AnonymBruker Skrevet 7. november #1 Skrevet 7. november Jeg ante ikke at dette fantes, og kom akkurat over denne videoen på facebook: https://www.facebook.com/reel/1015218594062996 der noen kjører gjennom et skogsområde, og "menneskedetektoren" viser en masse mennesker rundt bilen på tross av at det er null bevegelse rundt bilen. Kan det skje? Kan sensoren ta feil, eller kan det være bevegelse lenger borte? Og viser den "folk" selv om det er små dyr også? Jeg har aldri opplevd en slik bil, så er interessert i erfaringer fra en som har en slik. Anonymkode: 7fc94...930
AnonymBruker Skrevet 7. november #2 Skrevet 7. november Ja tesla har. Sensoren kan absolutt ta feil. En jakke som henger på et kosteskaft i garasjen vår blir feks lest som et menneske. Hest og rytter blir lest som syklist osv Anonymkode: ca598...b64
AnonymBruker Skrevet 7. november #3 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja tesla har. Sensoren kan absolutt ta feil. En jakke som henger på et kosteskaft i garasjen vår blir feks lest som et menneske. Hest og rytter blir lest som syklist osv Anonymkode: ca598...b64 Har dere prøvd å kjøre på skogsvei med skogen rett ved veien? TS Anonymkode: 7fc94...930
AnonymBruker Skrevet 7. november #4 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har dere prøvd å kjøre på skogsvei med skogen rett ved veien? TS Anonymkode: 7fc94...930 Ja. Enkelte trær tolker bilen som mennesker . Anonymkode: ca598...b64 2
AnonymBruker Skrevet 7. november #5 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja. Enkelte trær tolker bilen som mennesker . Anonymkode: ca598...b64 Aha, da er det det som skjer på videoen. Takk. TS Anonymkode: 7fc94...930
AnonymBruker Skrevet 7. november #6 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja. Enkelte trær tolker bilen som mennesker . Anonymkode: ca598...b64 Systemet fungerer ikke, med andre ord..... da blir det jo bare et irritasjonsmoment som tar oppmerksomheten unødig og som derfor er mer farlig enn det er nyttig. Leide nylig en moderne bil med sånn skiltgjenkjenning og greier på ferie i utlandet. Den skulle liksom fortelle meg hva fartsgrensa er på veien jeg brukte og varsle når jeg kjørte over fartsgrensa. Problemet var at den stadig varslet helt feil. F.eks. leste den 40-km skilter som stod på motorveiavkjøringer som jeg kjørte forbi og maste om at jeg kjørte for fort med alarmer og blinking selv om jeg ikke kjørte av på den avkjøringen som 40-grensa gjaldt, men fortsatt kjørte i 130-sona. Så var det vanlig med skilter langs motorveien som sa at det var 50km i tilfelle tåke. Disse leste den selvsagt og varslet om at jeg kjørte alt for fort selv om det var fint vær og 50-skiltet ikke gjaldt da. Så var det skiltet lavere hastighet ved veiarbeid og det taklet den forsåvidt fint helt til det ble litt langt mellom skiltene og den trodde de ikke gjaldt lenger, og da fikk jeg beskjed om at her kunne jeg kjøre i 110 eller 130 selv om jeg fortsatt var inne i veiarbeidsområdet. Den hadde også tydeligvis noe innebygget info om hvilke fartsgrenser som gjelder når det mangler skilter, men dette var også veldig ofte feil. Det var plinging og blinking fra det systemet konstant og nesten halvparten av tida var det feil, så jeg holdt på å bli gal. Ikke var det mulig å slå av heller, for det er visst et EU-krav at slikt system skal være i bilene. I tillegg drev den stadig å røsket og rev i rattet når jeg kom litt nær veistripene. Dette kunne slås av, men det var tungvidt å gjøre og ble slått på igjen hver gang jeg startet bilen på nytt, så dette også ble et stort irritasjonsmoment. Jeg "frustrerte" meg gjennom ei uke og 130 mil i denne idiotboksen og var lykkelig da jeg leverte den tilbake. Gudskjelov at jeg har en eldre bil uten slike idiotsystemer hvor jeg kan fokusere på veien og kjøringen uten å bli forstyrret av alle disse systemene. Anonymkode: 2af3f...27c 2
catman Skrevet 8. november #7 Skrevet 8. november Haha, Tesla som ikke fungerer som det skal. Dette er en bilfabrikant som hverken har fungerende regnsensor eller fungerende cruise control. Skjønner virkelig ikke at disse bilene selger så godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå