AnonymBruker Skrevet 7. november #1 Skrevet 7. november Peugeot 208 (2021 modell) Eller Renault Zoe R135 (2020 modell) Begge har kjørt under 50 000 km. Trenger en ekstra bil kun for at jeg skal gjøre noen ærend. Dette innebærer f.eks å dra på besøk hos gamle foreldre som bor 110 km unna (trenger derfor å kunne komme meg dit for så å hurtiglader før jeg drar hjem igjen). Vi bor i ett nytt hus så lading med Renault er ingen problem, vi har 400V TN nett. Bilen er ikke for å dra på familieferie med andre ord, kun for handlerunder i nærområdet og ellers til gamle foreldre som bor ett stykke unna. Til og fra skole med det ene barnet av og til. Innspill?? Anonymkode: 5d3be...d2f
Mardina Skrevet 7. november #2 Skrevet 7. november Om jeg MÅTTE velge mellom de to, så hadde jeg gått for Peugeot'en. Men jeg hadde valgt noe annet enn "fransk" bil. For meg er det synonymt med varierende kvalitet. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november #3 Skrevet 8. november Begge biler er jo dårlige. Hva med heller en Nissan LEAF eller Hyundai Ioniq? Sparer deg for enormt mye hodebry. Anonymkode: 4037a...432 2
AnonymBruker Skrevet 8. november #4 Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): Begge biler er jo dårlige. Hva med heller en Nissan LEAF eller Hyundai Ioniq? Sparer deg for enormt mye hodebry. Anonymkode: 4037a...432 Ja nå er jeg jo litt mer på Hyundai Ioniq isteden.. Jeg synes dette er så vanskelig! Jeg har for det første alltid vanskelig for å ta valg..Dette er mitt første bilkjøp og det sitter langt inne å bruke penger på dette selv om jeg har råd. I det ene øyeblikket ønsker jeg en så billig bil som mulig og i det neste tenker jeg at jeg må kjøpe noe veldig bra. Har kun prøvekjørt peugeot og renault hittil. Har en Hyundai Ioniq på lista men ikke prøvekjørt den enda.. Hvilken årsmodell bør man gå for? Hva lønner det seg med tanke på det økonomiske? En bil til 200 000 vil jo gjøre til at jeg må legge i 70 000 kroner selv. Har råd til det men det sitter sååååå langt inne å bruke "så mye". Vi har en bil fra før og dette skal bare være en ekstra konebil. Men ønsker jo noe stødig og trygt samt økonomisk. Anonymkode: 5d3be...d2f
AnonymBruker Skrevet 8. november #5 Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja nå er jeg jo litt mer på Hyundai Ioniq isteden.. Jeg synes dette er så vanskelig! Jeg har for det første alltid vanskelig for å ta valg..Dette er mitt første bilkjøp og det sitter langt inne å bruke penger på dette selv om jeg har råd. I det ene øyeblikket ønsker jeg en så billig bil som mulig og i det neste tenker jeg at jeg må kjøpe noe veldig bra. Har kun prøvekjørt peugeot og renault hittil. Har en Hyundai Ioniq på lista men ikke prøvekjørt den enda.. Hvilken årsmodell bør man gå for? Hva lønner det seg med tanke på det økonomiske? En bil til 200 000 vil jo gjøre til at jeg må legge i 70 000 kroner selv. Har råd til det men det sitter sååååå langt inne å bruke "så mye". Vi har en bil fra før og dette skal bare være en ekstra konebil. Men ønsker jo noe stødig og trygt samt økonomisk. Anonymkode: 5d3be...d2f Skjønner deg så, så godt! Problemet er vel at biler som er billig i innkjøp er dyre i drift - ikke alltid, men som oftest. En billig Volkswagen vil være på verksted hele tiden, en dyr Toyota sparer deg for hodebry og ekstrakostnader over tid. I elbilverdenen gjelder mye det samme, bare at det er Kia og Hyundai som nå leder an. LEAFen er enkel og overalt. Dårlig på hurtiglading, men veldig god som nærmiljøbil. Det beste du kan gjøre med beslutningsvegring er å prøvekjøre litt, ta deg tid så du får kjenne på alternativene, og google godt (bilmodell + "used car review" gjør susen). Folk lever med dårlige biler hver dag, så det er ikke den største krisen heller, men rådet her er definitivt å kjøpe asiatisk. Anonymkode: 4037a...432 1
Mardrøm Skrevet 9. november #6 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja nå er jeg jo litt mer på Hyundai Ioniq isteden.. Jeg synes dette er så vanskelig! Jeg har for det første alltid vanskelig for å ta valg..Dette er mitt første bilkjøp og det sitter langt inne å bruke penger på dette selv om jeg har råd. I det ene øyeblikket ønsker jeg en så billig bil som mulig og i det neste tenker jeg at jeg må kjøpe noe veldig bra. Har kun prøvekjørt peugeot og renault hittil. Har en Hyundai Ioniq på lista men ikke prøvekjørt den enda.. Hvilken årsmodell bør man gå for? Hva lønner det seg med tanke på det økonomiske? En bil til 200 000 vil jo gjøre til at jeg må legge i 70 000 kroner selv. Har råd til det men det sitter sååååå langt inne å bruke "så mye". Vi har en bil fra før og dette skal bare være en ekstra konebil. Men ønsker jo noe stødig og trygt samt økonomisk. Anonymkode: 5d3be...d2f Jeg ville definitivt lagt på noen titusen og gått for Hyundai Kona. Det høres ut som en perfekt bil for deg. Trygt merke og litt mer rekkevidde enn du tror du trenger. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november #7 Skrevet 9. november Mardrøm skrev (3 timer siden): Jeg ville definitivt lagt på noen titusen og gått for Hyundai Kona. Det høres ut som en perfekt bil for deg. Trygt merke og litt mer rekkevidde enn du tror du trenger. Takk for konkret tips 😊👍 Anonymkode: 5d3be...d2f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå