i ordet frisk og at jeg mener det øker risikoen fro tilbakefall av å tro man er frisk før man faktisk er det? 😅 Jaja. Vi får ialle fall klappe oss selv på skulderen og være fornøyd med å ha blitt så frisk vi har blitt av ME! ❣️ Anonymkode: edffd...a3b Du bidrar på en måte som er skadelig for andre. Du skremmer andre fra å oppsøke hjelp som kunne endret livene deres, bare fordi du selv dreit deg ut med å presse deg for langt og nå er redd andre skal kalle seg frisk og gå på samme smell som du gjorde. Anonymkode: e1ee9...5c0 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. november #215 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du bidrar på en måte som er skadelig for andre. Du skremmer andre fra å oppsøke hjelp som kunne endret livene deres, bare fordi du selv dreit deg ut med å presse deg for langt og nå er redd andre skal kalle seg frisk og gå på samme smell som du gjorde. Anonymkode: e1ee9...5c0 Det er jeg veldig trygg på at jeg ikke gjør. Mitt budskap er: Jobb gjerne nevroplastisk eller på andre måter for å bli bedre, men ikke si du er frisk før du er det - men si gjerne hvor mye det hjalp deg. Mild grad er jo himmelsk sammenlignet med de mer alvorlige gradene, det er som natt og dag! Det er ikke noe skremmende eller skadelig å fortelle andre at man har jobbet seg opp til mild grad, men ikke er frisk - det er som er skremmende er TILBAKEFALL - som man har større risiko for når man tror man er frisk. Anonymkode: edffd...a3b 1
AnonymBruker Skrevet 13. november #216 Skrevet 13. november Stopp diskusjonen ❤️ ME er ikke noe man bør diskutere, la hver enkelt gjøre sin egen erfaring. Anonymkode: c7cc6...cd7
AnonymBruker Skrevet 13. november #217 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Stopp diskusjonen ❤️ ME er ikke noe man bør diskutere, la hver enkelt gjøre sin egen erfaring. Anonymkode: c7cc6...cd7 Nei, det er livsfarlig å la slike som er i denne tråden ytre seg uten motsvar. Om mine barn skulle bli syke en dag og googler, så skal ikke sånt tull stå uimotsagt. Anonymkode: dce0f...a8e 1
AnonymBruker Skrevet 13. november #218 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er jeg veldig trygg på at jeg ikke gjør. Mitt budskap er: Jobb gjerne nevroplastisk eller på andre måter for å bli bedre, men ikke si du er frisk før du er det - men si gjerne hvor mye det hjalp deg. Mild grad er jo himmelsk sammenlignet med de mer alvorlige gradene, det er som natt og dag! Det er ikke noe skremmende eller skadelig å fortelle andre at man har jobbet seg opp til mild grad, men ikke er frisk - det er som er skremmende er TILBAKEFALL - som man har større risiko for når man tror man er frisk. Anonymkode: edffd...a3b Ditt budskap er det nå, det er veldig bra at du retter deg. Men mange falt nok av tidligere i tråden og der deler du hvor farlig det er med å jobbe nevroplastisk for det er å pushe seg osv. Du har mange ganger også gjentatt at å jobbe med nervesystemet og nevroplastisk er det samme som Lightning Process. Du villeder. Anonymkode: e1ee9...5c0 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. november #219 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ditt budskap er det nå, det er veldig bra at du retter deg. Men mange falt nok av tidligere i tråden og der deler du hvor farlig det er med å jobbe nevroplastisk for det er å pushe seg osv. Du har mange ganger også gjentatt at å jobbe med nervesystemet og nevroplastisk er det samme som Lightning Process. Du villeder. Anonymkode: e1ee9...5c0 Jeg har spurt om det et det samme. Jeg har heller ikke sagt at det er ensbetydende med å pushe seg. Men jeg er skeptisk til å si at man er frisk før man er frisk, og negativ til at det skal være så dumt å si at man har mild grad når man faktisk har mild grad. Anonymkode: edffd...a3b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå