Lillemy8 Skrevet 7. november #21 Skrevet 7. november Herregud så enkel tankegang du har ts! Her har du helt misset hva som er høna og hva som er egget - hormonene har enorm innvirkning under graviditet, og det kan faktisk forklare mye av forskjellene mellom deg og venninnen din. Selv om livsstil og kosthold spiller en rolle, er hormonene den viktigste årsaken til mange av endringene i kropp, vekt og energi. Når hun i tillegg har bekkenproblemer og du ikke har det er det et bevis på at du har vært heldigere med hormoner i din graviditet. Her er en oversikt over hvordan de viktigste hormonene påvirker kroppen: 🧬 1. Østrogen Øker mye i svangerskapet, særlig fra morkaken. Gir økt blodvolum, større bryster og kan gjøre at kroppen lagrer mer fett, spesielt på hofter og lår. Påvirker også humør og appetitt – noen får mer matlyst, andre mister den. 🌿 2. Progesteron Øker også sterkt og bidrar til å "roe ned" livmoren slik at den ikke trekker seg sammen for tidlig. Men det har bivirkninger: det senker stoffskiftet litt og kan gjøre at mange blir trøtte, oppblåste, og får tregere fordøyelse. Mange føler seg mer “sofaaktige” nettopp på grunn av progesteron – det er ikke alltid latskap, men faktisk biologi. 🍞 3. HCG (graviditetshormonet) Det hormonet som graviditetstester måler. Kan bidra til kvalme og påvirker appetitt og smak – mange får lyst på karbohydratrik, "trygg" mat, og mindre på friske grønnsaker i første trimester. Noen går derfor mer opp i vekt tidlig, uten at de egentlig spiser så mye mer totalt. 💧 4. Prolaktin og relaxin Prolaktin forbereder kroppen på amming og påvirker fettlagring. Relaxin gjør leddene mykere for å forberede bekkenet til fødsel – men hos noen fører det til smerter og bekkenplager, helt uavhengig av vekt eller trening. Noen får det selv med sterk kjernemuskulatur, andre slipper helt unna. ⚖️ 5. Insulinresistens (senere i svangerskapet) I andre og tredje trimester blir kroppen mer insulinresistent for å sikre at fosteret får nok glukose. Det betyr at blodsukkeret stiger lettere, og noen kvinner legger lettere på seg selv om de spiser som før. Dette varierer mye genetisk, og er også grunnen til at noen utvikler svangerskapsdiabetes selv om de lever sunt. 2 5
AnonymBruker Skrevet 7. november #22 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er gravid og det er en god veninne av meg også. Vi er i samme gjeng. Men det som er litt vanskelig er at hun har lagt på seg veldig mye og det har ikke jeg. Hun snakker som om hun er litt misunnelig på meg sånn "det er ikke alle som har dine gener" og sånt. Men jeg tror det er fordi at hun trener aldri og spiser mye usunn mat. Hun har også fått bekken problemer, noe jeg ikke sliter med i det hele tatt og det tror jeg er fordi jeg trener mye og hun aldri har trent nesten. Hun ligger mye på sofaen og bare ser på serier. Det er flere i gjengen jeg har snakket med dette om og alle er enige med meg om at hun ikke hadde trengt.å bli så tjukk, det er jo ikke bra for babyen heller og diabetes og sånn, men jeg vet ikke hva jeg skal svare når hun klager til meg og de andre. Det er jo hennes egen skyld at hun legger på seg sykt mye og sliter med plager? Det blir jo bare verre nå som hun må ligge enda mer på sofaen på grunn av bekkenet? Vi forresten ca like langt i svanger skapet i andre trimester nå. Anonymkode: 1acfd...498 1 - alle kvinner legger på seg ulikt og i ulike mengde. 2 - det skyldes ikke "bare" mangel på trening eller kosthold- men også genetisk og hvordan kroppen reagerer på hormonene. 3 - bekkenløsning skyldes hormoner som gjør leddbåndene i bekkenet mer tøyelig. Har 4 graviditeter bak meg. Fått bekkenløsning tidlig i alle 4 selv om jeg har trent hele livet og igjennom graviditetene, spiser sunt og holder meg aktiv og får behandling. La på meg alt fra 12- 25kg i svangerskapene. Så hun har et poeng. Ikke alle har dine gener/ forutsetninger. Slutt å dømme andre og litt sympati kan man komme langt med. Vær en bedre venninne og medmenneske rett og slett Anonymkode: 99aa0...340 3 2
Momio Skrevet 7. november #23 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er gravid og det er en god veninne av meg også. Vi er i samme gjeng. Men det som er litt vanskelig er at hun har lagt på seg veldig mye og det har ikke jeg. Hun snakker som om hun er litt misunnelig på meg sånn "det er ikke alle som har dine gener" og sånt. Men jeg tror det er fordi at hun trener aldri og spiser mye usunn mat. Hun har også fått bekken problemer, noe jeg ikke sliter med i det hele tatt og det tror jeg er fordi jeg trener mye og hun aldri har trent nesten. Hun ligger mye på sofaen og bare ser på serier. Det er flere i gjengen jeg har snakket med dette om og alle er enige med meg om at hun ikke hadde trengt.å bli så tjukk, det er jo ikke bra for babyen heller og diabetes og sånn, men jeg vet ikke hva jeg skal svare når hun klager til meg og de andre. Det er jo hennes egen skyld at hun legger på seg sykt mye og sliter med plager? Det blir jo bare verre nå som hun må ligge enda mer på sofaen på grunn av bekkenet? Vi forresten ca like langt i svanger skapet i andre trimester nå. Anonymkode: 1acfd...498 "Ja, jeg har nok vært heldig med at jeg kan trene og opprettholde et godt kosthold på tross av graviditeten! Jeg håper at formen din også kommer seg snart, det viktigste er at tar hensyn til kroppen og har energi til når babyen kommer 😊" 5 5
AnonymBruker Skrevet 7. november #24 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er gravid og det er en god veninne av meg også. Vi er i samme gjeng. Men det som er litt vanskelig er at hun har lagt på seg veldig mye og det har ikke jeg. Hun snakker som om hun er litt misunnelig på meg sånn "det er ikke alle som har dine gener" og sånt. Men jeg tror det er fordi at hun trener aldri og spiser mye usunn mat. Hun har også fått bekken problemer, noe jeg ikke sliter med i det hele tatt og det tror jeg er fordi jeg trener mye og hun aldri har trent nesten. Hun ligger mye på sofaen og bare ser på serier. Det er flere i gjengen jeg har snakket med dette om og alle er enige med meg om at hun ikke hadde trengt.å bli så tjukk, det er jo ikke bra for babyen heller og diabetes og sånn, men jeg vet ikke hva jeg skal svare når hun klager til meg og de andre. Det er jo hennes egen skyld at hun legger på seg sykt mye og sliter med plager? Det blir jo bare verre nå som hun må ligge enda mer på sofaen på grunn av bekkenet? Vi forresten ca like langt i svanger skapet i andre trimester nå. Anonymkode: 1acfd...498 Er faktisk enig med deg. Trening er alfa omega, og kosthold. Trente mye selv med barn nr 6, la litt på meg, men det var bare dette med morkake, vann og baby. Hadde ikke bekkenplager heller denne gangen.. klarte å gå helt vanlig frem til fødsel. Og til ungen var ute 🤣. Folk som reagerer på dette, er typisk damer som tydelig har komplekser. Som føler seg tydelig truffet. Hadde mye samtaler med jordmor, fastlege om dette. Og de sier det samme, trening og aktivitet og variert kosthold er med på å forebygge både diabetes, og bekkenplager - som også gir enkle fødsler. Men fødsler kan være genetisk, så der er jeg litt uenig med helsepersonell. Min mor har hatt tøffere fødsler enn meg for eksempel pluss ks. Jeg har hatt super enkle fødsler. Født tre stjernekikkere, og tre vanlig med ansiktet rotert mot ryggen min. Og aldri hatt problemer med stjernekikkere i forhold til normale fødsler. Født stort barn, og små barn. Like enkelt med stort barn, som meg små.. født alle på under 7 timer. Tre styrtfødsler vel å merke, og tre normale fødsler. Vært oppe å gått igjen med engang, ikke hatt problemer i etterkant. Og nå etter siste fødsel ser jeg bedre ut enn noengang. Akkurat pga dette med trening og kosthold gjennom hele svangerskapet. Trent daglig i flere år. Tenker disse damene som føler seg truffet bør faktisk gå inn i seg selv, og gruble litt om igjen. Anonymkode: 3021a...c06 3
BobbySocks Skrevet 7. november #25 Skrevet 7. november Det verste her er jo dere som baksnakker en venninne. Ikke bare er dere kunnskapsløse, dere er jo usigelig frekke og. 9
AnonymBruker Skrevet 7. november #26 Skrevet 7. november Lillemy8 skrev (27 minutter siden): Herregud så enkel tankegang du har ts! Her har du helt misset hva som er høna og hva som er egget - hormonene har enorm innvirkning under graviditet, og det kan faktisk forklare mye av forskjellene mellom deg og venninnen din. Selv om livsstil og kosthold spiller en rolle, er hormonene den viktigste årsaken til mange av endringene i kropp, vekt og energi. Når hun i tillegg har bekkenproblemer og du ikke har det er det et bevis på at du har vært heldigere med hormoner i din graviditet. Her er en oversikt over hvordan de viktigste hormonene påvirker kroppen: 🧬 1. Østrogen Øker mye i svangerskapet, særlig fra morkaken. Gir økt blodvolum, større bryster og kan gjøre at kroppen lagrer mer fett, spesielt på hofter og lår. Påvirker også humør og appetitt – noen får mer matlyst, andre mister den. 🌿 2. Progesteron Øker også sterkt og bidrar til å "roe ned" livmoren slik at den ikke trekker seg sammen for tidlig. Men det har bivirkninger: det senker stoffskiftet litt og kan gjøre at mange blir trøtte, oppblåste, og får tregere fordøyelse. Mange føler seg mer “sofaaktige” nettopp på grunn av progesteron – det er ikke alltid latskap, men faktisk biologi. 🍞 3. HCG (graviditetshormonet) Det hormonet som graviditetstester måler. Kan bidra til kvalme og påvirker appetitt og smak – mange får lyst på karbohydratrik, "trygg" mat, og mindre på friske grønnsaker i første trimester. Noen går derfor mer opp i vekt tidlig, uten at de egentlig spiser så mye mer totalt. 💧 4. Prolaktin og relaxin Prolaktin forbereder kroppen på amming og påvirker fettlagring. Relaxin gjør leddene mykere for å forberede bekkenet til fødsel – men hos noen fører det til smerter og bekkenplager, helt uavhengig av vekt eller trening. Noen får det selv med sterk kjernemuskulatur, andre slipper helt unna. ⚖️ 5. Insulinresistens (senere i svangerskapet) I andre og tredje trimester blir kroppen mer insulinresistent for å sikre at fosteret får nok glukose. Det betyr at blodsukkeret stiger lettere, og noen kvinner legger lettere på seg selv om de spiser som før. Dette varierer mye genetisk, og er også grunnen til at noen utvikler svangerskapsdiabetes selv om de lever sunt. Vi har alle en venninne eller et familiemedlem som klarer å legge skylden på alt mulig annet foruten å ta ansvar selv. Hva om det ikke skyldes noe av de tingene du ramser opp, og alt skyldes latskap? Disiplin har blitt et fremmedord for de som er født etter 1988, og jo lengre ut på 2000 tallet de er født jo mer umulig er det å få de til å forstå at de må ta grep selv. Anonymkode: 6ef4e...fe3 1
AnonymBruker Skrevet 7. november #27 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er gravid og det er en god veninne av meg også. Vi er i samme gjeng. Men det som er litt vanskelig er at hun har lagt på seg veldig mye og det har ikke jeg. Hun snakker som om hun er litt misunnelig på meg sånn "det er ikke alle som har dine gener" og sånt. Men jeg tror det er fordi at hun trener aldri og spiser mye usunn mat. Hun har også fått bekken problemer, noe jeg ikke sliter med i det hele tatt og det tror jeg er fordi jeg trener mye og hun aldri har trent nesten. Hun ligger mye på sofaen og bare ser på serier. Det er flere i gjengen jeg har snakket med dette om og alle er enige med meg om at hun ikke hadde trengt.å bli så tjukk, det er jo ikke bra for babyen heller og diabetes og sånn, men jeg vet ikke hva jeg skal svare når hun klager til meg og de andre. Det er jo hennes egen skyld at hun legger på seg sykt mye og sliter med plager? Det blir jo bare verre nå som hun må ligge enda mer på sofaen på grunn av bekkenet? Vi forresten ca like langt i svanger skapet i andre trimester nå. Anonymkode: 1acfd...498 Bekkenproblemer kommer av hormonet relaxin som hjernen skiller ut under graviditeten for at ligamentene i bekkenet skal utvides i fødselskanalen. Mange damer, inkludert meg selv, får mye av dette hormonet tidlig i graviditeten som gir eakken og ryggproblemer. Les deg opp før du dømmer Anonymkode: dd779...72a 8
AnonymBruker Skrevet 7. november #28 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Disiplin har blitt et fremmedord for de som er født etter 1988, og jo lengre ut på 2000 tallet de er født jo mer umulig er det å få de til å forstå at de må ta grep selv. Anonymkode: 6ef4e...fe3 Her kommer det frem ja 😂. Tenker vi sier takk til deg, bestemor/bestefar. Holdningen du fremhever her går også imot all statistikk og forskning på nyere generasjoner i samfunnet. Så her er det du som har et problem. Anonymkode: 272e8...7ba 11 1
AnonymBruker Skrevet 7. november #29 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her kommer det frem ja 😂. Tenker vi sier takk til deg, bestemor/bestefar. Holdningen du fremhever her går også imot all statistikk og forskning på nyere generasjoner i samfunnet. Så her er det du som har et problem. Anonymkode: 272e8...7ba Da må du vise frem til denne statistikken og forskningen. Tema er sykdom - graviditet - fravær - mental og somatisk helse. Anonymkode: 6ef4e...fe3 2
Sinsiew Skrevet 7. november #30 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er faktisk enig med deg. Trening er alfa omega, og kosthold. Trente mye selv med barn nr 6, la litt på meg, men det var bare dette med morkake, vann og baby. Hadde ikke bekkenplager heller denne gangen.. klarte å gå helt vanlig frem til fødsel. Og til ungen var ute 🤣. Folk som reagerer på dette, er typisk damer som tydelig har komplekser. Som føler seg tydelig truffet. Hadde mye samtaler med jordmor, fastlege om dette. Og de sier det samme, trening og aktivitet og variert kosthold er med på å forebygge både diabetes, og bekkenplager - som også gir enkle fødsler. Men fødsler kan være genetisk, så der er jeg litt uenig med helsepersonell. Min mor har hatt tøffere fødsler enn meg for eksempel pluss ks. Jeg har hatt super enkle fødsler. Født tre stjernekikkere, og tre vanlig med ansiktet rotert mot ryggen min. Og aldri hatt problemer med stjernekikkere i forhold til normale fødsler. Født stort barn, og små barn. Like enkelt med stort barn, som meg små.. født alle på under 7 timer. Tre styrtfødsler vel å merke, og tre normale fødsler. Vært oppe å gått igjen med engang, ikke hatt problemer i etterkant. Og nå etter siste fødsel ser jeg bedre ut enn noengang. Akkurat pga dette med trening og kosthold gjennom hele svangerskapet. Trent daglig i flere år. Tenker disse damene som føler seg truffet bør faktisk gå inn i seg selv, og gruble litt om igjen. Anonymkode: 3021a...c06 "Er med på å forebygge" betyr ikke at man ikke kan få plager. Trening er, til syvende og sist, bare en liten del av et mye større og komplekst bilde. Du har rett og slett bare hørt det du vil høre fra helsepersonell, for de også vet dette. Eventuelt misforstått det de har prøvd å fortelle deg. For både svangerskap og fødsel har også sterke genetiske komponenter. At du klarte å gå fint frem til fødsel er jo bare en ubrukelig anekdote. At du kunne det, betyr ikke at andre som har trent hele livet kan det. 7
AnonymBruker Skrevet 7. november #31 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da må du vise frem til denne statistikken og forskningen. Tema er sykdom - graviditet - fravær - mental og somatisk helse. Anonymkode: 6ef4e...fe3 Det er du som kommer med første påstand uten å underbygge denne videre. Kanskje du burde finne statistikk på at de født etter 1988 er mindre disiplinerte? Venter i spenning(På statistikken du ikke kommer til å finne, mye også fordi samfunnsstrukturene er så endret at det å sammenligne de to, viser hvor lite du har klart å følge med i tiden). Anonymkode: 8909e...903 3
IkkeStudentLenger Skrevet 7. november #32 Skrevet 7. november Er ikke slik at man får bekkenløsning av å ikke trene. Min veldig godt trente venninne var sengeliggende i månedsvis med kraftig bekkenløsning i begge svangerskap, mens jeg som aldri trener ikke hadde problemer. Jeg la på meg 20 kg i siste graviditet, men visste fra forrige graviditet at det var bra da jeg mister mye vekt pga amming og ble skikkelig undervektig i etterkant av forrige svangerskap og slet med å ikke komme meg opp før jeg sluttet å amme. Det er så utrolig mye som spiller inn, og man skal la være å dømme andre for at deres kropp fungerer annerledes enn din. Det er mellom dem og legen deres. 6
AnonymBruker Skrevet 7. november #33 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vi har alle en venninne eller et familiemedlem som klarer å legge skylden på alt mulig annet foruten å ta ansvar selv. Hva om det ikke skyldes noe av de tingene du ramser opp, og alt skyldes latskap? Disiplin har blitt et fremmedord for de som er født etter 1988, og jo lengre ut på 2000 tallet de er født jo mer umulig er det å få de til å forstå at de må ta grep selv. Anonymkode: 6ef4e...fe3 Eller så har vi kommet så langt, at vi vet hva bekkenplager skyldes og at det ikke har noe med latskap å gjøre. Anonymkode: 8909e...903 4
AnonymBruker Skrevet 7. november #34 Skrevet 7. november Snakk om å ikke se lenger enn sin egen nesetipp! Selv om du ikke har fått plager, så betyr ikke det at din venninnes plager kommer av at hun ikke gjør det samme som deg. Det kan fint være motsatt. At hun ikke gjør det samme som deg fordi hun har fått plager. Kanskje VIL hun trene, men klarer ikke på grunn av vondter. For de som har smertefull bekkenløsning, så har de kun en viss mengde aktivitet de kan gjøre hver dag, før det gjør veldig vondt. Når denne er brukt opp for dagen, så er det ikke annet å gjøre enn å hvile. (Og det er egentlig anbefalt å ikke "gå helt tom" fordi det da er vanskeligere for kroppen å hente seg helt inn igjen.) Og bekkenløsning er rent hormonelt. Det har så godt som ingen sammenheng med trening eller kosthold. Kosthold under graviditet er også veldig avhengig av cravings og hvordan kroppen føler seg. Ofte forsøker kroppen å "sikre seg", ved å forsøke å sikre tilgang på det den trenger for å bygge et nytt menneske. (Inkludert fett) Og for mange slår kvalme og slikt inn også, så det er vanskelig å styre hva man spiser like mye som ellers. Om du har konstant kvalme og bare trenger noe lett fordøyelig, så er det kanskje enkelt å spise boller/kjeks, eller til og med potetgull, om kroppen også føler at den mangler salt. Hvor mye, og hvor tidlig, man legger på seg, er også individuelt. Jeg var gravid samtidig med en venninne. Hun gikk en god del opp fra start. Jeg gikk NED. Hun hadde ikke så mye endring i BH størrelse, mens jeg gikk jevnt oppover i BH størrelse fra start, på tross av at vekten altså gikk ned. (I tillegg hadde jeg i ene svangerskapet veldig bekkenplager og beveget meg knapt. Likevel gikk jeg knapt nok opp i vekt. Spiste ikke spesielt sunt, men mer "normalt", med blanding av sunt og usunt.) Venninnen min, som gikk opp en del, spiste stort sett veldig sunt. Begge gikk raskt ned babyvekten like etter fødsel. Men jeg gikk opp igjen gjennom ammeperioden. For kroppen krevde energi for å amme. Hun gikk ikke opp på samme måte. Anonymkode: 505b5...b9c 4
AnonymBruker Skrevet 7. november #35 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Da må du vise frem til denne statistikken og forskningen. Tema er sykdom - graviditet - fravær - mental og somatisk helse. Anonymkode: 6ef4e...fe3 Plutselig innskrenker du tema til å handle om dette? Du påstår jo at hele generasjoner etter 1988 ikke vet hva disiplin er? 😂. Bestem deg! Anonymkode: 272e8...7ba 5
Lillemy8 Skrevet 7. november #36 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har alle en venninne eller et familiemedlem som klarer å legge skylden på alt mulig annet foruten å ta ansvar selv. Hva om det ikke skyldes noe av de tingene du ramser opp, og alt skyldes latskap? Disiplin har blitt et fremmedord for de som er født etter 1988, og jo lengre ut på 2000 tallet de er født jo mer umulig er det å få de til å forstå at de må ta grep selv. Anonymkode: 6ef4e...fe3 Har vært gravid flere ganger, som godt trent og ikke så trent, jeg har vært gravid med korte mellomrom og jeg har vært gravid sent i livet. Jeg har aldri hatt plager eller stor vektøkning, men jeg klarer å tilegne meg kunnskap fra den forskningen vi har tilgjengelig i dag. Jeg trenger ikke skrive opp og ned om mine fødsler for det er irrelevant. Utrolig merkelig at de som selv har gått gravide eller går gravide ikke er mer interessert i hva som faktisk skjer med egen kropp og ikke klarer å sette seg inn i fakta. Ingen kan få bekkenløsning/låsning pga latskap- beklager, men det er ikke sånn kroppen fungerer! 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. november #37 Skrevet 7. november For en trivelig gjeng a gitt… Anonymkode: ff83c...53e 1
AnonymBruker Skrevet 7. november #38 Skrevet 7. november Jeg er vel kategorisert som bestemor som er født før 1988 men uansett jeg har en liten baby og en 2 åring. Jeg la på meg 30 kilo(!) under siste gravidtet. Jeg var kvalm til halveis i svangerskapet og kostholdet ble mye karbohydrater og annet jeg vanligvis ikke spiser. Har trent hele livet og spiser sunt. Til tross for store bekkensmerter så gjorde jeg trening som var bekkenvennlig men jeg slet med mange andre ting som gjorde at jeg i perioder ikke kunne trene heller. Og det var en stor sorg for meg for jeg ville jo så gjerne trene og gå laaaange turer. Men jeg kunne knapt bevege meg uten enorme smerter. Jeg klagde til jordmor mange ganger at vekta bare ballet på seg men hun var hele tiden forståelsesfull og sa jeg ikke skulle tenke på det. Uansett nå 5 mnd etter har jeg gått ned alt pluss noen kilo til. Og det er bare fordi jeg har fortsatt med sunt kosthold og bevegelse og trening igjen. Synes det er kjipt gjort å.dømme venninnen din ts. Det kan ramme alle og enhver, selv fitness influensere hvis du følger litt med. Anonymkode: 537c0...236 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. november #39 Skrevet 7. november Du får ikke mindre bekkenløsning av å trene, er ofte motsatt. Dere høres kjipe ut. Alle er forskjellige og har ulikt svangerskap. Vet om flere som har spist masse dritt i svangerskapet og likevel gått opp lite og omvendt. Jeg trente masse i mitt forrige og spiste veldig sunt, gikk likevel opp 20kg og bekkenet ble kranglete etterhvert. Før det igjen så gikk jeg bare opp 11 kilo og var mindre aktiv. Siste hadde jeg mer muskler enn noen gang og er PT, utdannet innen ernæring også. Likevel rundere enn de tidligere😊 Hun er i en super sårbar tid og høres ut som hun sammenligner seg med andre. Dere burde heller heie på hun om hun føler seg nede. Det er tøft med alle hormonene og kroppen forandrer seg. Anonymkode: 3b3cd...ab5
Himmelen_91 Skrevet 7. november #40 Skrevet 7. november (endret) Jeg trente heller aldri, spiste helt vanlig og var sofa liggende. gjennom graviditeten, la på meg kun 4-5 kg frem til termin 🤓 so nope ingenting å si. Det er så forskjellig og mange får vann i kroppen. Veide 64 kg men endte med svangerskapsdiabetes og måtte ta insulin. Endret 7. november av Himmelen_91 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå