Gå til innhold

Shopping i New York

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er for tiden på ferie i New York, men er litt dårlig på shopping.  Hvilke kupp kan jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra til New Jersey så betaler du ikke skatt på alt du kjøper.

Anonymkode: 6b0e1...15e

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dra til New Jersey så betaler du ikke skatt på alt du kjøper.

Hæ? Du betaler da sales tax i Jersey, 6,6% omtrent hvis jeg ikke husker feil. New York City har nærmere 9%. En av svært mange grunner til at netthandel er så stort i USA: Du betaler ikke mva hvis du bestiller fra en forretning i en annen stat, og får det tilsendt.

Men til ts: Jeg vet ikke hva du er mest interessert i å handle, og jeg vet ikke om det akkurat er så mye å spare i disse dager.

New York City, og i særdeleshet Manhattan, er jo eksepsjonelt dyrt – ikke bare å bo i, men også å handle i. Enten du kjøper klær eller en Pepsi og en Snickers...

Men taster du inn best shopping Manhattan i Google så får du nok bedre svar enn her.

Vi har kjørt bil opp til den enorme outlet'en i Woodbury, der vi har gjort mange gode kjøp. Anbefales å vurdere hvis du gidder å bruke en dag på dét. Det er også fullt mulig å ta en av flere busser opp dit, men billig er det ikke.

woodburyshopping.com/woodbury-commons-bus/

www.premiumoutlets.com/outlet/woodbury-common

Anonymkode: 53284...a44

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hæ? Du betaler da sales tax i Jersey, 6,6% omtrent hvis jeg ikke husker feil. New York City har nærmere 9%. En av svært mange grunner til at netthandel er så stort i USA: Du betaler ikke mva hvis du bestiller fra en forretning i en annen stat, og får det tilsendt.

Anonymkode: 53284...a44

Sorry. Har ikke vært i hjemlandet siden 2017.

Skrevet

Woodbury outlet mall. 

Anonymkode: d829f...72f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.11.2025 den 6.51):

En del butikker i New Jersey ligger i «Urban Enterprise Zone» som har halv skatt (3,3125%), så det er absolutt mulig å spare (litt) på å ta turen over til f.eks. Jersey City.

Ellers stemmer det ikke at man ikke betaler skatt på netthandel. Man betaler skatt tilsvarende skatten der pakken hentes ut, og her gjelder heller ikke «halv skatt» i New Jersey.

Anonymkode: 4f3ac...136

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...