AnonymBruker Skrevet 7. november #1 Skrevet 7. november Mine foreldre bor på et sted med mye kriminalitet. For noen dager siden fikk min mor besøk av en mann som sa han var fra flyktninghjelpen. Han var svært aggressiv og hadde ingen legitimasjon, iPad eller annen form for flyers eller noe å skrive på/med. Min mor var alene hjemme og ble veldig redd. Ikke at det hadde hjulpet hvis pappa var hjemme, men de føler nå dette kanskje var et forsøk på rekognosering. De vil ikke melde det til politiet, og de synes det er for dyrt med boligalarm. Jeg er selv ufør og har dessverre ikke råd til å betale for alarm til dem på permanent basis. Men hva kan jeg evt få gjort for at de skal føle seg tryggere? Jeg har bedt dem flytte i mange år, men de elsker huset sitt og vil bare være der. De er snart 80 år begge to, men friske i både hode og kropp. Anonymkode: 38a12...bcd
AnonymBruker Skrevet 7. november #2 Skrevet 7. november Men hvorfor åpne døra? Anonymkode: b8904...0ff 4 2
AnonymBruker Skrevet 7. november #3 Skrevet 7. november De kan montere kamera, henge opp skilt på døren om at dørsalg ikke er ønskelig og la være å åpne døren når ukjente banker på. I tillegg er det lurt med godt opplyst uteområde, gjerne med sensor. Anonymkode: 097b0...464 3
AnonymBruker Skrevet 7. november #4 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvorfor åpne døra? Anonymkode: b8904...0ff Dette. Slutt å åpne døra for fremmede så er problemet løst. Anonymkode: afc6d...1a9 3
AnonymBruker Skrevet 7. november #5 Skrevet 7. november Den generasjonen føler de MÅ åpne døren når det ringer på. Det må man ikke. Det må du lære dem. Om jeg ikke venter besøk og det ringer på, så åpner jeg aldri. Det finnes billige kameraer og alarmer, som ikke har et abonnement koblet opp mot et selskap men som kan virke avskrekkende likevel. Jeg har et smartsystem for mye elektronikk hjemme, bl.a. lys. Nå bor jeg i blokk så ikke like aktuelt for meg, men en av funksjonene er at lysene kan slå seg litt av og på når man er borte hjemmefra, så det ser ut som noen er hjemme. Det er heller ikke så dyrt å få til noe sånt, når man er på ferie. De fleste tyver vil jo ikke treffe på de som bor der. Anonymkode: 13eeb...6b2 5
AnonymBruker Skrevet 7. november #6 Skrevet 7. november Trygghetsalarm er vel billigere og er de over 80 år så kan de jo få det. Anonymkode: c9d12...14d
Svett.svele Skrevet 7. november #7 Skrevet 7. november Hvis de har en enebolig ville jeg satt ut en vannskål, kjøpt et brukt hundehalsbånd eller to med turbånd som kan ligge tilfeldig på trappen. Og kjøpt skilt med bilde av rottweiler eller schæfer hunder og hengt opp godt synlig. Kanskje vakthund kan virke avskrekkende? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå