AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:51 #1 Skrevet fredag kl. 10:51 Vi har vært sammen i 5 år og er 24 år og 25 år gammel, søsteren min er 33 år og har slitt i mange år med å få barn. Nå er hun endelig gravid og får barn i januar og vi fant ut at vi venter barn i juni 2026. Nyheten er delt med familien og hun ble veldig lei seg og litt bitter virket det som Tror hun har gledet seg til oppmerksomheten rundt å få barn og har ønska seg det lenge og følt det er «hennes» ting og nå kommer vi som er mye yngre og skal også ha barn. Vet ikke hva jeg skal si og gjøre, føler ikke jeg kan snakke så mye om graviditeten rundt dem. Jeg skjønner at hun ikke er sint på meg og vi har et godt forhold, og hun må få lov til å være litt lei seg. Men dette er litt tøft for meg også Anonymkode: 3e9d2...623 1 8
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:58 #2 Skrevet fredag kl. 10:58 Ærlig talt. Hun må skjerpe seg. Anonymkode: 11e2e...dba 24 2 8
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:58 #3 Skrevet fredag kl. 10:58 Bare la det gå litt tid…når barna er her så får dere jo mye felles å snakke om… Anonymkode: dd45e...5bf 11 5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:58 #4 Skrevet fredag kl. 10:58 Gratulerer med graviditeten, det blir kjempekoselig! Jeg hadde en lignende sorg rundt min graviditet da jeg ble gravid rett etter som søster som hadde slitt med å bli gravid for så å miste. Jeg følte jeg måtte gjemme gleden jeg hadde over egen situasjon. Men i deres situasjon vil alt glemmes når barna er her. Og om to år leker de sammen. De er jo bare heldige som får jevnaldrende søskenbarn. Prøv å kos deg, alt blir veldig annerledes veldig snart. Anonymkode: 34496...32e 11 2
fru Alving Skrevet fredag kl. 11:00 #5 Skrevet fredag kl. 11:00 Det er mye motstridende og rare følelser som kan komme og hun er nok og en hormonell bombe nå. Dette må hun bare godta og forsøke og se det positive i at dere får barn samtidig. Tenk så kjekt for de to små som kan følge hverandre oppover. 4 5
Sam Fox Skrevet fredag kl. 11:01 #6 Skrevet fredag kl. 11:01 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi har vært sammen i 5 år og er 24 år og 25 år gammel, søsteren min er 33 år og har slitt i mange år med å få barn. Nå er hun endelig gravid og får barn i januar og vi fant ut at vi venter barn i juni 2026. Nyheten er delt med familien og hun ble veldig lei seg og litt bitter virket det som Tror hun har gledet seg til oppmerksomheten rundt å få barn og har ønska seg det lenge og følt det er «hennes» ting og nå kommer vi som er mye yngre og skal også ha barn. Vet ikke hva jeg skal si og gjøre, føler ikke jeg kan snakke så mye om graviditeten rundt dem. Jeg skjønner at hun ikke er sint på meg og vi har et godt forhold, og hun må få lov til å være litt lei seg. Men dette er litt tøft for meg også Anonymkode: 3e9d2...623 Herregud, det er ikke din feil at ikke hun får barn. For en selvsentrert egoist din søster er som ikke klarer å være glad på dine vegne. 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:04 #7 Skrevet fredag kl. 11:04 Sam Fox skrev (2 minutter siden): Herregud, det er ikke din feil at ikke hun får barn. For en selvsentrert egoist din søster er som ikke klarer å være glad på dine vegne. Du virker som en svært sympatisk person. Anonymkode: 5980b...1b3 27
Kristin70 Skrevet fredag kl. 11:06 #8 Skrevet fredag kl. 11:06 Sam Fox skrev (2 minutter siden): Herregud, det er ikke din feil at ikke hun får barn. For en selvsentrert egoist din søster er som ikke klarer å være glad på dine vegne. Jeg ville heller la tvilen komme henne til gode, hun er sikkert full av hormoner (som andre her sier). La henne venne seg til tanken og så blir hun sikkert glad for at barnet får jevnaldrende søskenbarn. 6 2 7
Sam Fox Skrevet fredag kl. 11:07 #9 Skrevet fredag kl. 11:07 Kristin70 skrev (1 minutt siden): Jeg ville heller la tvilen komme henne til gode, hun er sikkert full av hormoner (som andre her sier). La henne venne seg til tanken og så blir hun sikkert glad for at barnet får jevnaldrende søskenbarn. Spiller ingen rolle. 1
Kristin70 Skrevet fredag kl. 11:09 #10 Skrevet fredag kl. 11:09 Sam Fox skrev (Akkurat nå): Spiller ingen rolle. Hvis man vil være en drittsekk kan man gjøre som deg. 11
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:11 #11 Skrevet fredag kl. 11:11 TS her igjen. Hun ytret ikke at hun var lei seg, men ble helt stille når vi delte nyheten og det har skint litt i gjennom i etterkant at hun ikke liker dette.. men dere har vell rett, hun venner seg sikkert til det. Sårt for begge to dette sikkert Anonymkode: 3e9d2...623 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:17 #12 Skrevet fredag kl. 11:17 Når man føler meningen med livet er å få barn og det til tider har virket umulig å oppnå så er det et veldig sårt punkt for disse enkelt og greit. Hun er nok i tillegg nå veldig hormonell. Men skal jo endelig få barn, så det roer seg nok, så blir det forhåpentligvis også hyggelig for henne at dere får tette som kan vokse opp med kontakt sammen. Anonymkode: 3a7a4...e97 8
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:18 #13 Skrevet fredag kl. 11:18 Det går seg til når hormonene har lagt seg på alle kanter. At du leser så mye inn i hennes reaksjoner uten at hun har direkte gitt uttrykk for dette er jo strengt tatt ikke bare hennes feil heller... Anonymkode: d7414...f9b 16 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:22 #14 Skrevet fredag kl. 11:22 Både min mann søster og min lillesøster fikk barn mens vi opplevde flere års prøving. Det var tøft og det fortalte jeg til dem.. Heldigvis var de støttende og forstod at det var tøft for meg. Nå (som vi alle har barn) er det heldigvis et tilbakelagt stadium. Men jeg er glad jeg ikke holdt det inne og var åpen om hvor vanskelig det var for meg. Og at det forstod det. Jeg forventet ikke noe annet fra dem enn at de skulle vite at det var vanskelig for meg. Ikke noe mer. Siden hun faktisk er gravid, er jo det verste over. Det blir nok snart bra skal du se. Anonymkode: d40cf...4a8 1 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:24 #15 Skrevet fredag kl. 11:24 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): TS her igjen. Hun ytret ikke at hun var lei seg, men ble helt stille når vi delte nyheten og det har skint litt i gjennom i etterkant at hun ikke liker dette.. men dere har vell rett, hun venner seg sikkert til det. Sårt for begge to dette sikkert Anonymkode: 3e9d2...623 Blir jo veldig koselig at barna deres blir så nær i alder - det er jo kjempe positivt! Kanskje prøve å ymte frem på dette? Alt skjer for en grunn, er nok en mening med at dere skal få barn så tett når dere er søstre i tillegg 😁 Anonymkode: b8055...4b2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:25 #16 Skrevet fredag kl. 11:25 Tenker at to gravide søstre gjør lurt i å være litt tilgivende og rause med hverandre. Hormonene flyr og ting normaliserer seg sikkert etter hvert. For all del, det er du som har «rett» her og hennes reaksjon er utrivelig. Men jeg hadde ikke lagt mye i dette. Anonymkode: c68fd...12f 6 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:27 #17 Skrevet fredag kl. 11:27 La det synke inn hos henne at det å ga søskenbarn på samme året kan bli fantastisk for dem. Og det er superviktig å bygge god relasjon på det. Bygg litt opp at du elsker at dere får barn likt, og at det styrker båndene. Hun har mulig et forhold til deg der du tar mye over. Prøv å unngå det, og løft henne frem litt denne gangen. Bruk henne og spør om råd Anonymkode: d9b06...bf9 1 1
Rødvinsfilosofen Skrevet fredag kl. 11:31 #18 Skrevet fredag kl. 11:31 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vi har vært sammen i 5 år og er 24 år og 25 år gammel, søsteren min er 33 år og har slitt i mange år med å få barn. Nå er hun endelig gravid og får barn i januar og vi fant ut at vi venter barn i juni 2026. Nyheten er delt med familien og hun ble veldig lei seg og litt bitter virket det som Tror hun har gledet seg til oppmerksomheten rundt å få barn og har ønska seg det lenge og følt det er «hennes» ting og nå kommer vi som er mye yngre og skal også ha barn. Vet ikke hva jeg skal si og gjøre, føler ikke jeg kan snakke så mye om graviditeten rundt dem. Jeg skjønner at hun ikke er sint på meg og vi har et godt forhold, og hun må få lov til å være litt lei seg. Men dette er litt tøft for meg også Anonymkode: 3e9d2...623 Det kan jo være litt gammel søsken-sjalusi som kommer opp igjen. Siden hun er åtte år eldre enn deg så har kanskje mye av livet hennes handlet om deg? Kanskje hun har følt at «du har vært favoritten» ? Kan skjønne at hennes barnslige side tenker at det er «urettferdig», men jeg synes det er litt rart at hun sier det høyt. Har venner som opplever det som ekstremt urettferdig at single kvinner kan bli gravide etter et one night stand. Og det er jo litt rart å tenke på at noen kvinner prøver i åresvis å bli gravide, mens andre kvinner kan bli uønsket gravide mens de går på prevensjonsmidler. Men fertilitet og svangerskap har ingen rettferdighetssans. Jeg synes du skal snakke med moren deres om dette. Kanskje hun har noen kloke tanker? Hun kjenner jo dere begge. Overfor søsteren og svogeren din så hadde jeg prøvd å fokusere på at det blir fint å ha to jevnaldrende søskenbarn. 5 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:42 #19 Skrevet fredag kl. 11:42 Det kan jo også bunne i omsorg - at hun opplever det som vondt at du blir ung mor, med alt som ofte følger med det. Jeg ville i alle fall følt en del på det om min yngste søster ble gravid med første kjæresten allerede tidlig i 20-årene Anonymkode: 7c8d5...7a7
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:43 #20 Skrevet fredag kl. 11:43 Tusen takk for alle svar! Hvis noen misforstod meg: Jeg er ikke sint på henne, kan godt forstå at det er litt sårt og følelser kan man ingenting for - men jeg blir jo litt lei meg likevel for at hun blir lei seg. Kjenner jo henne veldig godt og selv om hun ikke har sagt noe direkte, er det veldig tydelig. Men dere har nok rett i at det gir seg etter hvert Anonymkode: 3e9d2...623 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå