AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:10 #21 Skrevet søndag kl. 20:10 Blikket skrev (På 7.11.2025 den 15.55): Ifølge den listen kan man vel trygt slå fast at Sør Afrika med 5 av de 10 farliste byene er et farlig land ja. Forbauser meg at Memphis er USAs farligste by. Ville trodd at byer som New Orleans, Detroit og Gary ville vært på topp Jeg har bodd i Sør- Afrika i flere år i forbindelse med studier og reist mye rundt der. Det er ett stort land med mye kriminalitet i visse områder. Som turist/innflytter beveger man seg sjeldent i de områdene som har mye kriminalitet. Jeg har opplevd langt mange farligere situasjoner i California med skyting på utesteder og i offentligheten. I Sør-Afrika opplevde jeg at noen ønsket å rane meg når jeg var dum nok til å gå ut fra nattklubben i en sentrumsgate for å ta ut penger på kveldstid, noe som ble avverget av andre. På min første tur dit. Anonymkode: 2354c...1da
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:04 #22 Skrevet tirsdag kl. 17:04 Har reist mye rundt i Europa og USA. Småkriminalitet av type lommetyveri og sånt er vel egentlig like sannsynlig i stort sett alle europeiske storbyer, spesielt i typiske turistområder. Den mest utrygge følelsen i Europa har jeg vel egentlig hatt i Barcelona, hvor det er mange ganske slitne strøk hvor man går med følelsen av at alle man ser er ute etter å rane eller svindle deg. Ellers synes jeg enkelte områder i Oslo også er ganske ille. En gåtur kveldstid gjennom Grønland setter meg på "tå hev", og jeg forventer å bli knivtruet eller ranet omtrent av enhver jeg møter. I USA er det i mindre grad å bli ranet jeg har vært redd for, men når det kryr av våpen og gjenger er det å være på feil sted til feil tid. Har vært i "verstingbyene" og syntes egentlig ikke det var så mye verre der enn i de mer normale byene om man ikke er midt i de verste turistområdene. Har også vært i heller shady områder i Tijuana ved en tilfeldighet (endte der etter å ha krysset grensen til fots), og det gikk helt fint, men jeg følte meg ikke akkurat trygg. Antakeligvis litt reddet fra oppmerksomhet av å ikke skille meg noe særlig ut utseendemessig - er ikke lys og blond. Anonymkode: 3e35a...0d7
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:22 #23 Skrevet tirsdag kl. 23:22 Caracas har blitt kåret til verdens farligste by flere år på rad. Generelt storbyer i Sør-Amerika har svært høy kriminal- og dødsrate på grunn av narkotikavirksomheten. De topper listene hvert år. Anonymkode: e0904...73e
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:40 #24 Skrevet onsdag kl. 09:40 Det er langt fra det farligste stedet i verden, men jeg syntes Auckland i New Zealand var ganske ubehagelig. Var mange hjemløse og narkomane på gatene, og jeg ble forfulgt av en hjemløs mann midt på dagen. Jeg følte meg ubekvem. Det føltes mindre trygt enn f.eks. London. Andre byer på New Zealand føltes imidlertid trygge. Anonymkode: d2063...47d
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:01 #25 Skrevet onsdag kl. 11:01 San Pedro Sula, Honduras Anonymkode: f5113...379
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:47 #26 Skrevet onsdag kl. 11:47 Du kan jo ta sykkelferie gjennom Sinaihalvøya og håpe på å bli kidnappa. Ta ein kveldtur i suburben i Johannesburg og satse på litt nærkontakt. Køyre moped i Mbabane. Lufte gullklokka di i Kinshasa. Oppleve Khorsanprovinsen til fots i Afghanistan. Muligheitene er rett og slett mange. Anonymkode: 4fb6c...905 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå