AnonymBruker Skrevet 7. november #1 Skrevet 7. november Kjente du noen tegn eller var det noe spesielt som tilsa at fødsel nærmet seg? 😊. Bare nysgjerrig på andre sine erfaringer.. Førstegangs her, 37+5 uker på vei og drit lei - har så mye press nedover kjennes ut som at jeg må drite flere ganger om dagen. Jordmor sa i går at hun har festet seg godt med hodet, kjenner det murrer godt der nede i dag - gjør litt vondt.. Anonymkode: 2afa2...eed
AnonymBruker Skrevet 7. november #2 Skrevet 7. november Det største tegnet var vel at termin nærmet seg… 😂 Anonymkode: 8ecd6...14f 3
AnonymBruker Skrevet 7. november #3 Skrevet 7. november Da det rant fostervann nedover beina skjønte jeg at noe var i gjære. Merket ingenting før det, annet enn at jeg selvfølgelig visste at termindato var passert. Anonymkode: 4ecc9...6de 1
AnonymBruker Skrevet 7. november #4 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det største tegnet var vel at termin nærmet seg… 😂 Anonymkode: 8ecd6...14f Det er jo ganske åpenbart og ikke det jeg lurte på 🥹 Anonymkode: 2afa2...eed
AnonymBruker Skrevet 7. november #5 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo ganske åpenbart og ikke det jeg lurte på 🥹 Anonymkode: 2afa2...eed Men det var altså mitt beste tegn. På kvelden dagen før dagen for termin gikk vannet. Da var fødsel i gang. Anonymkode: 8ecd6...14f
AnonymBruker Skrevet 7. november #6 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da det rant fostervann nedover beina skjønte jeg at noe var i gjære. Merket ingenting før det, annet enn at jeg selvfølgelig visste at termindato var passert. Anonymkode: 4ecc9...6de AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det var altså mitt beste tegn. På kvelden dagen før dagen for termin gikk vannet. Da var fødsel i gang. Anonymkode: 8ecd6...14f Dro dere til sykehuset med en gang vannet gikk eller venter man som regel? Jordmoren min sier det varierer ifht hvor fort det kan gå. Sliter litt med at jeg må slippe alt av kontroll og aldri vært med på dette før 😅. Anonymkode: 2afa2...eed
AnonymBruker Skrevet 7. november #7 Skrevet 7. november Hadde ikke voldsomt mye tegn nei. Hadde mye nedpress, men det varte i ukesvis, kjentes ut som at ungen skulle ramle ut. Ble igangsatt med nr 1, slimproppen gikk før på dagen samme dag, så ikke godt å si når den fødselen evt kunne startet av seg selv. Med nr 2 fikk jeg et INTENST behov for å dusje på kvelden, om natten startet riene og slimproppen gikk, hadde regelmessige rier fra start så ble bedt om å dra med en gang (2 t og 15 min til sykehus). Tok allikevel et døgn før ungen var ute 😅 Anonymkode: da748...c63
AnonymBruker Skrevet 7. november #8 Skrevet 7. november Fikk litt blodtilblandet slim(slimproppen) ett par dager før fødsel. Dagen fødsel startet hadde jeg det jeg trodde var falske rier, men de var vist ekte🙈 Anonymkode: 9245f...14d
lillemeg90 Skrevet 7. november #9 Skrevet 7. november (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dro dere til sykehuset med en gang vannet gikk eller venter man som regel? Jordmoren min sier det varierer ifht hvor fort det kan gå. Sliter litt med at jeg må slippe alt av kontroll og aldri vært med på dette før 😅. Anonymkode: 2afa2...eed Jeg fikk beskjed om å komme inn når jeg i tillegg hadde regelmessige rier eller neste dag på et angitt tidspunkt Endret 7. november av lillemeg90 Feil
AnonymBruker Skrevet 7. november #10 Skrevet 7. november Jeg merka svært lite før jeg våkna med murringer i korsryggen 😅 fødte da på natta. Var uke 40+5 Anonymkode: 95b89...917
AnonymBruker Skrevet 7. november #11 Skrevet 7. november Med førstemann var jeg skikkelig kvalm og uggen i kroppen. Litt sånn sykdomsfølelse. Tenkte ikke noe over det, la meg tidlig og våknet opp med rier på natta. Med andremann hadde jeg (skjønte at det var starten/rier i ettertid) vondt i magen som kom å gikk svakt, som om jeg hadde spist noe dårlig mat. 12t senere gikk vannet og andremann ble født. Med tredjemann hadde jeg null tegn! Var i fin form og hadde 100planer og ting som skulle gjøres før han kom noen uker før tiden.. Ingen tegn før vannet gikk, og det gikk sånn man ser på film.. Med ett splæsj ut på gulvet.. Med de andre gikk det bare litt og litt. Anonymkode: 12026...4c6 1
AnonymBruker Skrevet 7. november #12 Skrevet 7. november Takk for svar 🙏🏼😁 Artig å lese andre sine erfaringer! Får se når det skjer, er så tungt nå føler bare for å klage egentlig 😁😂 Anonymkode: 2afa2...eed
AnonymBruker Skrevet 7. november #13 Skrevet 7. november Med førstemann merket jeg ingenting før vannet gikk. Vannet bare plasket ned i gulvet, så det var en sånn klassisk «my water just broke» opplevelse. Ingen sildring mao. 10-timers fødsel. Med andremann startet det med svake rier som raskt ble kraftige. Endte med styrtfødsel. Gratulerer med graviditeten og håper alt går bra og at dere får en nydelig barseltid❤️ Anonymkode: 4ce36...710 1
AnonymBruker Skrevet 7. november #14 Skrevet 7. november Ingen tegn. Var på trivelskontroll på en torsdag, null åpning, ingen tegn til modning. Så plutselig på lørdag ettermiddag fikk jeg mye slim nedentil. Tørket og tørket og tørket, men ble mye slim ganske raskt etter at jeg var på do. Så kjente jeg type mensensmerter og da var vi i gang. Slimet kom kanskje 1-2 timer før jeg kjente på mensensmertene. Kom inn med 5 cm åpning og rett på fødestua 😊 på slutten av en graviditet blir man veldig lei og opptatt av å finne tegn på at fødselen er i gang, men for de aller fleste av oss så er det egentlig ingen tegn før det plutselig bare starter, dessverre. Man må nesten bare smøre seg med tålmodighet 😆 lettere sagt enn gjort! Anonymkode: e6085...fd5 1
AnonymBruker Skrevet 7. november #15 Skrevet 7. november Hadde vonde rier i et par dager og var godt over termin. Når jeg ikke lenger klarte å snakke gjennom riene ble det veldig åpenbart. Det tok fortsatt et døgn før ungen var ute, men halve tiden lå jeg i korridoren med riedempende og ventet på ledig fødestue så mulig det hadde gått raskere ellers. Verken vann eller slimpropp gikk hos meg. Anonymkode: 141d6...5ac 1
AnonymBruker Skrevet 7. november #16 Skrevet 7. november Merket ingenting i begge svangerskap. Vannet gikk som på film. Så det var enkelt å forstå. Anonymkode: 03292...477
AnonymBruker Skrevet 7. november #17 Skrevet 7. november Førstegangs går jo stort sett en uke over termin, så du har antagelig endel igjen. Jeg hadde ingen tegn med noen av de, vannet går (ikke vanlig start) og så er det en baby ute like etterpå (styrtfødsler, ikke vanlig). Anonymkode: f4ca7...d1b
AnonymBruker Skrevet 7. november #18 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det største tegnet var vel at termin nærmet seg… 😂 Anonymkode: 8ecd6...14f Samme her, dvs. Ingen antydning før vannet brått gikk og det ble prematur fødsel. Anonymkode: 201d0...d1f
AnonymBruker Skrevet 7. november #19 Skrevet 7. november Termindato var passert, og plutselig gikk vannet. 2 døgn senere var ungen født 😁 Anonymkode: 1307c...71d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå