Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hører det hos kjendiser og også hos "vanlige folk", at det er et ønske om å få en liten jente etter at de har fått flere gutter.

Hva gjør de når ultralyd viser at det er enda en gutt på vei?

Anonymkode: 56e66...307

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Abort? Man setter forhåpentligvis ikke uønskede barn til verden.

Anonymkode: 23cb5...fef

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Spør dem? 

Anonymkode: 142c0...3d1

AnonymBruker
Skrevet

Har ønske om jente har 2 gutter. Hadde jeg blitt gravid og fått vite det er gutt hadde jeg såklart ikke tatt abort. Blitt like glad i gutten også❤️

Anonymkode: ff47f...7f1

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hører det hos kjendiser og også hos "vanlige folk", at det er et ønske om å få en liten jente etter at de har fått flere gutter.

Vil tro de får barnet selv om det er en gutt. Iallefall de aller fleste av dem. Er helt naturlig å ha et ønske om et gitt kjønn. Det er ikke ensbetydende med at de tar abort. 

Er nå ikke bare kjendiser som ønsker motsatt kjønn av hva de får. 

Anonymkode: 1558f...122

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det tragiske er at mange bruker den logikken og derfor fjerner et barn pga det er "feil" kjønn 

Anonymkode: 8f0da...9df

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

All denne favoriseringen og holdninger mot gutter er så usmakelig.

Følger en knfluenser jeg mistet helt sansen for, en treningsinfluenser som begynner på M, med en jente fra før som har aborterte mange ganger. 

Da hun ventet gutt var det "dette må jeg fordøye" (hun mistet dessverre) nå som hun venter enda en jente var hun helt i ekstase og det var såååå fint med en jente til. Skjønner av teksten på Instagram at det var det hun ønsket seg. 

Ble helt dårlig av å se videoen med avsløring av kjønnet på insta. 

Anonymkode: e1158...1e8

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet

Om dette er tilfelle må vi kanskje starte med samme praksis som de har i India, i India får man ikke lov å vite kjønn på ultralyd nettopp for å unngå kjønn som årsak til abort. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det tragiske er at mange bruker den logikken og derfor fjerner et barn pga det er "feil" kjønn 

Anonymkode: 8f0da...9df

Har du en kilde på at dette er utbredt i Norge? Hvor mange er det snakk om?

Anonymkode: 13f65...c4c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

All denne favoriseringen og holdninger mot gutter er så usmakelig.

Følger en knfluenser jeg mistet helt sansen for, en treningsinfluenser som begynner på M, med en jente fra før som har aborterte mange ganger. 

Da hun ventet gutt var det "dette må jeg fordøye" (hun mistet dessverre) nå som hun venter enda en jente var hun helt i ekstase og det var såååå fint med en jente til. Skjønner av teksten på Instagram at det var det hun ønsket seg. 

Ble helt dårlig av å se videoen med avsløring av kjønnet på insta. 

Hun forteller i podden at grunnen til at hun håpet på jente denne gangen, er fordi gutten hun mistet var bærer av en genfeil kun gutter kan ha. Synes ikke det er så rart at hun da ble litt mer betrygget når det viste seg være en jente denne gangen...

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Black&White skrev (47 minutter siden):

Hun forteller i podden at grunnen til at hun håpet på jente denne gangen, er fordi gutten hun mistet var bærer av en genfeil kun gutter kan ha. Synes ikke det er så rart at hun da ble litt mer betrygget når det viste seg være en jente denne gangen...

Var mer fokus på hbor fantastisk det var med to jenter, to søstre med 3 år i mellom. Og "Jentene mine!!🩷🩷🩷🩷🩷"

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Black&White skrev (1 time siden):

Hun virket skuffet over gutt før hun viste om denne genfeilen og før hun aborterte. Vile holde kjønn for seg selvbog "fordøye" det før hun delte, noe hun aldri takk. 

Mens med jente var det deling med en gang og sååååå fantastisk at det blir jente. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Vil tro de fleste normale mennesker er inneforstått med at det ikke f innes noen garantier og at viss man prøver å få barn så kan det bli både gutt og jente. Blir det motsatt av det man ønsket så må man vell bare forholde seg til det tenker jeg og bestemme seg for om man skal prøve enda flere ganger senere og få enda flere barn eller om man skal gi seg der og være fornøyd med det man har. Å ønske seg en gutt eller jente betyr da ikke at man ikke blir glad for det barnet man får. Tar selvsagt ikke abort...

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hun virket skuffet over gutt før hun viste om denne genfeilen og før hun aborterte. Vile holde kjønn for seg selvbog "fordøye" det før hun delte, noe hun aldri takk. 

Mens med jente var det deling med en gang og sååååå fantastisk at det blir jente. 

Hvor tar du dette fra? Delte med en gang at det er jente? Igjen - i podden forteller hun at hun har visst kjønn denne gangen siden uke 10, pga NIPT. Delte kjønn først nærmere uke 20. Hun trengte også tid til å fordøye det denne gang? 

Grunnen til at hun ikke delte sist er vel fordi før hun rakk det, så fikk hun alvorlige nyheter om babyen. Kjønn ble da selvfølgelig irrelevant. Synes det er stygt gjort å «svartne» til sannheten her. Dette handler om ei dame som har spontanabortert mange ganger, og hatt en dødfødsel. Synes du skal være litt forsiktig.  

At hun nå har fått beskjed om frisk baby, og at det er ei jente må hun få lov til å «feire». Hun hadde nok gjort det uansett kjønn etter alt hun har vært gjennom. Denne gangen føler hun at hun endelig skal få møte baby i magen - som tilfeldigvis er jente, at hun da sier «jentene mine» er da helt naturlig..  

• Hjerte 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Mine foreldre gjorde det, men dette var på 70 tallet så ikke noe ultralyd 

Anonymkode: b92d0...e70

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har en i fam som ikke kan bære frem gutter, er noe genfeil der i gården. Hennes er født mellom 1980 og 1992 så lite ultralyd og desto verre når hun spontanaborterte. Ikke alle kan få sønner

Anonymkode: b92d0...e70

AnonymBruker
Skrevet
Black&White skrev (13 minutter siden):

Hvor tar du dette fra? Delte med en gang at det er jente? Igjen - i podden forteller hun at hun har visst kjønn denne gangen siden uke 10, pga NIPT. Delte kjønn først nærmere uke 20. Hun trengte også tid til å fordøye det denne gang? 

Grunnen til at hun ikke delte sist er vel fordi før hun rakk det, så fikk hun alvorlige nyheter om babyen. Kjønn ble da selvfølgelig irrelevant. Synes det er stygt gjort å «svartne» til sannheten her. Dette handler om ei dame som har spontanabortert mange ganger, og hatt en dødfødsel. Synes du skal være litt forsiktig.  

At hun nå har fått beskjed om frisk baby, og at det er ei jente må hun få lov til å «feire». Hun hadde nok gjort det uansett kjønn etter alt hun har vært gjennom. Denne gangen føler hun at hun endelig skal få møte baby i magen - som tilfeldigvis er jente, at hun da sier «jentene mine» er da helt naturlig..  

Du visst ikke settet jeg har sett. Er hverfall åpenbart ikke videoen om kjønnsavsløring.

Kjønnsavsløringen har ingen ting med at man er glad for et friskt barn, det er man selvfølgelig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du visst ikke settet jeg har sett. Er hverfall åpenbart ikke videoen om kjønnsavsløring.

Kjønnsavsløringen har ingen ting med at man er glad for et friskt barn, det er man selvfølgelig. 

Jeg følger Maren, og har sett videoen med kjønnsavsløringen.. Forstår ikke hva du mener? Fordi hun uttrykker glede over en jente, betyr det at hun ville vært skuffet om det var en gutt? Det ene utelukker ikke det andre? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg følger også denne influenseren som nevnes her inne. Og det må være greit hun viser glede over at hun venter et nytt barn, selv om hun er glad for det blir jente denne gangen. Selv om hun ventet en gutt sist var barnet veldig ønsket og hun var (er) knust over tapet. Er ikke som hun feiret tapet av en gutt. Jeg sier også "jentene mine" selv om jeg har hatt to MA I uke 10-12. 

Anonymkode: 9018a...b06

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...