Kålrota Skrevet 8. november #21 Skrevet 8. november Jeg har sagt nei til slike turer for alle mine russ. Det er så mye som kan skje, selv om eget barn slumper til å være fornuftig (famous last words). 1
AnonymBruker Skrevet 8. november #22 Skrevet 8. november Hadde sagt ja, med forbehold. Krav: Holde gode karakterer, ta mer ansvar hjemme uten mas og finne en ekstrajobb så han kan finansiere reisen selv. Når tiden nærmet seg så hadde jeg tatt en ny vurdering. Anonymkode: a8e94...267
AnonymBruker Skrevet 8. november #23 Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (20 timer siden): Men da tok kanskje ikke moren din så mye utdannelse etterpå? Her har både jeg søsken og våre unger gått videre - da er det de man studerer med msn holder kontakten med, ikke de som var på rølpetur i russetia… ser det på reunion også - de som holder kontakten er de som stoppa ved vgs.. Anonymkode: a98e9...5fd Tror ikke det har så mye med saken og gjøre. At dere bare har kontakt med de dere studerte med høres ut som dere er veldig opptatt av deres felt bare? Hvis det er meg du forsøkte og sitere tok moren min utdannelse etterpå i 2 omganger - men først etter videregående var hun au pair i London. Kan ikke se for meg at hun rølpet så mye nei. Og fikk ikke inntrykk av de rølpet så mye på reuniontur når de ble pensjonister. vi som fortsatt har kontakt fra min russegjeng studerte ulik, noen studerte ikke, vi har helt forskjellige jobber, liv og bor rundt i landet. Vi har et spesielt bånd i fra de årene på videregående. Synes og det er spennende og ha kontakt med folk i ulike miljøer, eller kunne jeg jo bare hengt med kollegaer. Anonymkode: 50776...2b3
AnonymBruker Skrevet 8. november #24 Skrevet 8. november Jeg ville vel i utgangspunktet sagt nei, samtidig så er det og forskjll på ungdom og kanskje din gutt er moden og klar for en sånn tur. jeg tror jo det blir veldig kjekt og skaper bånd mellom dem. En ungdom jeg kjenner dro på en lignende tur sommeren før 3 klasse og da var en av foreldrene på samme øy, bare i et annet ferieområde. Det kan kanskje være en grei løsning. Og så må jeg og si at de årene man er tenåring og de vennene du får da kan gjerne følge deg videre. Selv om du tar utdanning senere. jeg har selv gått på en videregående hvor alle reiste et stykke for å komme dit, vi bodde ikke på hybel(et par gjorde det og) men nesten alle måtte ta tog eller trikke/buss fra omkringliggende områder. Siden vi var så fragmentert bosatt har jeg ikke hatt en "gjeng" fra videregående og det har egentlig vært et lite savn. Jeg flyttet tilbake til min hjemby som 30 åring og ser at mange av de andre som og gjør det tar opp tråden med folk fra videregående. Anonymkode: 7f0b9...d9a
AnonymBruker Skrevet 8. november #25 Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ikke meg du svarer, men i min venninnegjeng fra barndommen har 7 av 8 mastergrad+. Vi er fortsatt hverandres nærmeste og de fleste av oss har ikke nevneverdig kontakt med studievenner. Rhodosturen sommeren før vi var russ var fantastisk, og er jeg glad de som ikke var fylt 18 enda fikk tillatelse til å bli med av foreldrene sine. Anonymkode: 222b1...763 I min vennegjeng venta vi selvsagt til juleferien, slik at alle fikk vært med .. Anonymkode: defa4...748
AnonymBruker Skrevet 8. november #26 Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvordan forholde seg til det? Jeg har lyst å si nei. Men da blir han eneste i russegruppen som ikke blir med. Jeg er ikke så bekymret for han og hans oppførsel. Han er fornuftig og rolig og fester ikke mye. Han har drukket ett par cider på halloween men det er alt. Men det er jo mange andre som reiser også som kanskje ikke er like fornuftig. Hva gjorde dere i den situasjonen? Han blir 18 år ett par måneder etter turen Anonymkode: 31afb...7af Ayia Napa? Du har fått med deg dette er ungdomsstedet nest etter Ibiza hvor de knuller som kaniner og ligger strødd på gatene som fulle svin? Anonymkode: f8e96...16e 1
AnonymBruker Skrevet 8. november #27 Skrevet 8. november Husk at han får ikke leie hotellrom når han er under 18, han må ha med seg en person som er over 18 år og som blir ansvarlig for rommet. Greit å avtale på forhånd hvordan ting skal gjøres opp om noe går galt. Anonymkode: d4f9c...af5 1
AnonymBruker Skrevet 9. november #28 Skrevet 9. november Jeg lot min ungdom dra i sommer selv om han ikke fylte 18 før etter de kom hjem. MEN her satte foreldregruppen foten ned for Aiya Napa. De måtte dra et annet sted med bedre rykte. Fyll og sånn blir det jo uansett på sånne turer, men går jo an å begrense det. Det var et par stykker som ikke fikk lov, og tror det var sårt for dem som måtte bli hjemme. Jeg sov rimelig dårlig den uken de var borte, men de er jo snart voksne, så må gi litt slipp. Anonymkode: 32f66...b96 1
Grüner Skrevet 9. november #29 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (På 7.11.2025 den 15.45): Hvordan forholde seg til det? Jeg har lyst å si nei. Men da blir han eneste i russegruppen som ikke blir med. Jeg er ikke så bekymret for han og hans oppførsel. Han er fornuftig og rolig og fester ikke mye. Han har drukket ett par cider på halloween men det er alt. Men det er jo mange andre som reiser også som kanskje ikke er like fornuftig. Hva gjorde dere i den situasjonen? Han blir 18 år ett par måneder etter turen Anonymkode: 31afb...7af Vent til han blir 18 og myndig. Guttetur til Ayia Napa = fyll og fest. Og selv om han ikke er gammel nok til å kjøpe alkohol, vil det bli drikkepress og de andre over 18 kommer til å kjøpe for han. Og de trenger ingen guttetur for å bonde før russetiden. Det har de rikelig med tid til gjennom skolen, fritiden og fester i russetiden og 3.kl. Da er det mer hensiktsmessig heller å arrangere en guttetur sommeren etter 3.kl, før gruppa splittes og de skal ut i militære og studere på ulike steder. Da er alle myndige også. Jeg synes du burde ta opp dette med de andre foreldrene og at du synes det er problematisk at ikke alle er fylt 18, og foreslå at de derfor utsetter gutteturen til sommeren 2027.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå