AnonymBruker Skrevet 7. november #1 Skrevet 7. november Hvorfor/ hvorfor ikke? Og isåfall en eller to? Anonymkode: 239a0...1a2
AnonymBruker Skrevet 7. november #2 Skrevet 7. november Ja, spiser de Thin, 96 kcal i en lefse. Holder med en når den er fylt opp med grønnsaker og kjøtt. Anonymkode: c8f7d...f07
Crazydoglady Skrevet 7. november #3 Skrevet 7. november ja, viss jeg har lyst på det så spiser jeg det. Det er totalen ila dagen som avgjør. Ønsker du å spise 2 tacolefser med fyll til middag så tilpasser du jo bare matplanen dn til det 4
SPOCA Skrevet 7. november #4 Skrevet 7. november (endret) Ja. Jeg teller kalorier, så det er ikke noe problem. Jeg spiser 2-3. Endret 7. november av SPOCA 3
AnonymBruker Skrevet 7. november #5 Skrevet 7. november Jeg spiser en lefse med fyll. Da jeg ikke spiste lefse men bare "tacosalat" endte jeg opp med mange flere kalorier! Det er bare 150 kalorier i en vanlig lefse, og fyllet begrenser seg selv. Anonymkode: 2550e...d06
AnonymBruker Skrevet 7. november #6 Skrevet 7. november Nei, når jeg skal ned i vekt bruker jeg kålblad til å pakke inn tacoen i. Anonymkode: bd3f2...e65 2
AnonymBruker Skrevet 7. november #7 Skrevet 7. november Jeg spiser 1 lefse, og helst ikke de største. Vil jeg ha mer, lager jeg en «salat» på tallerkenen. Av og til bruker jeg et kålblad som «lefse» eller «skjell». Hodekål er sunt, knasende og veldig godt til taco. Hender jeg lager strimler av hodekål og har i lefsen også. Anonymkode: deaab...91e
AnonymBruker Skrevet 7. november #8 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, når jeg skal ned i vekt bruker jeg kålblad til å pakke inn tacoen i. Anonymkode: bd3f2...e65 Samme her! Veldig godt, synes jeg 😊 Anonymkode: deaab...91e 1
AnonymBruker Skrevet 7. november #9 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg spiser en lefse med fyll. Da jeg ikke spiste lefse men bare "tacosalat" endte jeg opp med mange flere kalorier! Det er bare 150 kalorier i en vanlig lefse, og fyllet begrenser seg selv. Anonymkode: 2550e...d06 Hvordan klarte du det? Jeg fyller tallerkenen med det samme jeg hadde fylt lefsen med. Anonymkode: deaab...91e
AnonymBruker Skrevet 7. november #10 Skrevet 7. november Spiser alltid vanlig og stor porsjon middag da det er mitt favorittmåltid. Så bytter jeg ut frokost eller lunsj med bare frukt/grønnsaker når jeg skal ned litt. Anonymkode: ffe21...994 1
AnonymBruker Skrevet 7. november #11 Skrevet 7. november På ukedager ville jeg spist en lefse. Er det helg spiser jeg 2. Velger fullkorn alltid selv om kalorimessig er det ikke store forskjellen. Anonymkode: e8e36...e79
AnonymBruker Skrevet 7. november #12 Skrevet 7. november Hva er det dere egentlig inntar resten av dagen når dere ikke kan spise en eller to tacolefser når dere går ned i vekt? Hva er regnestykket her? Anonymkode: e0c36...b5a 3
AnonymBruker Skrevet 7. november #13 Skrevet 7. november Spiser bare taco salat. Men det gjør jeg samme om jeg skal gå nedi vekt eller ikke. Anonymkode: 7b4f0...17a 1
AnonymBruker Skrevet 9. november #14 Skrevet 9. november Nei, gidder ikke å seigpine meg ned i lang tid. Kuttet ordentlig i kalorier den tiden jeg skulle aktivt ned, for så å legge meg på en mer normal etterpå. Anonymkode: 88188...a88 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. november #15 Skrevet 9. november De to-tre gangene jeg har tenkt at jeg må passe på litt har jeg aldri kuttet ut noe slikt.. Da sprekker man jo bare etterhvert. Eller fyker opp igjen i det man er ferdig med å "slanke seg". Jeg innser at jeg ikke kan ta ost+mye rømme på tacoen lenger, og så blir det den nye normalen. Og vekten kryper ned av seg selv. Anonymkode: 6a33f...50b
AnonymBruker Skrevet 9. november #16 Skrevet 9. november Spiser det så lenge de er hjemmelaget. Ultraprossesert kuttet jeg for flere år siden, trengte ikke å telle mer kalorier da. Anonymkode: bd51e...455
AnonymBruker Skrevet 9. november #17 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (På 7.11.2025 den 16.56): Hvorfor/ hvorfor ikke? Og isåfall en eller to? Anonymkode: 239a0...1a2 Absolutt, to, hver fredag, haha. Men bare i spisevinduet - periodisk faste funker knall. Kutte snacksing, kose seg med det man vil når man først spiser Anonymkode: b27a7...214
AnonymBruker Skrevet 9. november #18 Skrevet 9. november Skal ikke ned i vekt, da jeg ikke har behov for det, så mulig jeg ikke bør svare. Men er det ikke veldig restriktivt å droppe lefse? Hvor ille er det med en stor eller to små/tynne lefser, fylt med rikelig med grønnsaker, litt karbonadedeig, litt ost og litt (lett)rømme? Spør fordi jeg er uvitende.. må man virkelig kutte omtrent alt for å gå ned i vekt? Høres kjipt ut Anonymkode: 6f9e6...6e6
AnonymBruker Skrevet 9. november #19 Skrevet 9. november Jeg spiser tortilla selv om jeg skal ned i vekt, ja. Men jeg passer fortsatt på at måltidet er innenfor kalorimengden det skal, evt justerer litt på andre måltider. Stort sett er det ikke mye som skal til for å gå ned 2-3 kg. Det pleier for min del å holde å stramme inn på usunne spisevaner i ukedagene, og begrense seg til anstendige mengder på lørdagen. Derfor burde jeg strengt tatt slutte å telle kalorier. Jeg er miljøskadd av oppveksten på 90-tallet. Anonymkode: 1ab69...e69
AnonymBruker Skrevet 9. november #20 Skrevet 9. november Nei. Spiser heller tacoskjell. Du får 2 tacoskjell for kaloriene på en medium lefse, 3 skjell for kaloriene på en stor lefse. Attpåtil liker jeg smaken av skjellene bedre. Anonymkode: 18277...858 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå